Hey, 18 maart heb ik een wedstrijd van de paardenklas waar ik in rijd.(dat is een plusklas van mijn school. Het clusius college) ik rijd de wedstrijd op een draver. Het is de eerste x dat ik wedstrijd doe op een draver. Mijn vraag is: hoe ik het paardje goed kan losrijden.met een constante verbinding het is een draver die graag veel te snel gaat. En meestal niet helemaal ontspannen is. En hoe ik er voor kan zorgen dat het paardje rustig in de wedstrijd rijd. Zonder dat hij heel snel gaat. Er kunnen 2 manieren gebeuren. 1. Ik moet het paardje over nemen van iemand anders 2. Ik moet hem uit zijn stal halen. En ben de enige die er op rijd.
Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven om te helpen. Xx
Rustig zijn als jij gespannen bent is je paard ook gespannen niet de hele tijd aan de teugels zitten als hij te hard loopt maar vasthouden en weer loslaten totdat hij op het tempo gaat dat JIJ wil.
FriesWytske
Geplaatst: 08-03-15 10:55
Heel veel overgangen gaan rijden, zodat hij op je gaat letten. Vooral niet gaan vasthouden, want dat win je toch niet. Je handen gewoon ontspannen houden. En vooral zelf niet te gespannen zijn. De proef zelf gewoon punt voor punt gaan rijden. En als er iets mis gaat, jammer. Maar dan direct weer focussen op het volgende onderdeel.
Is het niet mogelijk om voor de wedstrijd nog een keer op de draver tijdens een les te gaan rijden. Want dan kun je direct wat tips vragen van je instructeur.
Proberen langzamer te gaan met je zit, bij lichtrijden trager gaan dan zijn ritme. Diep traag en ontspannen ademen, alsof je slaapt. Als je je hand nodig hebt, kort opvangen en bij reactie al terug openen (dus niet eraan blijven tot hij terug is).
annexginger
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-15 12:27
@ Frieswytske, morgen mag ik wss op die draver rijden
annexginger
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-15 12:29
Dank jullie wel voor tips!!!!. Ik ga het uitproberen en ik heb zeker wat aan jullie tips. nogmaal tnx!!!