Hoe je haar tijdens dressuurwedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bokker606

Hoe je haar tijdens dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 19:40

Hallo!

Hoe doen jullie je haar tijdens een dressuurwedstrijd zonder een haarnetje?
Ik ben niet van plan om een haarnetje te kopen omdat ik niet weet hoe vaak ik
een dressuurwedstrijd ga rijden, omdat ik na een winstpunt van plan ben om
springwedstrijden te gaan rijden.

Alvast bedankt!

Janine1990

Re: Hoe je haar tijdens dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:43

Je kan van een oude sok (of twee) een donut maken om je knot mee te maken.
Een simpel haarnetje er om (gewoon bij de drogist te krijgen) om de knot dicht te maken. Een oude frutzel er om heen en je ziet er prima uit hoor :)

Je kan ook gewoon een invlecht maken en deze een keer omslaan als hij erg lang is. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:50

Een vlecht maken. De vlecht "indraaien" (om zichzelf heendraaien) vlak tegen je hoofd aan, laag anders past je cap niet. Vastzetten met stekertjes. Nog een keer een elastiek erom en klaar. Maar waarom geen netje kopen? Die dingen kosten geloof ik 80 cent of zo.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:43

De sporadische keer dat ik een dressuurproef rijd heb ik gewoon een staart. Heb prachtig dik haar wat alle haarnetjes kapot laat knappen, ik begin er dus niet meer aan :+ een staart is gewoon toegestaan.

Bokker606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 17:47

rien10 schreef:
Een vlecht maken. De vlecht "indraaien" (om zichzelf heendraaien) vlak tegen je hoofd aan, laag anders past je cap niet. Vastzetten met stekertjes. Nog een keer een elastiek erom en klaar. Maar waarom geen netje kopen? Die dingen kosten geloof ik 80 cent of zo.

Echt? Op Agradi vond ik de goedkoopste voor 5,-. Om even te kijken hoe duur ze ongeveer zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:49

5,-.. Nou nou.
wie weet rijd je wel enkele wedstrijden. Maar haarnetje is niet verplicht hoor.

Hier altijd gewoon een vlecht in, zowel altijd met ohz dressuur en springen als nu met mensport dressuur.

X_Jitte_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:03

Ik vind een vlecht het handigst!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:15

Ik heb al eens Door een vlecht een 7 gekregen ipv een 8 op verzorging waardoor ik net geen 3de was geworden, hahaha. Een donut doe ik nu en tig elastiekjes eromheen, klaar.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:16

Haar onder je cap wegstoppen... Als je t niet heel erg lang of dik hebt natuurlijk

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:49

Ik heb bij de H&M zo'n haardonut gekocht, die deed ik dan bij wedstrijden in mijn haar met een paar speldjes vast gezet.
Die kun je naar school/werk etc. ook prima dragen. Dus is wel makkelijk om te hebben :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:50

Je haar zo kort afknippen dat je geen netje meer kan dragen :+.

Of een mooie vlecht en die laag rondraaien. Paar elastiekjes er in en klaar!

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:51

_classic schreef:
Ik heb bij de H&M zo'n haardonut gekocht, die deed ik dan bij wedstrijden in mijn haar met een paar speldjes vast gezet.
Die kun je naar school/werk etc. ook prima dragen. Dus is wel makkelijk om te hebben :)

Die gebruik ik ook, je hebt ze ook bij de Primark en daar kosten ze max 1,50

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:52

xGoldenHero schreef:
Ik heb al eens Door een vlecht een 7 gekregen ipv een 8 op verzorging waardoor ik net geen 3de was geworden, hahaha. Een donut doe ik nu en tig elastiekjes eromheen, klaar.

Dit had ik dus laatst ook.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:00

xalm schreef:
_classic schreef:

Die gebruik ik ook, je hebt ze ook bij de Primark en daar kosten ze max 1,50

Klopt, H&M is wat duurder. Maar aangezien de Primark niet dichtbij is heb ik hem maar bij de H&M gehaald.
Maar ze zijn wel bij meerdere winkels.
Ik vind ze echt heel erg handig en ook nog makkelijk in te doen. :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:03

Heb zo´n simpel haarnetje dat je boven je staart vast zet en dan je losse haren in het netje doet. Deze zijn niet duur. Echter is mijn haar nu weer zo lang geworden dat het met een hoop elastiekjes werk het nog mogelijk geworden om ze in het netje te houden. Die donuts zakken bij mij allemaal uit het haar met hoeveel spul je ze ook vast zet. Hebben ook al meerder mensen geprobeerd, maar na een uur begint het toch uit te zakken.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:42

Moonlight ik heb dat probleem ook, ik vlecht mijn haar, en plooi dit dubbel (als het kort is) of draai het rond, en daarrond het haarnetje, vaststeken met speltjes, en hun, niks dat nog uitzakt.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:46

Ik doe mijn haar in een haarnetje, van de Welkoop. Als deze kwijt is ( :o ) doe ik ook een donut in :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:42

Vond een haarnetje echt verschrikkelijk zitten en ook nog eens lelijk (mijn mening) dus ik startte meestal ook gewoon met een staart (reed ook alleen dressuur voor het winstpunt). Kan prima vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:44

Vlecht of staart. Makkelijk en goedkoop!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:46

Staart. Dan donut. Dan lang elastiek. Dan netje. Dan spelden. Dan dik elastiek.

ik vind het zo verschrikkelijk lelijk wanneer men haren langs t gezicht heeft hangen :+ ik knipte mijn kapsel ook zo dat mijn haren in een staart kunnen en geen losse plukken geeft.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:53

Ik doe het in een knot door middel van een donut en heul veel speldjes en stiekjes.
Hij moet alleen wel ontzettend laag in m'n nek vanwege mijn cap en omdat ik zulk dik en lang haar heb zit dat niet vreselijk lekker. Er is dan weinig beweging in m'n nek mogelijk voor m'n gevoel.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:34

xGoldenHero schreef:

Ik heb standaard een 8 voor verzorging met invlecht in me haar , zelfs de voorpluk van me paard hangt los

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:26

JenniferU schreef:
xGoldenHero schreef:

Ik heb standaard een 8 voor verzorging met invlecht in me haar , zelfs de voorpluk van me paard hangt los

Niet elke jury geeft standaard een 8. En ik had een vlecht in die de kapper savonds na knippen er in had gemaakt dus het was een hele mooie vlecht.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:32

Advies rij even langs een action ;) Ik heb een hele mooie donut van de action koste daar 80 cent en bij de ruitersportzaak kosten ze 8 euro. Terwijl deze van de action veel mooier blijft dan de dure is ook wat groter dus past mijn haar beter omheen. Ik heb er altijd 2 froezels omheen in de kleur van mijn setje (bruin of grijs). Ik heb erg dik en lang haar en doe er verder weinig aan, niet eens meer de halve fles haarlak erop spuiten zoals vroeger :')

Maar tegenwoordig wil ik ook nog wel eens mijn haar stijlen en dan onder mijn cap doen. Zit net wat fijner omdat een knot toch vaak de cap wat naar voren duwt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:41

Alleen in een staart zou ik zeker niet doen.
Dat is vragen om puntenaftrek want het doet zo'n afbreuk aan het geheel.

Dan zou ik nog minimaal een vlecht maken en deze een keer dubbelklappen en in een elastiek doen.