[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:28

Balen Simone! Zo lastig om dat eruit te krijgen op wedstrijd! Ongemerkt ook spanning vanuit jou? Klopt het dat je in Winterswijk mee gaat doen de 27e?

Hier vanavond les gehad, opzich ging het fijn maar merk dat de groepslessen steeds zwaarder worden. Donner krijgt steeds meer spanning zodra er een ander paard gek doet en gewoon zo snel afgeleid. Vanavond ook stond iemand met een paraplu, vind hij nooit eng, zelfs tijdens een spring les toen er 5 mensen met een paraplu langs de kant stonden geen probleem en nu omdat andere paarden voor hem spanning opbouwen doet hij lekker mee. Zo licht als dat ik hem thuis kan rijden zo zwaar is hij tijdens de les. Op donderdag de spring les is hij wel altijd super fijn te rijden. Over een tijdje eventjes privé les aangezien ik dan 3 weken geen vervoer heb. Kijken hoe dat gaat :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:14

@ Merlesimone; Jammer, maar daar moet je inderdaad wel mee aan de slag ander loop je echt vast.
Misschien een keer HC starten en dan met zweep?
@ Veertje: Ik denk dat dat wel logisch is hoor, hij komt natuurlijk meer aan de hulpen, dan zie je vaak dat ze op de omgeving veel meer gaan reageren!
Ik ben om (onder andere) die reden ook gestopt met groepsles op de club.

Nou, gisteren redelijk kunnen rijden. Hij kroop erg achter m'n been dus daar alleen maar mee bezig geweest. Rij 'm wel even een paar dagen alleen basis, denk echt dat 't 'm vorige week net even teveel is geweest. :(:)

MerleSimone

Berichten: 5736
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:32

@Veertje ja klopt! Op die locatie les ik ook wel eens privé bij mn instructrice! Start jij daar ook? Wat betreft spanning bij mezelf, dat is de laatste tijd eigenlijk al veeeel minder omdat ik al zonder verwachting ga. Tijdens het losrijden is die al tammetjes en ook daar kom ik niet doorheen. Mijn instructrice was er afgelopen zondag ook en zij zegt ook, ik kan niet meer goed zitten dus ga schuiven en hij is gewoon totaal niet meer aan het been..

@Marietje ja dat heb ik de tweede proef inderdaad gedaan.. Het maakt wel iets verschil maar niet genoeg. En eigenlijk moet die dan gewoon een keer een goede knal hebben als die echt ongehoorzaam is, maar dat doe je niet op wedstrijd.. :7

Ik heb komende zaterdag weer les, dan ga ik naar mn instructrice toe dus meteen weer op relatief nieuwe locatie trainen. Denk dat we het zo gaan aanpakken, komende tijd gewoon veel weg.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:36

@Marietje, zou hij dan een soort afleiding zoeken om onder het werk vandaan te komen? Niet dat lukt want hij moet gewoon luisteren

Jammer zeg dat hij niet echt aan de hulpen was. Soms is even een paar stapjes terug en goed de basis erbij pakken ook wel lekker en fijn voor de paarden!

@Simone, ja ik ga daar ook starten! Ken de locatie helemaal niet dus geen idee hoe het daar is.
Hmm erg lastig inderdaad, je kan zelf wel goed zitten in je zadel verder?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:28

@ Merlesimone; Dan zou ik echt een keer vooraf naar de jury stappen en je probleem uitleggen. Die zijn daar dan echt niet moeilijk in hoor.
@ Veertje: Nee, omdat hij wat "zwaarder" in het werk komen worden sommige paarden ook wat kriebeliger op de omgeving. Dus dat hoeft echt niet te zijn om eronder uit te komen, maar meer doordat hij wat "heter" wordt.

Gisteren heb ik vanaf het moment dat ik opstapte fijn kunnen rijden. Hij maakte weer mooi boog vanaf z'n schoft en gaf ook goed door van achter naar voren. _/-\o_ Vandaag maar eens kijken of ik 'm weer wat meer aan z'n veter kan zitten. :D

@ Merle: En wat is er met je zadel? te groot?

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:59

@veertje99: Ik heb meegedaan met het event van de 11e, daar een winstpunt gehaald en gisteren ingestuurd van het event van vandaag, dus nu (on)geduldig afwachten :) Gefeliciteerd met je punten! Jammer dat de punten niet helemaal matchen met je gevoel, maar alsnog 2 winstpunten gehaald dus je mag zeker trots zijn. Je eigen gevoel is altijd het belangrijkst.

En wat goed weer, je online punten: 196 +:)+

@MyWishMax: Dat zal weer even pittig zijn na zo'n lange tijd stilstaan zo te lezen. Fijn dat jullie weer aan de slag gaan, top! Lekker te tijd nemen om weer op niveau te komen.

@Marietje; haha ik heb ook weleens ruzie met de mijne. Als hij iets moeilijk vindt, wordt hij boos :Y) Dus ik probeer dan rustig te blijven en hem niet op te fokken. Maar dat is soms lastig. En super van je les, heerlijk zulke momenten, genieten.

@MerleSimone: wat jammer dat je debuut poedersuiker ging. Hoe is het filmen gegaan?

Ik heb nu 2x een filmpje opgestuurd. De eerste een winstpunt, had ik niet verwacht. Veel commentaar op m'n protocol, erg fijn. Kon me er ook echt in vinden. Gisteren viel hij tijdens galop linksom eruit maar wel opgelost en sprong hij te vroeg aan. Maarja, toch maar opgestuurd. We zien wel. We gaan 19 juli weer op pad voor een 'echte' wedstrijd. Vind ik toch echt 100x fijner dan thuis opnemen.

Hebben jullie al meetmomenten op de planning?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:03

Het lijkt mij nog steeds niks, dat online gebeuren. :o Maar ja, ieder z'n ding.

Hier kan ik niet zoveel meetmomenten vinden, misschien dat dat nog komt.
Wil eigenlijk wel weer 1 of 2 x M1 en dan de overstap maken in sept.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:06

Marietje35 schreef:
Het lijkt mij nog steeds niks, dat online gebeuren. :o Maar ja, ieder z'n ding.

Hier kan ik niet zoveel meetmomenten vinden, misschien dat dat nog komt.
Wil eigenlijk wel weer 1 of 2 x M1 en dan de overstap maken in sept.

Ik ook niet ben ik achter gekomen :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:25

Ik ben er gewoon erg "tegen". Het is niet voor niets dat wedstrijden zijn zoals ze zijn.
Overigens vind ik dit voor elke sport hoor, echt niet alleen paardrijden.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:37

Marietje35 schreef:
Ik ben er gewoon erg "tegen". Het is niet voor niets dat wedstrijden zijn zoals ze zijn.
Overigens vind ik dit voor elke sport hoor, echt niet alleen paardrijden.

Heb het volgens mij weleens eerder gezegd maar ik deel je mening niet, maar begrijp 'm wel heel goed.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:38

Oh ja, maar ik snap ook dat er mensen zijn die het wel wat vinden hoor, ieder z'n ding! Leven en laten leven. :D

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:45

Marietje35 schreef:
Oh ja, maar ik snap ook dat er mensen zijn die het wel wat vinden hoor, ieder z'n ding! Leven en laten leven. :D

Juist :D

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:20

@Marietje, ah op zo'n manier. Ja dat zou heel goed kunnen. Heb ik wel het voordeel dat hij dat met de springles niet heeft. Dan kan ik hem altijd wat fijner rijden.

Ah super zeg! Fijn dat je weer zo lekker hebt kunnen trainen :)

@Valerie, Super zeg dat je wel gewoon winst hebt gereden! Nu weer in spanning afwachten tot de andere punten. De kleine foutjes kunnen gebeuren, als dat de enige 2 foutjes zijn is het prima toch? Je kunt blijven herhalen, maar is voor jou en je paard ook niet fijn.

Ik heb aankomende zaterdag een meetmoment en heb er nog 1 op de planning. Juli eventjes niks en dan augustus/september ergens over naar het M2 :)
Merk nu dat ik blij ben dat ik online niet meer mee doe, ben blij met de meetmomenten :D

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:20

Vandaag weer op pad geweest. Fijn kunnen rijden. Eerste proef mocht allemaal net iets strakker, wel erg fijn commentaar gekregen. Tweede proef een paar foutjes en 1x wilde hij niet in galop aanspringen. Iets met net te laat een ophouding op de buitenteugel :+
Eerste proef 194, tweede 194,5 :D (wel jammer van die fout anders was het wel 195+ geweest :+ )
Beide proeven een 8 voor de middenstap, draf verruimen ook eindelijk geen onvoldoendes meer. Tweede proef moet je in galop de AC lijn op rijden en daar gewoon een 7 voor gekregen. Langzaam komen we er wel en werken we de kleine foutjes uit de proef :)
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:22

Gefeliciteerd Veertje!!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:25

@veertje: wat netjes! Goeie punten :)

Ik ga hier volgende week nog een keer een online proefje opnemen en dan de 19e weer op pad. Vind dat online opnemen maar gedoe. Bak afzetten, letters afplakken, plannen wanneer het niet te druk is op stal, eisen van het filmen. En krijg er meer stress van dan op een normale wedstrijd :Y)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:40

Ik kijk ook weer erg uit naar de "gewone" wedstrijden!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:42

Marietje35 schreef:
Ik kijk ook weer erg uit naar de "gewone" wedstrijden!

Heb je al iets op de planning staan?

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:45

Marietje35 schreef:
Ik kijk ook weer erg uit naar de "gewone" wedstrijden!


Ik ook! Kan niet wachten haha, maar moet nog even volhouden tot augustus :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:55

vaaleriee schreef:
Marietje35 schreef:
Ik kijk ook weer erg uit naar de "gewone" wedstrijden!

Heb je al iets op de planning staan?

Nee :+ Zal zo eerst eens kijken of er al wat meer is hier. Nou ga ik ook echt alleen maar als het niet te warm is hoor :o

kimmetje26

Berichten: 480
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:17

Vandaag weer eens op meetmoment geweest.
Laatste tijd lekker doorgetraind en clinic meegepakt.

Dat gaan zich nu uitbetalen. Harry doet zo zijn best. Hij heeft het licht gevonden ook in de lessen.
Vandaag 190 en 195. Zo trots.
Nu krijgen we minder te diep op protocol. Nu nog 1x maar dat was bij einde van 2e proef. Toen was hij ook wel wat moe aan het worden
Nog genoeg te knutselen

Dat brengt de teller alweer op M1 +6

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:29

Hoi! Ik heb mijn M1 debuut ook al gepland :) ik moet nog 2 puntjes in de L2 maar we starten elke week online en scoren meestal boven de 190 dus dat komt vast goed.

Woensdag 26 augustus dus ingeschreven voor een wedstrijd in de M1 maar hoop daarvoor nog een keer online M1 te kunnen opsturen. Voor mij ook de eerste keer deze klasse dus heb er zin in :D

KirstenHorse

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:49

Ik kom binnenvallen! Vanavond mijn M1 debuut, al hebben we vorige week een online proefje M1 gereden. Vandaag dus ook weer met andere paarden losrijden, op een specifieke tijd starten en daadwerkelijk voor een jury rijden, dus ben benieuwd hoe het gaat :D Het mag allemaal nog een stuk 'meer' bij bijvoorbeeld de middengangen en de schouderbinnenwaarts zit er ook nog niet voldoende op. Halsstrekken, achterwaarts en aanspringen doet hij allemaal wel netjes en hij loopt heel stabiel en fijn in de aanleuning :j

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:24

Kirstenhorse :wave: leuk om je hier ook tegen te komen, helaas is het topic nogal stil. Misschien kunnen we weer leven erin brengen? Zijn toch wel meer M1 rijdende bokkers die het leuk vinden om mee te kletsen? :D

Hoe is je wedstrijd gegaan?

KirstenHorse

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:00

urosa schreef:
Kirstenhorse :wave: leuk om je hier ook tegen te komen, helaas is het topic nogal stil. Misschien kunnen we weer leven erin brengen? Zijn toch wel meer M1 rijdende bokkers die het leuk vinden om mee te kletsen? :D

Hoe is je wedstrijd gegaan?


Hee wat leuk haha :D De eerste proef ging best fijn, hij was redelijk aan mijn been en de oefeningen gingen prima. Ik vond dat ik wat slordig had gereden, maar op film zag ik dat niet terug. 193 punten gekregen! De tweede proef was hij niet meer aan mijn been en hij viel tot drie keer toe uit de galop.. bijna afgegroet maar hij moet toch leren om 2 proeven zonder zweep te gaan lopen dus doorgereden. Nog 186 punten voor de tweede proef gekregen :D Volgende week nog een wedstrijd!

Ga jij ook binnenkort weer starten?