Oooh dat bedoel je, nu begrijp ik het haha ik zat meer in de richting van beschermers te denken dus snapte er niks van waar ik eerst reed waren het schroeven maar hier kalkoenen of stiften, echt waarom zijn er zo veel namen voor 1 ding?
Nee.... We kunnen wel "teveel" punten hebben, maar die worden automatisch terug gezet naar het maximum punten van de gereden klasse. Dus bv. in de L2 mag je over gaan naar M1 met 90 punten en moet je overgaan met 100 punten. Maar heb je na je seizoen 115 punten, worden deze punten terug herleid naar 100 punten.
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15
Geplaatst: 03-09-15 10:26
Hier kan je versneld promoveren als je al meerdere keren een bepaald nivo gereden hebt. Anders is het gewoon bij 10 winstpunten mag je over, bij 30 moet je.
_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13
Geplaatst: 03-09-15 14:32
Marietje35 schreef:
Hier kan je versneld promoveren als je al meerdere keren een bepaald nivo gereden hebt. Anders is het gewoon bij 10 winstpunten mag je over, bij 30 moet je.
Inderdaad, zoals hier genoemd
Is wel handig soms... Maar ook lastig dat je met jonge paarden geen B meer mag starten...
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15
Geplaatst: 03-09-15 14:46
Wat moet je hier gereden hebben om versneld te kunnen promoveren, 2 x Z2 met winst?
Dat lijkt me ook lastig ja, dan wordt het of HC of toch L1 beginnen (of nog hoger )
_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13
Geplaatst: 03-09-15 15:19
Marietje35 schreef:
Wat moet je hier gereden hebben om versneld te kunnen promoveren, 2 x Z2 met winst?
Dat lijkt me ook lastig ja, dan wordt het of HC of toch L1 beginnen (of nog hoger )
Je moet 2x een bepaalde klasse hebben gereden. Ik heb 2x m2 gereden, dus mag een paard met de juiste leeftijd zo in het m2 starten.
Start ik mijn paard uit het m2 straks in het z1. Dan heb ik met 2 paarden z gereden en mag ik een paard met de juiste leeftijd direct z1 starten. Maar mag ik ook geen paard meer B starten.
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15
Geplaatst: 07-09-15 12:23
Maar dan mag je nog wel L1 toch? Dat vind ik zelf nog wel te doen.
Hier gaat het lekker met rijden, heb nu 2 x les gehad van nieuwe instr. en dat werpt echt z'n vruchten af.
Mag ik vragen welke bitten jullie gebruiken? Ik reed vroeger altijd met dubbel gebroken K&K (water)trens, maar op mijn huidige paard werkt dat niet. Hij loopt er en niet fijn op en zijn wangen gaan stuk (dus niet zijn mondhoeken, maar zijn wangen) Ik rij nu met een K&K africhtingstrens (stang) en daar loopt hij eigenlijk super op, maar mijn instr. zei toch eens te proberen met een ander bit omdat de africhtingstrens wel wat scherp(er) is. Ik heb dus dit weekend gewisseld en ja hoor .... weer zijn wangen aan beide zijden stuk. Dus hang vandaag maar weer gewoon zijn oude erin.
ik rijd met een k&K ultra dynamic bustrens, echt een super fijn ding, anatomisch gevormd. tot nu toe nooit problemen mee gehad en met verschillende paarden ermee gereden.
die oprichtingstrens had ik voor mijn oude pony die erg erg sterk en stug was, daar reageerde ze ook heel erg fijn op, maar idd wel wat strenger dus als het niet nodig is dan kan je beter iets anders proberen, je mag er wel gewoon wedstrijden mee rijden.
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15
Geplaatst: 07-09-15 13:32
Ik rij er ondertussen ook al een poos mee, ook wedstrijden. Hij reageerde het weekend ook erg heftig op het andere bit, kwam zelfs een keer omhoog toen ik hem achter wat actiever wilde maken. Ik denk zelf toch dat hij de werking van de africhtingstrens fijner vindt. Dus tsja, van een dubbel gebroken watertrens gaan en zijn wangen stuk en hij loopt er gewoon veel minder op. Hou het toch maar bij mijn africhtingstrens, ook al is die dan wat scherper. Elke keer zijn wangen open kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ik heb echt een legio aan bitten geprobeerd, bitringen, neusriem hoger/lager, bit hoger lager maar uiteindelijk blijft het stuk gaan behalve bij dit bit.
Jeetje Lotteee, wat een mooi resultaat!! Gefeliciteerd!
Marietje, ik reed altijd met dubbelgebroken argentaan D trens van HH. Nu op aanraden gaan rijden met een Sprenger enkelgebroken watertrens. Heb het idee dat ze er minder op hangt.. maar ik vind het heel lastig, een goed bit. Ik heb het idee om binnenkort een bitpasser te vragen hier op Terschelling te komen! Hopelijk kan die wat nuttigs zeggen over mijn bit..
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15
Geplaatst: 08-09-15 09:43
bustrens/D trens, ook al geprobeerd ..... zelfde probleem