[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:28

Ik kruip ook maar even onder de mee-lees steen vandaan.

Ik ben Simone en rijdt met de merrie Enjoy H (Tango x Krack C)
Mijn m1 debuut is alweer even geleden.. lees 1 maart.
In die proeven zaten enkele grove fouten als dribbel in middenstap en te laat afwenden etc etc, toch nog 198 en 194.
Daarna pas weer een wedstrijd gereden op 29-3. Wat ging het slecht de eerste proef.. Enjoy was narrig, dwars en afwezig. Achterwaarts 4-6 passen ging zo slecht dat ik er zelf 12 van gemaakt heb haha :')
Tweede proef er vol voor gereden met een groot risico op fouten maar het ging goed! 188 en 198.

Eind april stond de twee daagse van Maassluis in de planning. Eerste dag veel spanning maar daardoor kreeg ze enorm veel swung en trit in de benen. Heerlijk gevoel. 196 en 203! Dus zo waren we in 6 proeven het M1 door.
Tweede dag kwam de merrie weer in Enjoy naar boven. Ze reageerde super slecht op de hulpen en ontzettend lastig in de aanleuning. Dit resulteerde in een aardige eerste proef en een drama tweede proef. 188 en een geheel terechte 172 (onze allereerste keer geen winst) Het was een weekend van uitersten haha :')

Nu heb ik sinds dat weekend geen wedstrijd meer gereden.. en begint het steeds weer meer te kriebelen. Dus misschien plak ik er binnenkort toch nog een m1 wedstrijd tegenaan ook al was dat niet de bedoeling haha :D

Afbeelding
Enjoy en ik

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:42

nette punten zeg!! goed gedaan :) heb je de M2 al in de planning staan?

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:02

Oh dit vind ik wel een leuk topic! Ik ben ook al een beetje met een schuin oog naar de M1 aan het kijken want als het een beetje lukt dan zal ik deze zomer ook de overstap mogen maken.

Denk alleen dat we er nog niet klaar voor zijn omdat alles dan wel meer bergopwaarts zal moeten zijn en dat vindt mijn paard nog wel heel moeilijk ( ik ook..). Althans, in training een paar passen maar een hele proef?? -O- Nu is mijn paard ook iets horizontaal gebouwd en loopt graag in een krulletje/net achter de loodlijn. Erg moeilijk!

Dit zijn wij en dit is een foto van hoe het niet moet maar hoe het wel vaak gaat..

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:27

Het eerste wat in mij op komt is heel erg veel gaan schakelen en sluiten. En hij loopt idd nog te horizontaal. Dat zal nu ook al wel zo af en toe op je protecol staan gok ik?

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:05

Ja Peelie, dat klopt absoluut. Er staat dat het paard de gehele proef te diep loopt of het staat bij onderdelen, dat ze te diep komt. Ik wil het heel graag verbeteren dus ik ga met de tips die ik hier en daar al heb gekregen aan het werk en ik zal weer wekelijks privelessen gaan volgen. Je hebt toch iemand vanaf de grond nodig om echt ergens aan te werken, denk ik.

Schakelen en sluiten en vooral niet de gelegenheid geven te gaan "hangen". Huiswerk genoeg :D

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:10

@laura,
Nee nog geen m2 gepland staan. Ze is er nog niet klaar voor en ik ga niet starten als ik thuis geen proef kan neerzetten die 2 winstpunten waardig is. Zeker dingen als keertwendingen en galop-stap zijn verre van bevestigd. Binnenkort wel een clinic bij Alex of Diederik van Silfhout, kijk er erg naar uit!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:13

@femskie: daar heb je idd een belangrijk punt te pakken voor de M1, maar lekker veel oefenen dan houdt hij het steeds een stukje langer vol!

@ooh super gaaf simpie!! wat ik me altijd afvraag bij dat soort instructeurs, kan iedereen zomaar een afspraak met hun maken? neem aan dat ze vaak druk zijn en niet zomaar tijd altijd kunnen maken voor jan en alleman, gewoon nieuwsgierig!

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:21

zo heb mijn overstap alweer een tijd geleden gehad. Maar heb vorig jaar november de laatste wedstrijd in het M1 gehad.
Na een winterstop, blessure en weer opbouwen gaan we morgen maar weer eens starten. Verwacht er helemaal niets van, maar het is voor haar ook weer even fijn dat wedstrijd gevoel en het is een kleine wedstrijd, gaan er gewoon voor dat we met zo min mogelijk spanning rond gaan komen!

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:22

@Simpie, in Oudenhoorn bij de S&P Stables? Zag daar wat van voorbij komen op fb! Haha

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:49

@Laura: ja, het begint vast met 1 goede pas en als het lukt kun je dat uitbouwen. Ik hoop zo dat het lukt!

@Maaike_Ma: veel succes en plezier morgen! Blessure van jezelf of je paard?

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:47

@femskie helaas van het paard, stom verstapt....

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:48

Hoorde trouwens dat je vanaf het M1 niet eerst meer om de bak hoefde, maar in de bak mag beginnen. Hoe doen jullie dat dan begin van de proef als je a-c moet binnenkomen. Gaan jullie dan weer de bak uit om een mooie lange rechte lijn te krijgen of toch bij de a afwenden?

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:09

Ik blijf buiten de bak en ga bij A er in.

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 16:09

Maaike_Ma schreef:
Hoorde trouwens dat je vanaf het M1 niet eerst meer om de bak hoefde, maar in de bak mag beginnen. Hoe doen jullie dat dan begin van de proef als je a-c moet binnenkomen. Gaan jullie dan weer de bak uit om een mooie lange rechte lijn te krijgen of toch bij de a afwenden?



Als je in de bak wilt beginnen mag je er niet meer uit. Dus moet je gewoon bij A afwenden. Ik rijd nog steeds om de ring.


Lang geleden dat ik hier gereageerd heb. Met de meeste gaat het zo te lezen goed!
Zelf nu 3x M1 gestart en 3x in de winstpunten gereden de laatste wedstrijd zelfs gewonnen *\o/*

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:27

Hier vandaag weer een keerje M1 geprobeerd. De eerste proef voelde hij heel fijn. Ik kon hem redelijk tot goed sturen en ik had eindelijk eens het gevoel dat ik wist wat ik aan het doen was.

Ik was dan ook behoorlijk verbaast toen ik mijn punten terug kreeg. 168... Ik snap er niks van.

De tweede proef was hij duidelijk moe, we moesten gelijk de volgende ring in. Op het laatst moest ik hem meer dan aanmoedigen. Heb ik 178. Ik snap er werkelijk helemaal niks van... :(

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:17

@Maaike_Ma: oh, dat is rot he.. daar kan je echt niks aan doen behalve accepteren en herstellen.

@Brandje_O4: is dat nog steeds zo? ik meende laatst iets gelezen te hebben over dat je in alle klassen de bak mag verkennen van tevoren. Maar misschien ben ik abuis hoor|! :D

@Peelie: dat is niet leuk.. -O- Heb je ook film van je proef? Soms mag het gewoon even niet dus een nachtje over slapen en volgende wedstrijd beter *D

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:07

@renateeee_, ja klopt haha :)

@laura01234, Ik heb mij opgegeven voor dit. Is een georganiseerde dag waar hij dan voor meerdere personen les komt geven.

Training ging vandaag erg lekker. Heb Enjoy even flink scherp gemaakt. Veel schijnovergangen of halt-achterwaarts en actief weer wegdraven. Vandaag echt eindelijk een super fijne overgang galop-stap kunnen maken. *\o/*

@peelie, jeetje dat is wel lastig als je gevoel echt totaal niet overeenkomt met de jury.

Hoe is het bij de rest gegaan dit weekend?

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:12

Doel bereikt hahaha echt heerlijk met een ontspannen paard kunnen rijden!
1e proef 172 (vonden we allemaal wel een beetje erg tegen vallen) 2e proef 178, paard moet in de overgangen meer nageefelijk (hier kan ik me zeker in vinden zijn we ook druk aan het oefenen)

Ben zeer tevreden na zolang niet gestart te zijn

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:12

aha wat leuk om te doen simpie!!!

of ik om de ring rijdt of niet hangt bij mij af hoe de ringen liggen, er moet wel een beetje ruimte zijn om een ''aanloopje'' te nemen anders is het geen doen :P bijv zoals vandaag was er rondom de ring ik gok 3 meter ruimte, dan begin ik gewoon in de ring! anders vind ik het wel fijn om gewoon echt bij A binnen te komen omdat je dan extra goed kan richten op de C :)

@peelie: wat ontzettend jammer zeg :( zoiets is echt balen! hoe was je plaatsing tov de andere? als dat nog oke is en iedereen lage punten heeft dan is het te accepteren :)

@maaike: jammer dat je net geen puntjes hebt, maar zolang je zelf maar een goed gevoel erbij hebt!

ik had vandaag selectie in de M1,

mijn paard loopt echt heel voorzichtig en niet echt lekker op gras, heb nu 3 wedstrijden op gras gereden en elke keer loopt hij gewoon niet zoals hij kan op zand! heel jammer hierdoor komt de galop en de middendraf er gewoon niet helemaal uit. heb vorige week in een geïmproviseerde ring geoefend in het weiland en vandaag voelde hij al een stuk comfortabeler aan! middendraf en middengalop nog niet helemaal zoals het moet zijn en hij kan nog steeds beter maar echt een veel betere proef dan de afgelopen proeven op gras,

had ik 174 en 175 punten :( :( :( gewoon 10-15 punten minder dan alle andere m1 proeven.... vond het heel gek,
met de uitslag bleek dat ik met de 2e proef (175) nog een 4e plek had behaald, en er deden er ongeveer 20 mee!! dus nr 4 tm 20 had gewoon lager dan 175, dat is toch niet normaal?
mijn protocol was ook nogal weinig zeggend, had serieus geen één 7 en bijna alleen maar 6en. enkel wat commentaar bij de middendraf en galop ''moet meer'' verder helemaal niks

plaatsing ben ik wel tevreden mee voor de selectie, maar die punten vind ik echt nergens op slaan, voor de hele groep niet!

heb een filmpje, als iemand benieuwd is stuur ik hem via pb!

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:23

femskie schreef:
@Brandje_O4: is dat nog steeds zo? ik meende laatst iets gelezen te hebben over dat je in alle klassen de bak mag verkennen van tevoren. Maar misschien ben ik abuis hoor|!


Dat klopt, je mag ook de ring van binnen verkennen maar als je er eenmaal in bent mag je er niet meer uit. Dus moet je dan in de ring starten. Tenminste zo is het mijn ouders uit gelegd (beide juryleden ) dus als zij liegen doe ik het ook :P ik start buiten de ring, puur omdat ik dat fijner vind.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:28

@Brandje_04: okay, dank je wel voor de uitleg! Dan weten we dat ook weer :D Ik hoef nog niet. Waarschijnlijk zal het pas tegen het einde van de zomer/ begin herfst worden dat ik de M1 durf te betreden :Y)

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:08

Vandaag de 4e wedstrijd M1 gehad, de vorige wedstrijden had ik nog geen winst en stond er eigenlijk standaard aan de galop werken. Dat hebben we de afgelopen weken hard gedaan en het werd vandaag beloond. Ondanks de 2 zeer zware bakken met geulen hadden we 181 en 188 punten, de galop terug komen en volle 10 meter gingen al veel beter! Tevreden dus!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:14

Ik was 3e met die 168 punten van de 8 combinaties.

Ik heb deze proef vergeleken met mijn eerste keer M1. Toen Had ik ook zeer terecht 168. Maar de proef van dit weekend leek er niks op. Dat maakt het nog onbegrijpelijker.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:37

ik heb ook gisteren ons M1 debuut gehad! *\o/*
we hadden woensdag laatste dikke punten in het L2 binnen.
en gingen dus een beetje onvoorbereid naar wedstrijd gisteren.
maar ik wilde gewoon even weten waar we stonden.
het viel me alles mee, hij was fijn te rijden.
alleen in de ring was erg spannend, er waren enge juryhokjes, en een grote poster tegen het hek aangeplakt.
ondanks alle spanning, heb ik de eerste proef genoten. was fijn te rijden, oefeningen gingen best goed.
tweede proef heb ik er zelf keihard aan moeten werken om hem normaal de baan door te krijgen, alles was eng, en hierdoor sloeg hij volledig uit.

naar verbazing maar wel terecht in mijn ogen, heb ik eerste 183 en tweede proef 178 gereden.
de puntjes op de i miste nog.

maar ik ben superblij!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:05

nette punten toch jody!!! al helemaal zonder voorbereiding! dat is niet makkelijk!

@peelie: nou ik heb dus precies hetzelfde gevoel als jou meegemaakt met de wedstrijd gister haha jammer is dat he

ik heb me net ingeschreven voor de regio (utrecht) kampioenschappen over 2 weken :) gaat iemand hier nog mee doen aan kampioenschappen dit seizoen?