2 verschillende verenigingen lidmaatschap?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2 verschillende verenigingen lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:09

Ik ben momenteel lid van een rijvereniging die eigenlijk bij nader inzien niet erg centraal ligt betreft kring voor mij. Voor de selectie wedstrijden moet ik een behoorlijk stuk rijden.
Ik zou dus graag van rijvereniging willen veranderen, echter is nu het jaar weer begonnen en moet ik dus wachten tot het einde van het jaar om over te kunnen stappen.
Maar wat ik mij nu dus af vroeg, is het mogelijk om nu al lid te worden van een andere vereniging in een andere kring en kan je dan ook de selectiewedstrijden die je zou willen rijden in beide kringen rijden? Of zit je vast aan de kring die op je startpas staat?
Kom er zelf niet uit!

Hopelijk is mijn vraag zo duidelijk genoeg :Y)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:14

Bij mijn weten kun je gewoon overstappen naar de andere vereniging en je startpas ook laten omzetten. Het enige is dat je dan waarschijnlijk met dubbele kosten voor de club zelf zit, maar KNHS technisch is het mogelijk. Denk alleen wel dat je je startpas dan eerst moet afmelden per bv 1 april en dan per 2 april weer aanmelden via de andere vereniging.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:51

Je kan je startkaart inderdaad gewoon overzetten naar een andere vereniging, ik heb hier net met de KNHS over gemaild en je kan dit gewoon per mail met hun regelen (kosteloos! Uiteraard moet je wel de kosten van de vereniging gewoon betalen).

Vroeger kon dit inderdaad niet, ik dacht zelf ook dat het niet kon!

gomir

Re: 2 verschillende verenigingen lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:18

Wisselen is idd eenvoudiger geworden, voor twee verenigingen tegelijkertijd uitkomen is niet mogelijk.

Anoniem

Re: 2 verschillende verenigingen lidmaatschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:41

Dank jullie!
Ik ga eens kijken wat ik hier mee ga doen.
Fijn om te weten dat je gewoon kan wisselen en dus niet aan een kring vast zit.
Uiteraard zal ik beide verenigingen moeten betalen, daar hield ik sowieso al rekening mee.