[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:07

Is echt niet moeilijk Hifive, proeven zitten aardig logisch in elkaar. :j

Gisteren zo fijn kunnen rijden, hij voelde gisteren zelfs weer beter aan als voor z'n behandeling!
Duidelijk een stap vooruit gemaakt.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:07

Hifive netjes, lastig maar als dat zijn 'minpunt' wat is.. Komt vast goed! :)

Marietje gefeliciteerd met je dikke punten en prijzen! Fijn dat het zo goed heeft geholpen :j

Ik heb gisteren heerlijk kunnen rijden, even wat meer op tempo controle gelet dan het perfecte plaatje. Sinds wéken continue een lekker beheerst kunnen rijden, zelfs alle galop onderdelen.
Misschien had ik dat wat eerder moeten doen :Y)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:28

Jullie zijn heerlijk aan het rijden dames!

Ik heb maandag gelongeerd, na een weekje rust.
Ze was wel wat stijf maar braaf. Dan heb ik gisteren gereden man wat een bom :')
Ze was echt stout! Ik had ook nog eens een ton in mijn handen. Ik denk dat ik dit jaar nog nooit zo slecht gereden heb als gisteren. Na een half uur was ze wel wat rustiger maar het gewicht in mijn handen bleef. Vanavond een nieuwe poging.
Note to myself: paardlief krijgt nooit meer een week verlof :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:31

@ Meya; Fijn dat het zo goed ging!
@ HiFive; :D Hopelijk gaat het vanavond fijner.
Ik geef eigenlijk nooit volledige rust, in elk geval aan halster aan de longe beetje laten lummelen.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:11

:wave:

Ah, 27e toch afgezegd Meya? Fijn dat les goed ging. En goed van het inrijden en dat je gevoel alweer beter was dan de vorige keer! En fijn dat je je er in kon vinden. Dan komen die punten vanzelf wel (weer).

Emma, meestal is twee keer scheren voldoende bij Marena! Eind oktober en dan eind december nog eens. Maar goed, we zijn nu nog geen eind december en ze is toch al twee keer geschoren dus even afwachten wat haar vacht doet.. Ga jij ook nog scheren?

Lekker HiFive, zo’n weekje er tussenuit! Vindt het paard die je nu nog hebt het springen niet leuk? Wat fijn dat je springpaard goed terecht is gekomen. Vast een hele last van je schouders! Knap hoor, proeven uit je hoofd leren. Ik denk echt dat ik het niet zou kunnen.. Al zou ’t misschien wel goed zijn!

Wauw, lekker bezig Marietje! Dan ga je hard door de klasse heen.. :D Gefeliciteerd met je mooie punten en je prijs!

Klinkt goed Meya. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook je basis en als dat onder controle is kun je weer verder met andere dingen.

Haha klinkt lekker HiFive :’) Hopelijk houd je er na vanavond weer een fijner gevoel aan over.

Hier soms wel volledige rust. Heb wel 't idee dat dat af en toe goed is. Maar ook wel eens dat ik inderdaad alleen even vrij geef van rijden en dus wel longeer. Deze week en vorige week weinig gedaan. Vorige week is ze maar twee keer onder het zadel geweest, ook i.v.m. het slechte weer. Deze week weer veel drukte i.v.m. de aanstaande verhuizing. Vanavond nog maar ff rijden :)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:11

Ik heb al 3x geschoren. Eind september, eind oktober en vorige week. Denk niet dat ik nog zal moeten scheren deze winter.
Ze vindt het springen erg leuk, het is een nakomling van Indoctro dus ook springgefokt. Meer zelfs, ik heb ze gekocht om te springen :') Maar ze doet het momenteel zo goed nu in de dressuur dat we ons daarop een hele tijd hebben gefocust. Nu dat mijn springpaard weggevallen ben ik haar stilletjesaan aan het omscholen. Ze springt trouwens een pak beter dan mijn andere paard hoor maar ze is er nog erg groen in. 2 disciplines deftig onderhouden vind ik, zeker in de winter, een heuse uitdaging. Maaaar met twee paarden aan huis ipv drie paarden moet dat lukken! :-D

De kogel is door de kerk hier. Ik heb me ingeschreven voor een M2 wedstrijd (proef 19) 12 januari.

Hopelijk kan je gauw wat meer rijden Rianne, eens de verhuizing achter de rug is :-)

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:47

Fijn dat je uiteindelijk gewoon weer de baan door kon Shelley! Die punten komen straks wel weer. Foto's zien er goed uit.
HiFive, lekker hoor een weekje ertussen uit! Waar ben je geweest? Hihi oeps. Hopelijk is ze vanavond wat rustiger. Oeeh spannend! Haha ik ken een indoctro die voor het springen was gekocht, die is nu omgeschoold tot dressuurpaard (M2). Hij springt ook nog wel, afgelopen zomer zelfs een oefencross gelopen, maar hij kan nog wel eens lelijk stoppen.
Wauw, gefeliciteerd Marietje!
Fijn Meya!
Rianne, ja dat denk ik wel. Maar ik gok dat het begin januari wordt.

Wat betreft het uit je hoofd rijden. Vroeger deed ik het nog wel eens, de laatste tijd eigenlijk niet meer.

Syl is afgelopen zondag naar EMT by Paula geweest. Daarna twee dagen vrij gehad en gisteren weer rustig opgepakt. Hij was wel wat stijf, maar merkte wel al verschil in de galop. Ben heel benieuwd hoe die vandaag is.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 01:51

Haha oeps Hifive! Goed bezig met het opgeven van je M2 debuut!
Emma wat houdt dat in? :o

Fanatieker komt na de verhuizing vast wel rianne, lekker nog even voor de feestdagen over.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:41

Spannend hifive!

Emma inderdaad ben ook benieuwd wat dat inhoud.

Wij gaan morgen lekker de spring ring in. Volgende week weer dressuur.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:10

Succes morgen Shelly!

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:02

Zij is Cranio-Sacraal Therapeut en maakt daarbij ook gebruik van Guasha, magneetveld therapie en de Masterson Methode. Ik moest het eerst ook googlen hoor := . De eigenaresse kwam ermee nadat ik aangaf dat hij toch wel erg stijf was. Je kan het ook googlen, op haar website staat het duidelijker omschreven.

Gisteren liep die ook weer als een zonnetje. Vandaag op wedstrijd geweest ook en man man man wat liep hij fijn! Helaas geen punten, maar wel twee keer 2e en zelf dik tevreden. Voor volgende week twijfel ik nog tussen een springwedstrijd (oefen) of dressuurwedstrijd.

Hoe ging het vandaag shelley?


Afbeelding

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 03:11

Hier nog het filmpje van de 2e proef voor de liefhebbers :).


HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:27

Netjes emma! Kreeg je geen punten als tweede zijnde? :(

Ik ben nog steeds hard aan het trainen :D Het gaat goed nu ze terug elke dag aan de bak gaat. Vandaag staat er een ontspannende buitenrit op de planning dat heeft ze dubbel en dik verdient.

Zalige kerst iedereen {:)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:43

@ Hifive; 3 x?!! Pff, moet er niet aan denken, ik vind 2 x al teveel :D Leuk van je M2 wedstrijd!
@ Xemma; Ik ken het ook niet. Wat betreft je proef, jammer dat je geen winst had. Moet zeggen dat ik dat wel kan plaatsen na het zien van je filmpje. Hij mist in de SB buiging, middengalop zie ik amper verschil, met middendraf ook niet heel veel. Hals strekken duwt hij wel z'n neus naar voren in het 2e deel, maar niet neerwaarts. En ik zie 'm linksom veel met z'n achterhand naar binnen komen. Het is een nette proef, maar eigenlijk beetje net niet.
@ Hifive'; Lekker even naar buiten!

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:23

Hoe ging het Shelly?
Jammer dat je geen punten had, komt vanzelf ! :)

Pff.. Hier een paard ontzettend in de staak. Kon haar wel vervloeken. :o Daarna mezelf, had prolite pad achterwege gelaten want dacht kan miss wel zonder. Dat ze daar zo op zou reageren. Oef. :7 Na half uur viel het kwartje, omgezadeld. En klaar. :Y) Shame on me. Maar toch mét pad lijkt ook niet super.. Ze is wel erg wisselend in gewicht/omvang.. Morgen maar ff kijken hoe het met frontriser ligt en anders met een bontje.

Nieuwe Kep gehaald vandaag. 'Moest' een nieuwe nette cap. Vind ze al járen mooi <3 Maar had het geld er steeds niet voor over.. heb 'gewone' Harry's horse en BRHeeft mijn vriend me maar even gesponsord :o Heb wel een simpele, had paar jaar geleden 1 gepast met phyton inzet ed. Maar om nu 900 neer te leggen, terwijl we ook nog midden in de verbouwingen zitten.. mwah :')

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:00

Ben ik zeker met je eens marietje! Maar vergeleken met hoe hij hiervoor liep is het al zo veel beter! De vorige keer reed ik 180, maar toen was die zo veel 'slechter' dan op het filmpje nu. Oefenen oefenen oefenen, we komen er uiteindelijk wel. LB blijft echt een groot dingetje inderdaad, en zijn kont naar binnen gooien (al is dat al wel verbeterd). Dat is ook de reden dat ik nog niet zo verruim, ik kan hem daar nog niet goed genoeg corrigeren.

Ohhh lekker die buitenrit Hifive, ook mooi weer uitgekozen :). Nee er had maar 1 combinatie winst van de 17.


Dat die daar zo heftig op reageert meya :oo

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 22:09

Jup... Ik weet het ook wel, maar vaak ben ik geneigd om te denken dat ze me uit probeert. Daarom uiteindelijk ook dit zadel laten maken.. Zelfs met passen toen zei de fitter ook echt: wow. Oke, deze geeft heeeel duidelijk aan wat ze wel en niet lekker vindt liggen. Hadden ook nog een ander merk, toen we die alleen al oplegden was het al afgekeurd :o Paar andere types van custom was aansingelen, opstappen, halve grote volte en afstappen.
Alleen moet het ook ff bij mezelf landen.. Hadden paar x gekeken tussendoor en liep ze prima en lag het goed. Alleen toen ik haar ging oppakken en oefeningen zou meenemen wou het niet. En moet dus eerlijk toegeven dat ik toen niet gelijk heb gecheckt hoe en wat. Maar goed, toen ik het door had. Gelijk achter in de bak afgestapt. 10.000 maal sorry gezegd :+ Prolite pad eronder gedaan, zoals 'normaal' en was het klaar.

Ik geef wel eerlijk toe dat ik thuis meerdere malen zeg: dit is echt serieus de eerste en laatste kwpn merrie die hier in stal komt _O- Als ik clinic rij oid en vragen wat de afstamming is en ik zeg United x Balzflug, dan geven ze meestal een gilletje of een harde lach... -O- Ik zeg altijd; op papier kan je niet rijden.. En heb me serieus ook totaal niet verdiept in de bloedlijn toen ik haar kocht. Maar ik had wel eens gewild dat ze ietsjepietsje chiller was geweest. Ze kan vaak heftig zijn, nooit echt gemeen geweest. Bv op wedstrijd, of ze kijkt er helemaal niet naar of ik krijg er zelfs een hartverzakking van. :o Maar goed, als het bij haar goed is, is het ook echt goed. :)

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:27

Hoe laat zij weten dat het zadel is afgekeurd meya? Ik ben nog niet heel bekend met de afstammingen, vanwaar een gilletje of harde lach? Ik weet wel dat Uniteds vader Crack C is en dat hij Bordeaux voortbracht. Maar qua karakter weet ik er niet zo veel vanaf. Balzflug kan ik alleen maar gokken dat hij uit Duitsland komt? :o :D

Ik kwam vandaag nog een foto tegen van hoe Phil er bijna 4 jaar geleden uitzag.
Achtergrond informatie: Phil is van mijn instructrice. Zij had hem verkocht aan een vrouw/meisje op stal dat er helemaal gek op was. Phil verhuisde van stal en ik weet niet precies hoe het verder is gegaan maar uiteindelijk trof mijn instructrice hem half dood aan in een wei. De foto is gemaakt toen hij weer net bij ons op stal stond en ik heb hem dus zo leren kennen:

Spoiler:
Afbeelding



Edit: Woest wordt ik ervan!

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:43

Chagrijnig, niet meer willen lopen, stilstaan of heel erg beperkt.
Zadel wat we nu hebben liep ze gelijk mee weg.
Balzflug weet ik ook niet precies, United's schijnen vaak met een gebruiksaanwijzing te zijn. Ach, uiteindelijk heeft ieder paard wel wat denk ik.
Vandaag gereden en ze ging als een tierelier :D Hebben donderdag alsnog wedstrijd. Gaan voor een lekker wedstrijdje, zonder verwachtingen :) Gewoon genieten van 't peerd.

Fijne feestdagen allemaal! <|-

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:39

@ Meya; Dat ze daar zo op reageert! Aan de andere kant, beter zo want dan is het dus ook weer snel opgelost. :D Kepp is mooi, duur dat wel, maar eerlijk is eerlijk, ze zitten heel fijn.
@ Xemma; Lekker doortrainen dan :j
@ Meya; Ach, dat zegt toch zo niks, afstamming. Zullen best wel vaderdieren die een wat lastiger karakter geven, maar het is maar net hoe je daarmee omgaat. Ik heb ooit ook een Balzflug gehad, aan moederskant, nou ik zou er zo weer 1 nemen. Dat is toch echt wel mijn fijnste beest ooit geweest
@ Xemma; Jeetje zeg, die zag eruit! Maar Phil rijdt je niet meer?
@ Meya; Succes vandaag!

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:51

Is ook zo Marietje! Uiteindelijk verkocht of ?

Wel tevreden over gisteren :j Wil even wat makkelijker rijden.. Inrijden ging prima. In de proef ging het ook wel redelijk fijn, tot de galop. Dan wil ze hard, steeds aanspringen.. Die spanning (uiteindelijk bij beide) moet weer ff weg. 1e afgegroet, 2e had ik 171.5. Terecht ook.
Komende weken even thuis omprutsen :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:19

Nee, in moeten laten slapen.

Jammer Meya, maar met spanning is het vaak een kwestie van veel gaan.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:20

Meya_ schreef:
Chagrijnig, niet meer willen lopen, stilstaan of heel erg beperkt.
Zadel wat we nu hebben liep ze gelijk mee weg.
Balzflug weet ik ook niet precies, United's schijnen vaak met een gebruiksaanwijzing te zijn. Ach, uiteindelijk heeft ieder paard wel wat denk ik.
Vandaag gereden en ze ging als een tierelier :D Hebben donderdag alsnog wedstrijd. Gaan voor een lekker wedstrijdje, zonder verwachtingen :) Gewoon genieten van 't peerd.

Fijne feestdagen allemaal! <|-


Ik heb ook een United, echt een spook af en toe :+

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:57

Och wat verdrietig Marietje |(
Ja klopt, blijven ook gewoon weggaan. Over paar week weer een rondje.

Flevolander, haha ja. Kreeg gisteren wel complimenten dat ik haar sneller terug heb. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:11

Worden er bij jullie nog voorzorgsmaatregelen genomen mbt de influenza uitbraken?