TurboTinker schreef:Ze lopen altijd achter. En ik betaal het wel gewoon. Maar vind het een hoop geld
Wanneer de regels zo zijn dat je voor een heel jaar betaald ongeacht de afname dan is dat gewoon zo. Dan heb je pech, zelfs wanneer je na januari al vertrekt. Je had beter voor begin dit jaar kunnen informeren. Ik neem aan dat je toen al van je plannen wist?
En verder moet je toch echt bij de penningmeester van je vereniging zijn. Wellicht dat ze coulant willen zijn.
Ben zelf ook penningmeester, maar leden zijn ook zelf verantwoordelijk over wat handig zou zijn geweest. Wil best meedenken, maar soms zijn regels nu eenmaal regels en hebben leden daarmee ingestemd. Dus dan ga ik niet voor elke zwangerschap, kreupelheid of afzegging corrigeren. Vooral niet wanneer mensen vooraf wisten dat het eraan zat te komen zoals verhuizen, drachtigheid en zwangerschap. Soms gaan we er wel in mee. Maar dat is gewoon naar eer en geweten.
Maar dat is een punt om met het bestuur te bespreken. Wellicht is 25% vereniginskosten (geen knhs) eraf een mooi alternatief.