met haflinger hengst op wedstreid maar waar ????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

everdijhof

met haflinger hengst op wedstreid maar waar ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 08:54

ik heb er goed over na gedacht en wel met mij haflinger op wedstrijd maar weet niet zo goed waar .
heeft er iemand een idee was waar in de buurt van Rosendaar .dresuurwedstreiden kan rijden met mijn haflinger hengst .ik heb een eigen trailer dus vervoer is geen probleem

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:56

Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 20-03-15 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:57

Kijk op de website van de aangespannen haflinger, nhps, kvth startlijsten.NL

Er is vast iets (redelijk) in de buurt

EllyC

Re: met haflinger hengst op wedstreid maar waar ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:00

Op heerjansdam heeft kvth vaak wedstrijden.
Maar je kunt natuurlijk naar elke dressuurwedstrijd die er georganiseerd wordt gaan. Kijk wel even naar de reglementen wat betreft het starten op hengsten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:05

Je moet zelf L2 gereden hebben voordat je een hengst mag uitbrengen

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:48

oei l2 mijn hengst z1 geregisterd maar ik heb nog nooit wedstrijd gereden hoe moet je dat dan doen ik ga hem niet laten castreren Hij is voor leven goedgekeurd in zowel België als Nederland

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:50

Dan zul je eerst op een ander paard moeten starten wil je knhs wedstrijden gaat rijden. Ik meen mij iets te herinneren dat rassen wedstrijden soms andere regels kennen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:53

Op rassen wedstrijden geldt deze regel niet inderdaad. Je zou dus je punten kunnen rijden tot een met L2 op barokke/Haflingerwedstrijden. Of het verstandig is, is een tweede natuurlijk. Die regel is er niet voor niks.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:31

rassenwedstrijden vallen ook gewoon onder reglement knhs

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 10:22

Aranel schreef:
Op rassen wedstrijden geldt deze regel niet inderdaad. Je zou dus je punten kunnen rijden tot een met L2 op barokke/Haflingerwedstrijden. Of het verstandig is, is een tweede natuurlijk. Die regel is er niet voor niks.

ik start niet zomaar he ik heb maar een sport paard de rest is drachtige of staat met een veulen kent er iemand de regels in belgie of die daar ook van toepasing zijn

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:35

Daar had je dan misschien eerder aan moeten denken.. Je kunt ook L springen worden, dat is met het juiste paard misschien iets sneller te realiseren dan L2.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:29

everdijhof schreef:
ik start niet zomaar he ik heb maar een sport paard de rest is drachtige of staat met een veulen kent er iemand de regels in belgie of die daar ook van toepasing zijn

In België mag je bij de LRV ook niet zomaar een hengst starten, bij de VLP wel. Wat is de stokmaat van je hengstje? Want bij de VLP mag je meen ik alleen E en A starten met een pony (of L ook nog? Is lang geleden dat ik daarmee bezig was. Enfin, staat wel in de reglementen van de VLP). Ik schat in dat het ook lastig scoren wordt in België met een haf....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:58

jury schreef:

Bepaalde stamboeken hebben vanuit het KNHS vrijstelling voor de L2 regel met hengsten, moeten deze wel vanuit concoursen onderling uitrijden tot ze L2 zijn alvorens ze officieel mogen starten geloof ik :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:21

Urielle schreef:
Ik schat in dat het ook lastig scoren wordt in België met een haf....

Hoezo dat? Goed is goed toch?

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 09:41

Urielle schreef:
everdijhof schreef:

In België mag je bij de LRV ook niet zomaar een hengst starten, bij de VLP wel. Wat is de stokmaat van je hengstje? Want bij de VLP mag je meen ik alleen E en A starten met een pony (of L ook nog? Is lang geleden dat ik daarmee bezig was. Enfin, staat wel in de reglementen van de VLP). Ik schat in dat het ook lastig scoren wordt in België met een haf....

mijn hengst meet 1.49

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:44

Dorine92 schreef:
Urielle schreef:
Ik schat in dat het ook lastig scoren wordt in België met een haf....

In België wordt nog wat, laat ons zeggen, traditioneler... gekeken. Het kan absoluut, maar hij moet wel zo briljant voor elkaar zijn en je moet ook qua publiek stevig in je schoenen staan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:45

everdijhof schreef:
mijn hengst meet 1.49

Dat is precies goed. :Y)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:49

Lowara schreef:
jury schreef:

Bepaalde stamboeken hebben vanuit het KNHS vrijstelling voor de L2 regel met hengsten, moeten deze wel vanuit concoursen onderling uitrijden tot ze L2 zijn alvorens ze officieel mogen starten geloof ik :j

Het Haflinger stamboek heeft die regel niet.

Dus heel cru gezegd. Jij mag niet officieel starten met deze pony. Je moet eers minimaal L springen of L2 dressuur (met winstpunt).
Je mag wel onofficieel starten zonder startkaart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:52

Of ze rijdt zich in België naar de klasse L (= tussen M1 en M2) en dan kan ze met dat bewijs in Nederland starten. Maar dan ben je ook wel even verder.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:10

Urielle schreef:
Dorine92 schreef:

In België wordt nog wat, laat ons zeggen, traditioneler... gekeken. Het kan absoluut, maar hij moet wel zo briljant voor elkaar zijn en je moet ook qua publiek stevig in je schoenen staan.

Ik geloof daar niet zo in. Goed is goed, daar kan geen jury omheen. En we hebben het hier niet over grand prix, maar een L proefje. Oftewel links, rechts, harder, zachter, vooruit, achteruit, beetje opzij, en stilstaan. En wat heeft het publiek ermee te maken? Die hoeven je niet te beoordelen gelukkig :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:13

Dorine92 schreef:
Ik geloof daar niet zo in. Goed is goed, daar kan geen jury omheen. En we hebben het hier niet over grand prix, maar een L proefje. Oftewel links, rechts, harder, zachter, vooruit, achteruit, beetje opzij, en stilstaan. En wat heeft het publiek ermee te maken? Die hoeven je niet te beoordelen gelukkig :D

En toch blijft het aan de jurys en daar komt het gewoon nog voor. Ook nog vaak genoeg in NL..

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 10:14

nu begin ik toch te twijfelen om hem niet gewoon te laten uitbrengen door iemand anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:17

Als jij je hengst op wedstrijd wilt zijn er twee opties. Laten uitbrengen door iemand die minimaal L2 + 1 is of zelf met een merrie of ruin eerst L2 + 1 worden.

everdijhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 10:24

ergens vind ik da eerlijken ook weer niet . omdat er mensen anders starten die hun hengst niet onder controle hebben zo zijn deze regels ontstaan. maar langs da andere kant vindt ik ook dat je de kans moet krijgen om het te bewijzen dat je hem wel onder controle hebt.
ik zou met mijn hengst buiten moeten kommen omdat hij ook ter dekking staat en anders blijft hij onbekend

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:29

Is hij goedgekeurd en in bezit van alle papieren? Want dan kun je hem ook nog op andere manieren onder de aandacht brengen.