[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:55

Begon ie te hangen als hij zijn lijf moest gebruiken? Of eerder te protesteren?

Hier ook veel moeite met het linkse achterbeen. Ze loopt zo graag linksom in travers en het is zo moeilijk ze recht te laten lopen.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:41

Haha, ik vind het een ideaal deken! Zit ook een voering in, dat je 'm bijwijze van ook op een nat paard kan leggen. Neemt het vocht op, maar het deken voelt niet nat aan.. ideaal.

Haha, ik dacht eerst dit gaat goed. Totdat ze zoiets had, moet ik daar over heen?! :wow:

Wordt ie alleen maar beter van, mijne doet dat soms ook nog wel.. als ze het lastig krijgt, dat ik dan mijn handen vol heb.

Hier nog een foto van afgelopen dinsdag jep.. Zo heeft ze gezweet omdat het dood eng was natuurlijk :o
Afbeelding
Heb alleen altijd maar stand foto's, worden nooit echt rij foto's gemaakt op wedstrijd :o

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:58

Wat een leukerd was die Lusitano merrie van jou, Nouvel! <3
Mooi filmpje ook van het bos!

Lastig dat je van anderen afhankelijk bent qua vervoer Alpha. Geen optie om zelf een trailer/trekhaak aan te schaffen of iemands trailer te gebruiken?

Hoe gaat het nu met het gedoe van de jury/KNHS Emma? Je hebt het inderdaad goed voor elkaar qua rijbakken, ideaal!
Leuk dat je instructrice Syl even gaat rijden. sowieso vaak wel goed omdat je instructrice dan ook beter weet hoe iets voelt en dus gerichter aanwijzingen kan geven.

Fanatiek Meya! En goed dat je voor je eigen gevoel onder een bepaald aantal fouten blijft zitten. Dan doen die punten v/d jury er ook niet zo toe. Hoewel een winstpunt natuurlijk erg fijn is, haha.

Genieten Nouvel, op het strand! Wel jammer van het ijzer. Wel erg fijn dat de hoefsmid meteen kon komen.
Wauw, gefeliciteerd. Nu dus officieel Z1 startgerechtigd! *\o/*

Wat goed Marietje, gaat snel zo! Klinkt inderdaad als een pittige les.

Fijn dat de fysio tevreden was en je weer verder kunt Shelly! Vind het wel redelijk bijzonder dat ie weer volledig opgepakt kan worden. Moet je niet rustig aan opbouwen?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:00

Hier een erg drukke week achter de rug. Huis moest klaar voordat de fotograaf dinsdag kwam. Inmiddels is dat dus gelukkig achter de rug. Nog even wat puntjes op de i voor de bezichtigingen en dan is dat in ieder geval een stuk rustiger..

Gisteravond weer even gereden. Ze was wat kijkerig maar zaten op zich wel fijne stukjes tussen. Wel eens fijner gereden, maar ach.. :o Het waaide ook flink gisteravond zeg!

@ Meya: zag ineens een bord hangen met camerabeveiling bij jullie? := Zo onveilig is het dorp niet toch, of houd je de paarden in de gaten op die manier? :Y)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:43

HiFive5 schreef:
Begon ie te hangen als hij zijn lijf moest gebruiken? Of eerder te protesteren?

Hier ook veel moeite met het linkse achterbeen. Ze loopt zo graag linksom in travers en het is zo moeilijk ze recht te laten lopen.

Nee, meer protesteren. :') Hij trekt z'n kop er dan op en dan rij ik stuurloos in de rondt. :D :+

@ Meya; Leuke foto! Was ook wel heel warm dinsdag. :j
@ Rianne; Huis verkopen? En lekker gereden, fijn!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:52

Ja klopt Marietje! Ik ga bij mijn paard in het dorp wonen als alles meezit :P

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:54

Afbeelding
“net” geschoren en nu alweer zo’n dikke vacht en bezweet.. -O-

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:58

Pfoe, lekker hoor dit weer, maar voor die paarden ....
Die van mij is 2,5 week geleden geschoren en moet ook al bijna weer. :roll:

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:14

Nou inderdaad! Vervelend he.. Marena moet eind nov/begin dec. ook maar weer denk ik!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:57

Rianne: ik heb na het eerste bezoek 1 maand opgebouwd. Nu mag ik hem verder opbouwen tot hoe we normaal reden.


Hier mag het scheerapparaat er ook echt weer overheen!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:53

Ik heb begin oktober geschoren en hij is alweer dik in de vacht.. Ik zie jullie foto's en denk nu. Ik ben niet de enige! Hoe kan dit? Dit is toch niet elk jaar zo? Of hebben we te vroeg geschoren?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:04

Die van mij moet eigenlijk altijd wel 2 x, meestal ook heel kort op elkaar. Na de 2e x scheren blijft het meestal wel kort.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:11

Marietje35 schreef:
Die van mij moet eigenlijk altijd wel 2 x, meestal ook heel kort op elkaar. Na de 2e x scheren blijft het meestal wel kort.

Hier net zo inderdaad :j Bijzonder wel! Het ging dit jaar voor mijn gevoel trouwens wel héél snel.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:11

Shelly21 schreef:
Rianne: ik heb na het eerste bezoek 1 maand opgebouwd. Nu mag ik hem verder opbouwen tot hoe we normaal reden.


Hier mag het scheerapparaat er ook echt weer overheen!

Ah super fijn zeg! Veel succes *\o/*

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:18

Wat gaat het snel he met die vachten...
Ik heb ook half okt geschoren en gisteren al bijna niet meer droog te krijgen ‘s avonds na de les, het blijft zo warm ook...

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:28

Ik loop alweer dik 15 pagina's achter met reageren zie ik.. doe hard mn best om bij te blijven, maar ik heb het steeds druk met mn werk dat ik erg weinig achter de pc zit.. hoop dat ik toch nog in het topic mag blijven, want ik lees wel alle verhalen en volg jullie op de voet..

Zo zie ik allemaal leuke foto's voorbij komen van oa. verschillende mensen uit het topic met uiteenlopende onderwerpen van een rondje training, naar een nieuw zadel, of Portugese mooie mannen in het bos tot leuke wedstrijd kiekjes..

Meest recente onderwerp wat ik lees betreft mensen die nu al weer met bezweten paarden zitten ondanks het scheren.. tja die van mij ook.. alleen ik vond het ook wel bloed mooi weer voor begin november afgelopen dagen...

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:03

Hier ook een teddy- beertje maar tot op heden is ze eigenlijk nog nooit geschoren.

Hier vanavond nog even gelest en de proeven nog even doorgereden! Morgen mijn debuut spannend :7

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:57

Het is prachtig weer ja! Geniet er ook wel van, maar met de paarden is het niet praktisch :+

Annika; Heel veel succes morgen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:17

Ik heb siep ook al 2x geschoren. 1x heel vroeg, eind september en de tweede x was half oktober.
Maar nu het zo warm blijft vind ik het zo lastig met de deken :')

Gisteren is de zadelpasser (tevens ook osteopaat) geweest. Was een andere dan bij wij ik mijn zadel kochtte door de slechte ervaring. Nou ik heb 65€ betaald om na 5min te horen dat ze niets kan doen en dat ik de zadelmaker van wie ik het kocht, maar moet bellen. Dan nog eens 95€ om siep los te maken want die zat vrij vast in haar rug (mede doordat het zadel niet meer goed ligt).
Oké, kostelijk grapje. Nu weet ik wel waar ik aan toe ben en ik hoop dat de zadelmaker van wie ik het zadel kocht, eindelijk eens moeite ga doen.
Ik heb het gehad met die zakkenvullers :7

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:25

Jeetje Hifive :(:) Is het zadel te smal ofzo?
Wie is de oude zadelmaker?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:26

HiFive5 schreef:
Ik heb siep ook al 2x geschoren. 1x heel vroeg, eind september en de tweede x was half oktober.
Maar nu het zo warm blijft vind ik het zo lastig met de deken :')

Gisteren is de zadelpasser (tevens ook osteopaat) geweest. Was een andere dan bij wij ik mijn zadel kochtte door de slechte ervaring. Nou ik heb 65€ betaald om na 5min te horen dat ze niets kan doen en dat ik de zadelmaker van wie ik het kocht, maar moet bellen. Dan nog eens 95€ om siep los te maken want die zat vrij vast in haar rug (mede doordat het zadel niet meer goed ligt).
Oké, kostelijk grapje. Nu weet ik wel waar ik aan toe ben en ik hoop dat de zadelmaker van wie ik het zadel kocht, eindelijk eens moeite ga doen.
Ik heb het gehad met die zakkenvullers :7

Serieus? Laat deze zadelmaker/osteo je ook nog apart die 65 euro betalen terwijl ze niks kon doen/heeft gedaan? als ze alleen daarvoor was langs gekomen had ik het nog enigszins begrepen. Maar aangezien ze ook een behandeling heeft gedaan had ze het nakijken gewoon kunnen laten voor wat het is toch? Bizar.. Geldklopperij!

Hopelijk kan de andere zadelmaker snel (waarom zou die wel iets kunnen betekenen?) en heb je gauw weer een passend zadel..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:31

Omdat zij dit zadel aan mij verkocht heeft en dus thuis is in dit merk en dus het zadel wel zou kunnen aanpassen >;) {:)-:(

Als jullie toevallig erg goede én betrouwbare zadelmakers weten in belgie (oost-vlaanderen) stuur maar zeker een pb dan :-)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:43

Dat vind ik ook wel schofterig inderdaad, dubbel laten betalen ....

Sorry, ik zit totaal niet in die regio.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:01

Zo dat is inderdaad niet netjes zeg jeetje! Helaas ken ik ook niemand in die regio. Hopelijk vind je snel iemand die het wel netjes oplost

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:22

HiFive, dat is zuur!
Ik ken wel zeer deskundige mensen, maar die zitten helaas niet in jouw regio :( (allemaal in Brabant).