Ik mag met mijn Fries wedstrijden rijden
. Maar mijn vraag is: moet ik mijn Fries invlechten of(staart/manen) niet? Zo ja wat voor vlecht of knotjes? Groetjes en (_)(_)(_)
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Maar mijn vraag is: moet ik mijn Fries invlechten of(staart/manen) niet? Zo ja wat voor vlecht of knotjes? amber28 schreef:Ik start met een Fries officieel L2
En zo wel los als knotten als hengstenvlecht is toegestaan
Alleen bij mij lijkt het wel dat de jury hogere punten geeft met knotten (meer tijd in gestoken)
En idd wat al eerder os genoemd staart niet in een volledige vlecht maar bovenkant of los en de voorpluk mag ook los of vast (knot of alleen vlecht)
josje12345 schreef:amber28 schreef:Ik start met een Fries officieel L2
En zo wel los als knotten als hengstenvlecht is toegestaan
Alleen bij mij lijkt het wel dat de jury hogere punten geeft met knotten (meer tijd in gestoken)
En idd wat al eerder os genoemd staart niet in een volledige vlecht maar bovenkant of los en de voorpluk mag ook los of vast (knot of alleen vlecht)
Ik wil graag aanvullen dus idd dat er geen volledige vlecht in de staart mag. Tegenwoordig mag/moet je de staart aan de bovenkant invlechten of opscheren. Kennis van mij had een keer op wedstrijd niks in de staart gewoon los. vervolgens komt jury uit het hokje of er aub een invlecht in mag/moet of het opgeschoren moest worden. miss heb je er nog iets aan.
Citaat:10. Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van voor het paard oneigenlijke dingen, zoals linten en bloemen of
anderszins, is niet toegestaan. De manen en de staart van het paard
mogen evenwel ingevlochten worden.