Al nieuws over deelname juryleden opleidingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:29

Ja bel hem maar! Maar pas op, vrijdag werden ze al helemaal gek gebeld (namen ze gewoonde telefoon niet meer op, stel KINDEREN).
Kan natuurlijk ook omdat ze heel hard bezig zijn met reorganiseren (al drie jaar)?!?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:00

Ik durf te wedden dat het de jurieleden die zo een minimale bijdrage leveren juist die jurieleden zullen zijn die zo ontzettend vrolijk en met een positieve kijk op de startende combinaties hun positieve bijdragen leveren aan de dressuursport


edit typos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:03

Dat kan Kim, maar dan nog kom je ze te weinig tegen Haha!. 3 x per jaar jureren en dan ook nog in groningen/friesland/limburg/zeeland... die zie ik dus nooit Haha!.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:04

gijsenkim schreef:
Ik durf te wedden dat het de jurieleden die zo een minimale bijdrage leveren juist die jurieleden zullen zijn die zo ontzettend vrolijk en met een positieve kijk op de startende combinaties hun positieve bijdragen leveren aan de dressuursport


edit typos


dat is waar natuurlijk. Uiteindelijk kunnen zij met hun frisse kijk op zaken Extreme duivel tenminste echt beoordelen hoe het met rijdend Nederland gesteld is Frusty
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-01-04 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:11

Ik denk dat als je MOET jureren omdat je anders je o zo fel begeerde positie als jurylid kwijtraakt, dat je dat niet op zo een manier doet als dat je gewoonweg graag WIL jureren en er samen met je starters er een leuke leerzame dag van wilt maken.

Iedereen heeft ze wel eens gehad...... zo een sjaggo ouwe taart die haar vaak onterechte kritiek wel heel graag spuuwd, maar wel allang weg is als de prijsuitreiking aan de orde is. Dumpen die hap...... Minimaal eens per twee maanden een wedstrijd jureren zo niet dan toedeledokie. En ik denk dat ze per jurielid eens kritisch moeten kijken naar de klachten die erover binnenkomen........dan heb ik het niet over, ik kreeg te weinig punten klachten maar was al weg voor de prijsuitreiking, was onbeschoft tegen starters dat soort dingen. Reprimandes geven en drie rode kaarten is exit!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:16

zoals dat ene jurylid dat achterstevoren de proef achter haar zat te bekijken bedoel je? Datzelfde jurylid dat niet kon werken met starten op volgorde van aanmelding bij de ring? Dat jurylid dat de drie combinaties die dat toen zelf even goed regelden gezamenlijk als laatste had staan met 130 punten. Zo'n jurylid dat verder iedereen in de ring tienen had gegeven voor rijtechnische onderdelen. Dat jurylid dat dus ook vertrokken was bij de uitslag?

ik zou niet waarom je die zo afvoeren. Extreme duivel

maar nu wordt het erg off-topic.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:28

Ik heb nogal slechte ervaringen met zeer jonge vrouwelijke juryleden.
Zeer kritisch met commentaar dat van toepassing was op hogere klasses.
Geen een positief puntje, niet opbouwend, maar lekker fouten kijken.
En dan tot de conclusie komen bij de laatste 3 dat je nog geen 1 winstpunt hebt weggegeven..

Had altijd het idee dat zij de frustraties van het zelf niet kunnen rijden, botvierden op de combinatie die zie beoordeelde Bloos!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:31

Dat zijn dan vaak de jury's die zelf "redelijk goed" kunnen rijden, maar nog nét niet goed genoeg om te kunnen relativeren.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:32

ook heel herkenbaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:35

Van je af jureren heet dat geloof ik Haha!.

Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat men de eigen frustraties tot uitdrukking laat komen in de punten van een argeloze voorbijganger te paard?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:39

Misschien dat alle mensen die een motivering hebben geschreven, waaruit ook maar de minste frustratie blijkt zijn afgewezen?.............. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:44

CGJ12 schreef:
Misschien dat alle mensen die een motivering hebben geschreven, waaruit ook maar de minste frustratie blijkt zijn afgewezen?.............. Haha!

Leuke gedachtengang, maar dan kun je iedere neiging tot verbetering wel afschrijven als teken van frustratie.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:47

Lovely"]
[quote="CGJ12 schreef:
Misschien dat alle mensen die een motivering hebben geschreven, waaruit ook maar de minste frustratie blijkt zijn afgewezen?.............. Haha!

Leuke gedachtengang, maar dan kun je iedere neiging tot verbetering wel afschrijven als teken van frustratie.
[/quote]

Ligt er maar net aan hoe de eventuele verbetering onder woorden is gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:49

Je moet ook maar de moed hebben om op te schrijven dat je je graag bij die geweldige organisatie aansluit om op geheel dezelfde wijze te werk te gaan en vooral geen toevoeging in positieve zin wilt betekenen.
De realiteit is meer een aanzet geven tot kwaliteit en niet het handhaven van de hoogwaardige manier van werken.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:58

Persoonlijk zou ik simpelweg geselecteerd hebben op objectieve gronden:

1. eigen rijprestaties (heden c.q. verleden)
2. aanvullende kennis (ORUN e.d.)

Daarna een intake gesprek om kandidaten "sociaal en communicatief" in te kunnen schatten.

Nu wordt er al jaren gezeurd over de slechte kwaliteit van de jury's (het niet op-een-lijn-zitten).
Maar door het toelaten van M+1 ruiters en het afwijzen van LT/GP ruiters wordt dat er in de toekomst écht niet beter op denk ik..............
Ik houd mijn hart vast.
Ik ken zo onderhand veel teveel Z-jury's die zelf nooit hoger hebben gereden dan B. Je schrikt je rot hoevaak bijvoorbeeld een wissel als "goed" wordt beoordeeld terwijl ie glashard nagesprongen was...............

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:05

Ik wil hier nog wel aan toevoegen, zoals eerder al gezegd dat het rijden op een hoog niveau niet automatisch inhoudt dat je ook een goede kijk op het rijden zelf hebt.
Klein voorbeeld: er zat bij mij iemand in de cursus die zelf op leuk niveau gereden had maar die echt een totaal afwijkende mening had van alle anderen incl. cursusleider. Die persoon had dus echt een ander beeld van een goedgaand paard.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:08

Als je wel rijdt op een hoger niveau is de kans in ieder geval groter dat je wel een beter beeld hebt van een goedgaand paard dan een M1 ruiter.

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:40

Als je goed wil jureren moet je in iedergeval naar de combinatie in de ring kijken!!
Mijn vriend was een keer mee om te filmen, toen hem op viel dat de jury niet meer keek heeft hij hem een stuk gefilmt, ongeveer vier onderdelen van de proef niet gezien.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:40

gisteren de brief binnen gehad van de KNHS dat ik de IM opleiding mag doen!!
enige nadeel vind ik wel dat die cursus is Wanroij word gegeven en dat is best een heel eind weg vanaf Rotterdam en dan ook nog in de spits...pffff Verward
maar ik ben wel blij dat ik er tussen zit!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 22:34

Ik durf bijna niet meer te reageren op dit topic, omdat er schijnbaar weinig goede juryleden meer zijn.
Ik ga er maar vanuit dat ik er wel 1 ben, en ik ben toegelaten tot de Z cursus en dus heel blij!!!!!! OK dan!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:38

Leuk dat jullie erbij zitten

Maar er zijn goede juryleden zat hoor, alleen zitten ze allemaal in het zuiden lijkt wel Tong uitsteken Ik moet zeggen dat de juryleden die wij vragen altijd punten naar wat ze zien.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:30

Jasmijn schreef:
Ik durf bijna niet meer te reageren op dit topic, omdat er schijnbaar weinig goede juryleden meer zijn.
Ik ga er maar vanuit dat ik er wel 1 ben, en ik ben toegelaten tot de Z cursus en dus heel blij!!!!!! OK dan!


datzelfde gevoel had ik ook even Bloos ik heb ook geen vriendjes in Ermelo, heb mijn formulier gewoon met motivatie teruggestuurd en mag ook de IZ jurycursus gaan doen!!! OK dan! (zelfs als enige van onze regio!)als ik het nu maar haal Scheve mond

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:33

Gefeliciteerd Jasmijn en rhijnauwen, echt hartstikke leuk voor jullie en natuurlijk de Z-combinaties die jullie zometeen in de ring gaan krijgen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 00:11

Fitzroy schreef:
echt hartstikke leuk voor jullie en natuurlijk de Z-combinaties die jullie zometeen in de ring gaan krijgen.


Gnagna, dat moeten we nog maar eens zien Clown

Maar zoals Rhijnauwen al zegt, eerst maar eens slagen Nagelbijten / Gniffelen

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:19

Dat slagen gaat toch vast wel lukken?
Daar zie ik niet zo'n probleem in.

Ik ben wel jaloers hoor Jasmijn Boos!, het achterliggende verhaal ken je wel Knipoog