[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:30

KirstenHorse schreef:
Hee wat leuk haha :D De eerste proef ging best fijn, hij was redelijk aan mijn been en de oefeningen gingen prima. Ik vond dat ik wat slordig had gereden, maar op film zag ik dat niet terug. 193 punten gekregen! De tweede proef was hij niet meer aan mijn been en hij viel tot drie keer toe uit de galop.. bijna afgegroet maar hij moet toch leren om 2 proeven zonder zweep te gaan lopen dus doorgereden. Nog 186 punten voor de tweede proef gekregen :D Volgende week nog een wedstrijd!

Ga jij ook binnenkort weer starten?

Wat goed zeg! Gefeliciteerd met je punten :D Gelukkig heb je dan niet afgegroet, had je bijna je winstpunt gemist. Ik rij Karel nu sinds een week thuis ook zonder zweep, zodat ik hem wel beter aan mijn been moet krijgen. Wel even zwaarder voor mij als ruiter, want ja, even tikje vind ik toch fijner dan even prikje met spoor. Maargoed, hij lijkt er wel goed op te reageren dus even door de zure appel heen :+ Want bij ons ging de motor dus ook wat uit na ongeveer 2 rondjes nadat ik dan zweepje liet vallen/af gaf. Ze zijn wel slim :=

Ik ga zaterdag starten! Wel veel zin in, maar hij is op die locatie wel een beetje stout. Hopelijk zijn we daar zaterdag doorheen. 20 september starten we ergens anders. Hoop natuurlijk dat ie zaterdag gewoon braaf is, zit liever geen rodeo's uit :+ maar anders wel benieuwd of ie dan 20 september op de nieuwe locatie braaf is, of dat het niet locatie gebonden is maar gewoon ligt aan op pad gaan en hij weer ritme moet krijgen.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:33

Gefeliciteerd Kirsten! Nu wel overtuigd dat jullie er wel thuishoren en de vorige keer niet zo té hoog ingeschat was? Want dit zijn gewoon keurige punten allemaal!

Ik praat hier al wel mee, maar na al het blessureleed ga ik toch nog veilig even de L2 in. Voor het M moet de galop wat beter zijn qua balans en daarvoor moeten we nog even verder trainen. Nu eind september weer voor het eerst starten in ruim anderhalf jaar en misschien selecties komende winter. Anders december/januari M1.

Ga je nog longeren Urosa? Ik zal duimen dat hij de rodeo achter zich laat dit keer ;)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:54

MyWishMax: ik ga er eerst op, maar als ik hem dan weer zo voel afsluiten stap ik wel even af om te longeren. Thanks, hopelijk helpt het :')

Leuk zeg dat je weer gaat starten! Zou tof zijn als de selectie lukt :)

Jij zat/zit ook met gezondheid toch? Of ben ik nu in de war met iemand :?

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:11

Klopt inderdaad! Maar ik heb een hele lieve moeder die me aan alle kanten helpt, paard is ook van haar. Waardoor ik op een wedstrijd alleen hoef te rijden en de dagen van te voren rijdt zij gewoon lekker haar rondje. Dan vlecht ik altijd de dag van te voren (control freak, wil het zelf doen, maar kan niet op wedstrijd dag haha), zij wast en poetst de spullen, regelt het aanmelden,leest en zadelt af met opruimen :=

(oke en ik neem voor lief dat ik na een wedstrijd een aantal dagen plat moet liggen)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:30

MyWishMax, heftig hoor! Wel echt super fijn dat je moeder zo helpt en je dan wel op pad kunt.

Bij mij is het ook wel een hele aanslag maar gaat me momenteel wel beter af dan bij jou nu het geval is :(:)

Ik heb gisteren wel goed getraind, maar was ook wat te moe om er echt bewust van te genieten. We werken hard aan de impuls, dat is wel een aandachtspunt. Daarom besloten donderdag pas weer te gaan zodat ik hopelijk weer fitter ben voor de wedstrijd zaterdag en de clinic zondag. Voor mij eigenlijk wat te heftig, maargoed kwam even zo uit. In oktober weer beter plannen :')

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:39

Dat plannen is lastig he? Ik maak ook hele planningen. Als ik dan en dan wedstrijd heb, moet ik die en die dag rijden en niet dag van te voren want dat gaat niet. Ik heb dus laatste weekend september 2 dagen wedstrijd (niet slim nee, maar is op stal dus geen reistijd met paard en moeder heeft ingeschreven voor me haha). Die vrijdag daarvoor komt paard terug van vakantie, dus zaterdag les afgesproken en maandag(dan kan ik er 1 laten vallen als het moet). Dan kan ik de rest van de week rusten en zaterdag/zondag rijden. De week daarna staat ook leeg qua afspraken, behalve die zaterdag misschien rijden als het gaat.

Ik ben het op zich al gewend, zo heftig is het al jaren. Ik kan denk ik al minimaal 10 jaar maar 1 ding per dag, waarbij dat ding wel steeds iets kleiners wordt. Ik ben een aantal jaar gestopt geweest met rijden toen vorige paard afgekeurd werd en bij huidige merrie moest ik beginnen met 1 keer per week 10 minuten en daarna echt niet meer kunnen lopen. Ik ben dus al enorm blij met 2 keer per week half uur tot 3 kwartier.

Heb jij een speciale planning voor een wedstrijd of wedstrijddag? Misschien hebben we nog handige dingen die de ander kan gebruiken?
Ik ben echt wel heel erg, ik rijd bijvoorbeeld 3 kwartier los (ja, in de B ook al). Na een half uur ongeveer is zij fijn los, maar dan kan ik geen 2 proeven er meer achteraan rijden :+ Dus langer losrijden zodat ik pauze kan nemen haha. En wedstrijden uitzoeken waar de proeven zo snel mogelijk achter elkaar zijn, geen pauze tussen die proeven. En wassen en vlechten de dag van te voren in de ochtend of middag, zodat ik daarna de rest van de dag rustig aan kan doen en op wedstrijd alleen hoef te rijden. Met een wedstrijd buiten de deur word ik vaak op de terugweg thuis gebracht en brengt moeder paard daarna naar stal. :=

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:56

Plannen is inderdaad lastig, maar o zo belangrijk :o momenteel kan ik gewoon goed 3x in de week rijden en daarnaast wat klusjes in huis doen. Allemaal goed gefaseerd en verdeeld over dagen. Ik doe bijvoorbeeld max 2 dingen per dag. Dat kan zijn bv paardrijden en dan een was. Als ik meer doe ga ik over mijn grenzen en dan verlies ik alleen maar. Ik heb heel erg moeten wennen aan het feit dat ik gewoon belachelijk weinig kan, maar nu wel redelijk geaccepteerd en leg dan de focus op wat nog wel lukt. Vaak is dat dan Karel rijden, dat gaat bij mij voor alles omdat ik daar het meeste voor terug krijg. Vind zelf sociale dingen het meest lastig inplannen, want vaak 's avonds en dan is het bij mij wel op en de hele dag dan niks kunnen doen om 's avonds op verjaardag te kunnen is soms ook wel zuur.

Ik moet nu ook zo weinig mogelijk doen om een buffer op te bouwen voor dit weekend. De week erna heb ik doordeweeks helemaal vrij, wil dan wel dinsdag en donderdag Karel rijden omdat we zaterdag weer een onderlinge wedstrijd hebben. Mijn man heeft vakantie en die neemt thuis wat meer over, vandaar dat we nu dan even wekelijks op pad kunnen. En ik geluk heb dat k momenteel best goed ga.

Dag van te voren rijden doe ik inderdaad ook niet. Rijd nu een donkerbruine zonder wit, dus dat scheelt wassen. Eigenaren helpen mij met voetjes en hoeven netjes maken. Ik vlecht dezelfde dag in, hengstenvlecht blijft helaas niet mooi zitten dag van te voren. Maar dat kan ik nu gelukkig ook wel snel. Qua inrijden heb ik geluk dat je Karel juist echt niet lang moet inrijden om hem lekker fris te houden, dus zit er max 20 min van tevoren op.

Als ik een slechte periode heb kan ik wedstrijden wel vergeten denk ik. Dus hopen dat de MS zich rustig houdt O:)

Maar heftig zeg al 10 jaar lang zo leven met zo'n zware beperking. Wel ontzettend waardevol dat je het paardrijden weer wat hebt kunnen uitbouwen. Heb jij ook een diagnose?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:00

Ik wilde kijken of ik me hier ook mocht komen melden maar bovenstaande berichten zijn zo verschrikkelijk herkenbaar helaas.
Ik heb ook best flinke gezondheidsproblemen en ben vooral heel erg moe. Ik heb een verzorgpony maar ben de enige die haar rijdt. Super fijn natuurlijk maar nu ook wel vervelend.
Vorig jaar ging het super goed op wedstrijd. Ik ging van de L1 naar de L2 maar zelfs daar heb ik toen 205 en 195 gehaald. Indoor start ik niet veel maar het ging al langer niet goed met mij. Ik begon steeds meer af te vallen en steeds minder energie. De online wedstrijdjes leken een uitkomst en ik haalde eerst ook nog wel 2 (krappe) winstpuntjes maar daarna ging het alleen maar bergafwaarts. Ik had niet de energie om echt te trainen en de proefjes werden niet beter met als dieptepunt 157.5 punten.
Toen dacht ik echt, ik stop hier mee, dit is niet leuk. Ik doe zo m'n best, het kost zoveel energie en dan zo'n protocol krijgen dat vond ik echt niet meer leuk. Dat was 25 juli.
Toen dacht ik echt; of ik stop nu met alles of ik ga het anders aanpakken.
Heb in overleg gekozen voor het 2e. Minimaal 3 keer trainen maar mijn instructrice reed haar 2 keer en ik 1 keer longeren. Nu sinds 2 weken rijdt de instructrice eerst en daarna ik nog 20 min erop. Ik word nogsteeds lichter (bmi nu <16) en minder energie dus voor mij is dit een super oplossing.
Ik had dus het online rijden al gestopt en een andere leuke kwam ook te vroeg.
Maar dit weekend was er een wedstrijdje en een vriendin heeft mij echt met alles geholpen! Thuis opgehaald, gevlochten enz.
Ik heb kort losgereden en tussen de 2 proeven had ik ook tijd.
Op zaterdag haalden we 185 en 189.5 en op zondag 181 en 188.5 punten en daarmee zijn we dus M1 startgerechtigd <3
Dat is in een ruime maand wel een verschilletje met de 157.5 online.
Maar ik ga nog niet gelijk over, de proeven zou ze best kunnen lopen maar het moet allemaal meer van achter. Maar met behulp van mijn instructrice heb ik daar wel vertrouwen in dat het ooit komt, maar het is al zo leuk dat het gewoon zou mogen.
En nu lig ik voor pampus maar dat was het wel waard :)
Hopelijk kunnen jullie nog lang genieten van de paardensport.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:03

Fleury: wat heftig zeg! Dat is wel een heel erg laag BMI, weten ze ook waardoor het komt? Lijkt me wel eng zo erg afvallen. En super fijn voor je dat met behulp van je instructrice jullie weer een fijne stijgende lijn hebben. Gefeliciteerd met je winstpunten, tof dat je nu M1 mag starten :D

Ik heb zaterdag wedstrijd gehad, 2x 1ste met 188.5 en 189.5. Zaten best wat foutjes in, maar was wel erg tevreden over het algehele gevoel dat hij gaf. Zondag hebben we een clinic gereden en zijn we bezig geweest met het fixen van de vliegende wissel (is bij hem met een vorige ruiter helemaal fout gegaan) En dat pakte hij ook goed op <3 .

Het leek vanochtend best redelijk te gaan, begin van de middag helaas toch nog compleet ingestort, ook helemaal misselijk en ziekig ervan. Nouja. Risico bewust genomen maar het blijft toch oneerlijk :o Hopelijk morgen weer iets beter.

KirstenHorse: hoe is jouw wedstrijd gegaan?

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:09

Fleury, welkom en gefeliciteerd met de punten! Jammer genoeg herken je de verhalen, was fijner geweest als dat niet zo was natuurlijk :(:)
Urosa, gefeliciteerd! En idd oneerlijk :(:)

Hier ook ingestort. Was weekendje met paard op vakantie, moeders is 2 weken naar de veluwe en ik mocht eerste weekend mee met de hond. 3 dagen gereden, was erg pittig dus ik lig ook plat de komende dagen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 06:05

Leuke dingen gedaan dus maar allemaal een boete daarvoor aan het betalen.
Maar het is steeds afwegen, is het het waard? En soms is dat het gewoon. En ik hoop dat jullie een super leuk weekend hebben gehad en er gauw weer bovenop zijn.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:30

MyWishMax: wel heel gaaf zo op de veluwe rijden, jammer dat jij ook zo moet boeten :(:) hopelijk snel weer wat hersteld.

Erg moe nog, maar niet weer helemaal ziek ingestort. Dreigt wel weer op de achtergrond dus ik doe nog even niks vandaag. Morgen ga ik Karel even longeren, donderdag rijden en dan zaterdagochtend starten we onderling Z1 :D Ik denk dat we het qua afstemming nog niet helemaal gaan redden, maar we gaan voor de lol en halen er vast veel informatie weer uit :D

Wat trouwens erg lief was, de eigenaren hadden Karel vrijdagavond voor me gewassen, dus dat scheelde mij zaterdagochtend echt veel!

KirstenHorse

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:03

Moest even de tijd nemen om bij te lezen! :P

Wat heftig urosa, mywishmax en Fleury, dat maakt het paardrijden nóg een stuk moeilijker dan het al is. Ontzettend knap dat jullie het allemaal maar wel gewoon lekker doen. Plannen lijkt mij inderdaad echt key! Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het ook al een aanslag op mijn lijf vind als ik eens 4 dagen achter elkaar rij en ik ben een fitte 22jarige :o

Zo'n team van mensen om je heen maken echt het verschil Fleury, fijn dat je dat hebt! Super om jouw verhaal met positieve wending te lezen. Jullie lusten het M1 rauw, ik weet het zeker +:)+ Hopelijk ben je vandaag alweer wat bijgekomen?

Gave punten urosa, gefeliciteerd! Ik ga ook altijd af op het algemene gevoel, want foutje(s) sluipen er bij mij eigenlijk elke proef wel in. Cool dat jullie met vliegende wissels bezig zijn :):) Succes met het Z1 zaterdag! Is dat een eenmalig uitstapje en blijf je verder in het M1? En hopelijk voel jij je vandaag ook weer wat beter!

MyWishmax, klikt als een mooi weekend! Ook jij voelt je hopelijk weer wat fijner vandaag :(:)

Mijn wedstrijd afgelopen zondag ging best goed! Hij was weer wat fijner in zijn aanleuning, nadat hij twee weken wat stug was en ergens last van leek te hebben. Hij is van de manege dus ik heb er weinig zeggeschap over, maar ik heb wel mooi kunnen regelen dat er in oktober een osteopaat voor hem komt. Ik mag het wel zelf betalen, maar dat heb ik over voor die knappe pony die al 3,5 jaar zijn best voor mij doet <3 Tijdens het inrijden voelde hij dus fijn, maar waar hij daar lekker doorliep was dat bij de eerste proef helaas al wat afgezwakt. Verder wel een fijne proef kunnen rijden met alleen een fout in het achterwaarts en 193,5 punten gekregen! En toen moest de tweede proef nog haha.. helemaal niet meer aan mijn been en heel eerlijk gejureerd op 183,5. Nu heb ik even een pauze ingelast, zodat hij mentaal kan bijkomen en ik weer van de andere manegepaarden kan proeven :D Er zijn in oktober en november nog twee wedstrijden dit jaar, maar we gaan per ongeluk zo hard dat ik oktober denk ik even oversla. Eerst in november verder sleutelen aan de basis, want anders wordt het M2 helemaal een rotzooi haha. Een vriendinnetje heeft hele gave foto's gemaakt waaronder onderstaande <3

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:25

Oh wat is hij gaaf! Gefeliciteerd met punten, jullie waren er dus toch een stuk beter klaar voor als dat je eerst dacht.

Mooie aanleuning ook zeg!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:09

KirstenHorse: het is inderdaad even eenmalig! Ik mag niet versneld promoveren (OK, ik mag groene paarden direct L2 starten dus een beetje :+ ), maar moet de M1 en M2 helemaal uitrijden. Ook een reden dat ik met Karel hoop het ZZ licht te halen, dan mag ik helemaal versneld promoveren en dat zou met toekomstige paarden gezien mijn gezondheid wel heel erg fijn zijn :D En ben je ook wat aantrekkelijker als ruiter voor iemand anders paard. Gelukkig heb ik nu een fijn adresje en hoop ik met Karel nog een aantal jaar vooruit te kunnen :o

Aanleuning op de foto ziet er ook erg fijn uit, mooie combinatie zijn jullie <3 Gefeliciteerd met de winstpunten, jullie gaan echt lekker hoor! En lief dat je dan een osteopaat voor hem regelt! Heb je nog andere favo manege paarden?

Hier gaat het vandaag gelukkig weer wat beter, heb Karel even gelongeerd en dan morgen weer rijden. Vooral even wat overgangen rijden en lijntjes uit de Z1 proef denk ik.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:54

Kirstenhorse: gefeliciteerd met je winstpunten! De foto ziet er super fijn uit. Knap dat je zo hoog niveau rijdt met een manegepony(paard). En ook super fijn dat je dat mag doen op jullie manege.
Ik heb ook lang op een manege gereden en veel wedstrijden tot en met L2 niveau onderling op een pony die verder alleen bij de beginners liep. Die wist echt wel wanneer ik erop zat, en we wonnen ook best wat wedstrijdjes maar om zo mooi in de aanleuning in de M1 te rijden, respect hoor!

Urosa:vandaag je Z1 proef? Zo ja, veel succes!

Ik had vorig jaar een topic gemaakt van mijn wedstrijd weekend wat goed werd ontvangen dus ik heb van afgelopen weekend ook een topic gemaakt. Nog wel dus van de L2 proefjes maar dan krijgen jullie een beetje een beeld bij Vera en mij :)

[RIJ-ITP] Wedstrijdweekendje met Vera

Gisteren weer les gehad en dan ging de instructrice er eerst op en ik daarna nog 15-20 min. Maar woensdag was dat niet zo goed gegaan. Dus ik had nu voorgesteld om eerst zelf te gaan tot ik niet meer kon en dan kon zij de les afsluiten. Maar we hebben heel rustig opgebouwd en vera was heel lief en toen heb ik gewoon de hele les (45 min) uitgereden! Dat had ik van te voren niet verwacht :D maar het ging gewoon fijn en lekker weer en dus wat meer stap maar ook contragalop gedaan dus wel echt aan het werk. Ja, viel niet tegen (verder de hele dag op de bank scheelt misschien ook wel)

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:00

Fleury: fijn zeg dat je de les weer zelf kon volhouden!

Ik ben echt tevreden over ons onderling Z1 debuut, was heel leerzaam. Hij was helaas niet zo braaf, maar het was ook wat rumoerig en als hij dan al wat gespannen is vind hij dat blijkbaar nog wat teveel. Wel goed kunnen oplossen, dus blij dat ik het gedaan heb, hij heeft weer veel geleerd :D Ik had 214 en 221. Helaas was de jury al weg toen ik klaar was met Karel na verzorgen had graag even gevraagd hoe het officieel zich gehouden zou hebben. Het zag er qua punten per onderdeel niet raar uit want ik had ook 4en, 5en en zelfs een 3 voor de dingen die niet goed gingen. Maargoed, maakt ook niet zoveel uit. Ik heb wel veel nuttige feedback en informatie gekregen om meer de puntjes op de i te zetten :D Kwam vooral naar boven dat de eenvoudige wissel meer bevestiging nodig heeft, en de keertwending die thuis echt heel goed gaan, gingen nu super prut. Dus dat ga ik ook al eens meenemen met het losrijden op wedstrijd :o Had ook leuk commentaar "Leuk paard, paard met mogelijkheden" en bij de tweede proef "paard wederom weer leuk voorgesteld". Nu lekker door oefenen en zondag starten we weer officieel in het M1.

Filmpje met wat mooie stukken


En wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:51

Hier ook weer een dagje op pad geweest.
Veel te kort los gereden en de voorganger groette ook nog af.
Ach dan maar de ring in en kijken waar het schip strand.
We waren nog niet erg warm genoeg en dat voelde ik in de impuls. Hij gaf niet thuis en was in de slaapmodus. Nu was het qua tijd wel rond de tijd dat hij zijn middagtukkie doet.
Toch 183.5 en een 1e plaats
2e proef ging al beter maar zaten nog fouten en in ik kreeg hem niet op 2 teugels.
Toch 189,5 en wederom een 1e plaats.
Toch trots op ons saampjes
Vrijdag ergens op locatie lessen en week erna clinic en dan mag meneer even naar de fysio.
Zodat we eventueel de selecties kunnen rijden

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:29

Kimmetje26: ondanks het kortste losrijden toch nog een mooi resultaat. Gefeliciteerd met je prijzen en winstpunten! Hoeveel heb je er nu in de M1? Selecties zijn hier pas in december, bij jullie eerder?

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:27

urosa schreef:
Kimmetje26: ondanks het kortste losrijden toch nog een mooi resultaat. Gefeliciteerd met je prijzen en winstpunten! Hoeveel heb je er nu in de M1? Selecties zijn hier pas in december, bij jullie eerder?



Ik heb nu 9 winstpunten met mijn giga grote schimmel. Vind ons totaal nog niet klaar voor m2
Selecties zijn hier vanaf half oktober tot 13 december. Waarvan elke 1e proef telt. Je moet 3 verschillende locaties pakken en de 2 beste tellen.

Ik zie dit jaar wel waar het schip strand. Wie weet ga ik wel gewoon over als het goed genoeg voelt

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:13

Ahja selecties rijden is ook leuk :D kun je ondertussen lekker door trainen inderdaad.

Hoe is het met de rest van de M1 ruiters?

Ik heb vanmiddag weer een hele fijne les gehad. We hebben geschakeld in de contra galop (ging in de normale galop heel fijn, dus toen wilde de instructrice kijken of het in de contra ook zo lukte), en ook vanuit de draf aanspringen in contragalop. Op het laatst verzamelde hij zo mooi in de contragalop <3 genieten is dat :D nu donderdag weer trainen en dan zondag op wedstrijd :):)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:04

Urosa : dat zijn hele mooie punten voor een Z1 proef! Hij toont ook echt groot terwijl hij kleiner was dan Vera (toch?). Leuk filmpje weer en mooie foto's.
Veel succes alvast in de M1 zondag!

Kimmetje26: gefeliciteerd met je punten en prijzen. Was er laag gepunt, gemiddeld niet goed gereden of gewoon heel weinig deelnemers dat je met deze punten 1e kon worden? (niet stom bedoeld ofzo maar dat komt hier echt nooit voor namelijk). Ik hoop dat je de volgende keer een fijner gevoel hebt en dan zit er dus nog veel meer rek in qua punten. Veel succes op de selecties! Hopelijk valt dan alles op zijn plaats.

Hier beginnen de selecties over 1 maand en duren tot januari. 6 wedstrijden waarvan je er minimaal 4 gereden moet hebben maar om echt mee te kunnen doen moet je minimaal de eerste 4 rijden en dan kijken of je nog kans maakt. 1 van die wedstrijden is voor mij heel dicht bij dus misschien dat ik meedoe maar dan nog veilig in de L2 gok ik O:) daar jureren ze ook behoorlijk wat tandjes strenger.

Urosa: klinkt als een flinke training :D

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:52

Bedankt! En hij is inderdaad maar 1.47

Zo! Dat is een stevige selectieprodure. Hier zijn het maar 3 wedstrijden waarvan je er 2 moet rijden. 1 wedstrijd valt al in een weekend dat ik weer clinic bij Nuno ga rijden dus wij gaan waarschijnlijk niet mee doen. En sowieso bij 1 selectie wedstrijd kun je maar 1 proef rijden, dat vind ik ook jammer. Is ook maar net wat je doel is ook, bij ons gaat sneller kunnen promoveren nog even voor :o

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:06

Gefeliciteerd dames!

Ik heb nog helemaal niet naar selecties gekeken, als ik L2 blijf starten wil ik ze wel rijden. Maar ze starten vaak al in oktober en dan wisselt het per jaar. Meestal zijn er 4 selecties en tellen de beste 2, daar selecteer je je voor de kringkampioenschappen en daar moet je bij de 1e zoveel zitten om naar de regio te mogen. In de winter is de regio voor mij extra zwaar vanwege gezondheid. Dan heb je 's ochtends 1e proef en de 1e zoveel mogen de 2e rijden, maar daar zitten uren tussen. Vaak te weinig om naar huis te kunnen, dus moet je blijven hangen en dan doet mijn lijf het niet meer. Heeft me al de kans op kampioenschap gekost (1e proef 1e met aantal % afstand, 2e proef 4e en heeft mijn 1e proef me gered, dus overal 3e en door naar NK)

Maar ik loop er nu al tegenaan dat ik laatste weekend van september weer voor het eerst start, maar 2 weken later er op stal ook weer een wedstrijd is. Heb me nog niet ingeschreven, want ik heb me ook opgegeven voor een team wedstrijd die dezelfde dag is. En ik heb nog niet eens gekeken wanneer de selecties zijn. :+ Paard is tot vrijdag nog op vakantie en dan kan ik 2 keer rijden voordat de wedstrijd is...

Ik mag versneld promoveren tot het M2 en als ik Z heb gestart tot het Z, maar ik rijd eigenlijk alles tot nu toe wel uit en ook selecties. Ik heb helemaal geen bijzonder paard en geen goede gangen, maar toch in de B en L1 al naar het NK geweest en daar 65% gereden beide keren. Zou dat nu in het L2 wel weer willen en dan outdoor seizoen volgend jaar M1 starten. Tenzij ik geen selecties ga rijden, dan ga ik van de winter over naar het M1.

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:55

@fleuri
Waren maar 3 deelnemers. Was een wedstrijd op een kleine manege. Daar is het vaak niet zo druk. Maar voor Harry een fijne plek. Niet een afgesloten bak. Hij heeft nog zicht op andere paarden. Is klein los rijd bakje aan de ring.

Er zit zeker veel meer rek in. Kon me vinden in het commentaar