[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:26

Ik praat ook meestal via de laptop bij, via de mobiel is niet zo prettig inderdaad als er lappen tekst zijn :')

Heftig van dat 2 weken niet kunnen lopen, goed dat je moeder dat verbied dan! Daar heb ik dan weer geen last van.

En bedoelde inderdaad de s&t, ik ging ook pas kijken naar iets toen het hulpmiddel was, of stoppen met Karel :+ Die had op een gegeven moment door dat trekken op links = niet meer werken want ze kan niks meer. Ja dan is de lol er wel snel af. Gelukkig nu dus bijna weer helemaal opgelost. Maar voor mij wel fijner als ik ook op wedstrijd met s&t kan rijden, als hij dan een keer te rennerig/stout oid is ik dan niet een week met een half lamme arm hoef te lopen. We werken er hard aan, heb nu de wedstrijdplanning rond t/m november, en als ik dan 3 oktober mijn laatste M1 puntje haal zijn dat al 6 proeven in de M2.

We kunnen beter een HK topic beginnen aka de kneusjes club oid :')

MyWishMax: heb je afgelopen nacht beter geslapen?

Fleury: ook wel leuk een selectiemoment, en wie weet :D

Marjolein: zo te lezen ben je lekker constructief aan het trainen! En zou wel heel tof zijn als het merrieveulen en je die met een leeftijdsgenootje lekker aan huis kan houden!
Had je dan dit jaar een veulen van de KWPN merrie, die had je drachtig gekocht toch?

Ik heb gisteren echt fijn gereden met Karel, hij was heerlijk los en soepel <3 In het begin als ie iets sterk op links wilde worden even mijn handen wat omhoog gedaan zodat hij de stang iets voelde, was het ook zo weer klaar. Op het einde is het gelukt om beide kanten op een vliegende wissel te springen *\o/* De eerste poging lukt nog niet, dus een proefje komen we absoluut niet rond := Maar wel heel blij dat hij weer meedenkt en dan gaat proberen, hij bleef ook mooi ontspannen. Dat laat ik dus nu weer voor een week. Over het werken met voedselbeloning ben ik wel heel enthousiast, vind het zelf ook leuk als ie iets extra goed doet ook extra te kunnen belonen.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:22

Haha ik ook via de laptop _O-
Wat fijn van het rijden en de wissels zeg!
Fleury, leuk!

Hier de hele voorbereiding flut :+ Gisteren benen opscheren (ze krijgt enorme lange haren op benen en die zijn mega vies door het binnen staan. Met opscheren zijn ze en schoner en sneller droog en het staat mooier) maar toen gingen de messen stuk, dus vandaag snel nieuwe moeten halen. Met invlechten is ze de stal ingeschoten terwijl ze vast stond dus nare glijer gemaakt. Ik kon geen wondjes vinden dus hopelijk morgen ook geen spierpijn. En ik moest dus de benen nog afmaken en vlechten, dus te veel moeten doen vandaag, last van lijf.

En het irritantste, de losrijdbak staat onderwater. Vanmiddag zelfs de hoefslag, later was die wel weer te zien en zou je dus over de hoefslag kunnen rijden. Dus ik kan 20 minuten losrijden in de binnenbak voor de 1e proef, de rest kan daarna in de grote buitenbak verder losrijden. Beetje jammer dat ik als 1e moet dus, ik heb maar 20 minuten ipv 35 in een grote en droge bak. Je mag in de kleine voorstukjes losrijden, maar dan zit je met 5 of 6 op 20 x 18 of 20x25 oid... Ik gok dat wij dus gewoon maar in het water gaan losrijden :=

Zenuwen dus, want ik ben extreem strict op planning, ook omdat dat werkt voor paard en mijn lijf en andere dingen absoluut niet. Dus morgen maar oefen rondje en zondag hopelijk wel normale kansen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:45

MyWishMax, wat een pech zeg zo met de voorbereiding! Alles behalve ideaal, helemaal met zo'n glijer erbij.

Heeft het bij jullie zoveel geregend dan? :oo Hier is amper een druppel gevallen.

Maar hoe is het gegaan? Inmiddels al achter de rug en hoop dat je ondanks het water spektakel fijn hebt kunnen rijden en genieten.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:10

Niet eens extreem veel, maar die bak staat erg snel in de plassen. Wel aardig wat de laatste dagen, vooral veel heftige buien. Vanochtend was de hoefslag gewoon droog en een volte bij de A ook, maar er was ineens besloten dat we niet in die bak mochten rijden. Startlijst en secretariaat zei van wel, maar later werd dat terug getrokken dus de bak uitgestuurd. Heb dus moeten losrijden op dat kleine stukje.
Dat werkt helaas niet zo goed voor ons, dan moet je net te vaak remmen voor een ander en continu een volte zorgt ervoor dat ze daarna erg veel moeite heeft met rechtuit. Ik rijd altijd veel binnenhoefslag en veel grote achten met losrijden en dat gaat natuurlijk niet op zo'n klein stukje. Ook toch helaas wat stijf na gisteren en in de 2e proef maakte ze met binnenkomen weer een glijer. Beide proeven ging het wijken niet fijn en middengalop was zo scheef als kweeniewat. 1e proef ging beter als de 2e, maar punten waren andersom. Daar komt weer mijn mazzel voorbij dat aanleuning en impuls enzovoorts zo constant is. 1e proef 1e prijs met 192 en 2e proef 2e prijs met 199,5.

Morgen kunnen we wel in een normale bak losrijden dus hopelijk heeft ze geen last van haar lijf en kunnen we beter laten zien wat we kunnen. Staan wel bovenaan in klassement voor de overal prijs in onze klasse volgens mij, dus hopelijk kunnen we dat morgen vast houden

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:04

Jeetje wat super knap zeg gezien de omstandigheden! Gefeliciteerd met je punten en prijzen :D hoe gaat het nu met jou na zo'n zware dag?

Hopelijk lukt het dan morgen nog weer wat fijner te rijden samen! Heel veel succes weer!

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:59

Mooie punten ondanks het losrijden, hopelijk vandaag beter losrijden en een fijne proef.

Viola ging gisteren fijn. Even rust heeft haar goed gedaan. Ik kon heel fijn schakelen in galop en ik merk dat de contra ook sterker en meer in balans wordt. Van het wijken werd ze niet blij, naar de hoefslag toe is geen probleem maar een gebroken lijntje wijken maakte haar wel pissig. Dan kom ik toch meer aan haar lijf en haar eerste reactie is dan toch om het niet te willen doen.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:14

Klinkt ook wel als echte merrie marjolein haha. Fijn dat het goed ging!

Vandaag wel echt fijn gereden. Paar dingen die nog niet helemaal goed gaan, zoals midden galop. Maar dat weten we en moeten we aan werken. Waren 1e proef 1e met 212 punten en 2r proef ook 1e met 206. Dus ook overal winnaar met dekje, deken, prijzengeld en een cadeaubon.

Nu even overleggen of we selecties in l2 gaan doen of thuis blijven tot de m1 lukt. Voor dit weekend had uk 8 winst, nu 16 :+

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:49

Wat doet ze in de middengalop?

Mooie punten! Productief weekend zo.

Vi is daarin wel echt een merrie. Maar ach als ze mij een yoga oefening laten doen begin ik ook te zuchten en stribbel ik tegen als ze zegt dat het echt meer kan.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:58

Marjolein: klinkt inderdaad als een echte merrie, vind dat zelf ook altijd wel leuk. En grappig dat je, jezelf er zo in herkent :')

MyWishMax: wauw *\o/* echt super! Vind het je ook zo gegund gezien de omstandigheden, gefeliciteerd en lekker van nagenieten. Zo kan het in 1 weekend in een klasse hard gaan :=

Vandaag weer goed getraind met Karel, bezig geweest met sneller op mijn been maken en sterk maken in galop en contra. Voor het eerst met mijn nieuwe laarzen gereden, liet ik telkens in de kast staan want inrijden van nieuwe Petries is niet fijn :+ Knieholtes nu wat stuk, dus even de oude weer aan en dan maar even wat maandverband in de knieholtes :')

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:20

Haha Marjolein, daar heb je ook weer gelijk in _O- Ik mopper ook bij oefeningen.
Urosa, dank je wel! En altijd fijn nieuwe laarzen :') ik heb met huidige paar de 1e keer meteen een wedstrijd gereden, niet handig. :+

Marjolein, galop is onze slechtste gang. Daar hebben we normaal met verruimingen al moeite om bergop te blijven, goed te verruimen en goed terug te komen. Na de blessure heeft de balans heel erg lang geduurd, eigenlijk is dat pas op de vakantie goed gekomen dus 2 weken geleden oid. Verruimingen zijn dus 3 of 4 passen wat ruimer, voor haar doen best oké maar niet echt ruim, en daarna verliezen we de balans wat en gaan we voorover en soms scheef. Terug komen is vaak ook nog lastig, hoewel dat vandaag best redelijk ging maar absoluut nog niet goed genoeg. Net als middendraf, die kon ze voor blessures best redelijk, maar nu mist ze nog de kracht om achterover te blijven. Ze verruimt daarin wel maar halverwege storten we wat voorover. Ook hield ze het vandaag niet vol om de hele proeven mooi bovenin te blijven qua aanleuning, dus soms zakte ze iets te diep en moest ik haar weer omhoog rijden, terwijl ze als ze weer 100% kracht heeft daar wel 2 proeven kan blijven lopen met gemak.

Zo zijn er nog heel wat dingen die we voor de blessure beter konden, maar we missen nog de kracht voor een hoop dingen. Daarom wil ik ook nog niet naar de M1, dat is oneerlijk. Ook al zouden we misschien wel winst kunnen rijden, want het is niet slecht, maar dat is wel enorm aanpoten en dat vind ik niet eerlijk naar haar toe om dingen te vragen die ze in de training ook nog niet aan kan. Ik heb alle tijd.

Wel 1 positief punt, ik heb voor het eerst met deze merrie een 8 voor de stap gehaald. Het is van zichzelf een 6jes paard qua gangen onderaan, maar je zag voor de blessures langzaam de cijfers omhoog naar 6,5 en soms 7 en de verruimingen in stap en draf van 5,5 naar soms een 8. Is al dat stappen ohz met die pezen toch nog ergens goed voor geweest _O-

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:45

MyWishMax: haha, ik ga zaterdag nog mooi even met mijn oude laarzen starten. Heb als doel om er 18 oktober mee te gaan starten.

En weer opbouwen na een blessure kost om tijd, maar zo te lezen gaat dat snel weer zoals vanouds zijn :D en tof dat de verbeteringen qua gangen ook zo duidelijk zijn voor de jury!

Ik besteed zelf ook altijd best wat aandacht aan de stap :j ik heb inmiddels maandag weer een fijne les gehad,2 concrete tips waarmee ik oefeningen echt kan verbeteren :) en vandaag ook weer lekker getraind, zijgangen verbeteren nog steeds en scherper maken gaat ook goed. Beiden nog steeds work in progress hoor :+

Zaterdag wedstrijd, starttijd nu 18.20 :( echt niet ideaal. Had er ook geen rekening mee gehouden dat de M 's avonds zou zijn. Maargoed, het is niet anders.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:49

Wat een rot tijd zeg. Heb jij er last van zo laat op de dag? Ik kan dat eigenlijk niet dus zou ook balen. Succes alvast.

Ik twijfel of ik een topic maak, heb filmpjes van zondag. Maar geen zin in gezeur dat het te hoog zou zijn of er 100 dingen fout zijn

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:54

Ja dat is voor mij ook ruk, zo voor 1x lukt het vast maar niet fijn.

Sowieso even hier plaatsen, dat vind ik leuk :D

Zelf maak ik de laatste tijd geen topics meer aan, krijg altijd zo weinig reacties ben niet populair genoeg op bokt :+

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:57

Nee idd voor 1 keer moet het maar, helaas haha. Ik start nog liever om 8 uur s ochtends

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:25

MyWishMax schreef:
Nee idd voor 1 keer moet het maar, helaas haha. Ik start nog liever om 8 uur s ochtends

Ik ook! Hopelijk lukt het mijn laatste puntje in de M1 te halen, is het niet voor niks extra afzien :+

En krijgen we de filmpjes nog te zien? O:) :')

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 00:04

MyWishMax:hartelijk gefeliciteerd met je punten en prijzen! Jammer dat de zaterdag niet zo verliep zoals je graag gewild had. Ik zou daar ook niet goed tegen kunnen, met veel op een klein stukje. Des te knapper dat je toch nog 1e en 2e was geworden maar je gevoel is ook heel belangrijk.
En dan die zondag, wow, jullie kunnen het echt als het klopt. En kleinigheidjes hou je toch wel, het hoeft ook nog niet perfect. Jullie bewijzen hiermee het niveau L2 ruimschoots te bezitten als je 3 winstpunten in een proef kunt rijden.
Die M1 kunnen jullie ook :D die kan ik ook met Vera, de vraag is alleen voor hoeveel punten? ;) Ik ben daarin wat makkelijker of leg mijn lat lager maar misschien ook omdat ik niet meer veel van Vera verwacht?

Ik vind het ook leuk om te lezen hoe jullie trainen. Ik rij dus veel samen met mijn instructrice en zijn nogsteeds veel met basis dingen bezig. Doordat ik steeds minder energie heb en ook minder kracht, is Vera wel zo slim geweest om soms een beetje de kantjes eraf te lopen bij mij en niet bij mijn instructrice. Dus ik moet proberen om streng te blijven en dat ze ook gewoon naar mij hoort te luisteren ;)
Maar we pakken ook contragalop en stap-galop mee soms op t eind maar nog niet extreem veel hogere oefeningen.

Urosa: veel succes zaterdag en hopen op dat ene puntje! Daarna krijg je het nog druk! (hopen dat alles doorgaat tegen die tijd)

Ik ben wel benieuwd naar filmpjes en foto's! Ik had ook een topic aangemaakt kreeg er amper reactie op. Dus ik snap dat je twijfelt.

Ik heb van zondag wat training stills en een filmpje, voor mij heel interessant maar zijn jullie ook benieuwd /tips oid?

Woensdag weer de gehele les zelf kunnen rijden, ze blijft nu veel constanter door de hals maar nu nog meer van achter uit op eigen benen.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:24

Karel is natuurlijk ook al eens Z1 geweest dus dan pak je dat ook sneller mee. En de basis blijft ook altijd het belangrijkste dus ook wel goed juist daar mee bezig te zijn! Bij mij is dat ook het grootste deel van de training.

Thanks, heb er wel zin in :D vanochtend al boodschappen gedaan, kan ik vandaag en morgen overdag voor de rest lekker thuis blijven tot we op pad moeten. Ben ook benieuwd hoe het gaat ontwikkelen, ik hoop dat ze anders online weer oppakken.

Ik wil ze wel graag zien :) fijn dat je weer zo'n lekkere les hebt gereden!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:40

Ja, Vera en ik moeten alles zelf samen leren, daarom doen we er wel een beetje langer over. Dit was 4 jaar geleden bij een onderlinge wedstrijd bij ons op stal, toen reed ik haar een paar maanden.
Afbeelding

En afgelopen zondag even zonder zadel gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Na wat schakelen zie je al een iets actiever achterbeentje. Mag zeker nog meer maar dat zijn we dus aan het trainen ;)
Afbeelding

Filmpje moet ik even uploaden.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:55

Als je alleen al naar de bespiering kijkt zie je dat je goed bezig bent!

Straks op de laptop zal ik wat uitgebreider reageren, maar dit wilde ik eveb kwijt.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:37

Zit wel 4 jaar tussen he ;) dus gelukkig hebben we wel wat geleerd.
Maar voordat ik het roer omgooide om het zo maar te zeggen, was ze wel weer achteruit gegaan. Vorig jaar zomer toen zag ze er het het beste uit denk ik.

Afbeelding

Maar het komt nu heel snel weer terug :o ik vind vooral haar nek weer een stuk ronder worden en het wordt weer meer een compacte pony. Dat geeft ook motivatie om door te blijven gaan want het is echt heel erg zwaar en ik denk echt 100 keer dat ik het niet meer aan kan en dan ga ik toch. En dan is het fijn om als resultaat een mooie pony te hebben die ook makkelijker loopt.

Maar de filmpjes. Ik zou het leuk vinden als jullie tips zouden hebben maar brand ons niet helemaal af. Gelukkig heb ik dat idee niet van jullie anders had ik ze niet geplaatst.
De eerste is vooral draf. Ik heb maar 20 min in totaal gereden dus dit was ook vrij in het begin. Ze was op een gegeven moment niet meer constant nageeflijk bij mij dus ik heb nu de opdracht om haar iets dieper te rijden en als dat lukt weer wat meer op te richten. Het gevoel hierbij was vrij goed.


En deze gaat over de draf-galop overgangen. Bij mij deed ze steeds dr hoofd omhoog bij het aanspringen en toen maakte mijn instructrice een opmerking in de trant van "dat doet ze bij mij nooit". En dat is ook zo dat is gewoon omdat Vera wel aanvoelt dat ik niet helemaal scherp ben. Dus dat ook even nog geoefend ;)


Ik hoop dat alles werkt, had wat moeite met de linken kopiëren. En het is misschien een beetje saai.

Ben benieuwd naar jullie filmpjes.

MyWishMax

Berichten: 25370
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:47

4 jaar zegt niks bij goede bespiering. Als jij 4 jaar lang niet goed bezig bent wordt de hals niet zo. Dan raakt hij op een andere manier gespierd. Juist daaraan kan je vaak goed zien hoe een paard gereden wordt. Dus compliment gewoon ;) En ik wil niks horen over 4 jaar, het is wel op de goede manier en als je 3,5 jaar 'fout' zou rijden wordt het niet zo, want dan duurt het best een tijd voordat het weer goed is omdat die spieren opgebouwd moeten worden. Spieren die er al geweest zijn zijn makkelijker op te bouwen. Ik zal straks eens kijken op laptop!

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:28

Wat een leuke combi zijn jullie Fleury. Ik zie ook een mooiere bespiering dan 4 jaar terug. Je bent er zelf ook beter op gaan zitten en het ziet er heel vriendelijk uit op je filmpjes. Je filmpje vind ik lastig beoordelen nu je zonder zadel rijdt. Ik mis een beetje impuls en doorkomen van achteren terwijl hij wel nageeflijk blijft nu je hem dieper instelt. De impuls kan ook komen doordat je zonder zadel rijdt en je daardoor het tempo iets lager legt. Wat ik zelf zou doen is in dit werk iets meer gaan schakelen in de gang zelf. In dat schakelwerk mag hij best ietsje minder mooi nageeflijk worden, je vraagt tenslotte wat van z'n lijf, maar hij moet wel meer tot dragen gaan komen.

Op film is het altijd makkelijker om iets te zien dan wanneer ik het zelf moet doen. Momenteel ben ik eindeloos aan het schakelen en slangevoltes aan het rijden. Heel basic maar als ik m'n juf moet geloven blijft dit tot het einde van de opleiding doorgaan omdat het steeds een beetje vlugger, rechter, gedragener en constanter kan.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:06

Jullie zijn een hele leuke en sympathieke combinatie! Ik vind dat je lekker aan het werk bent. Ze ziet er veel beter uit dan 4 jaar geleden! Op de foto van vorige zomer loopt ze wat mooier bovenin, dat doet ook veel voor het beeld, zo ver weg van dit ben je niet hoor denk ik.

Ik vind de impuls in draf overigens wel prima :j Ze lijkt heel lekker te zitten? Gezien haar bouw geloof ik ook wel dat het voor haar best lastig is om in een goede aanspanning op de loodlijn te lopen. Ze is echt wel weer een stukje neerwaarster gebouwd dan Karel. Lijkt me ook goed plan dan nu eerst wat kracht op te bouwen zo lang en laag ingesteld, dan straks weer korte stukjes bovenin proberen en daar veel in afwisselen. Voor de rest zie ik je al lekker schakelen en voltes rijden. Schouderbinnenwaarts is ook een goede oefening voor haar denk ik, anders eerst in stap en dan in de draf schoudervoor als ze dat onrustig wordt in aanleuning.

En de beste stuurlui zitten altijd aan wal, je hebt instructie en bent zelfkritisch dus dat komt helemaal goed, al knap hoever jullie samen gekomen zijn. Leuk dat je het wilde delen :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:39

Bedankt voor de leuke commentaren :) ik ben me zeker heel erg bewust van mijn en onze mankementen en weet dat het absoluut nog lang geen perfecte L2 laat staan M1 combinatie is, maar ik had nooit verwacht zo ver met haar te komen dus ik ben hoe dan ook trots op haar. Ik merkte in de B en L1 ook niet zo veel nadeel van haar pony-zijn, maar nu moeten we wel echt extra aan de bak om onze punten te krijgen. En ze is inderdaad best wel neerwaarts gebouwd. Die voorpootjes gooit ze wel naar voren, maar de achterbeentjes blijven wat achter. Maar zo nu en dan komen ze er ook bij en dan voelt dat geweldig! :D Gek genoeg lukken die dingen me juist vaker wanneer ik zonder zadel rij.
Vandaag heeft mijn instructrice er eerst even op gereden en dan pakt ze haar soms kleine stukjes op. Daarna ik erop, ging eerst niet zo fijn maar daarna kwam ze echt van achter en werd ze licht van voren en kon ik fijn rijden.
Maar ik zal over een paar weken proberen een keer een stukje te filmen met zadel (ik rij vaker zonder zadel omdat dat veel energie scheelt) maar ik durf hier ook wel met mijn billen bloot te gaan en het moment te laten zien waarop ik heb besloten dat ik er mee ging stoppen zoals het ging. Dat was eind juli.

157.5 punten kregen we hiervoor :o

Sorry voor de lange verhalen en bedankt voor de fijne antwoorden :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:38

Urosa ;heel veel succes vanavond! *\o/* en ik hoop dat je ondanks eventuele M2 startgerechtigdheid hier toch nog blijft posten :)