[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:02

Meya_ ik ga van het ergste uit. Mijn man heeft een stal bij gezet waardoor het nu wel beter onder controle te houden is. Maar uit drie paarden komt er nu eenmaal heel erg veel stront :')

Rianne_ tof dat je een zo een bak hebt, dat is dan wel tof in de zomer dan is het vaak leuker buiten rijden dan binnen. (vind ik toch). Hier is de bak ook goed verlicht maar ze bijna altijd onder water en dan wordt ie gevaarlijk glad.

Nouvel, 20x60 is zeer fijn idd :j dan kan je eens een sprintje trekken :D
Leuk dat je samen met je vriend een hobby kan delen. Kan jij ook mennen?

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:20

Ja ik kon al mennen voordat ik met vriend leerde kennen.
Ik heb altijd bij iemand gereden die zelf fanatiek mende en ik ging altijd mee en heb toen ook mijn menvewijs gehaald.
Mijn vorige paard liepen ook voor de wagen.
De merrie die ik voor Ferro had was heel moeilijk onder het zadel maar kon voor de wagen heel fijn lopen, daar mende ik heel veel mee, ook wedstrijden, ze liep M dressuur en L vaardigheid voor de wagen.
Mijn vriend ging altijd mee, super leuk!

Ferro hebben we geprobeerd voor de wagen maar die was heel angstig al bij het slepen en ging er steeds vandoor, dus inspannen was niet echt een optie.
Omdat mijn vriend het miste om samen met de wagen op pad te gaan heeft hij zelf uiteindelijk een paard gekocht om te mennen.
Die zou super braaf zijn, maar is helaas snel gespannen en bang in het verkeer, dus echt fijn mennen lukt hier in deze drukke omgeving niet.
Op vakantie in het bos gaat het beter, dus dat proberen we dan een paar keer per jaar te doen.

Dit was mijn lusitano merrie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:42

Thanks allen :D! Leuk dat ik jullie alvast kan volgen hier, komen erg mooie paarden voorbij!
Kan niet wachten om officieel te starten, we vinden de M1 leuk!

Ik heb echt duizenden foto's en filmpjes :'). Ik kan niet goed kiezen welke ik hier zou plaatsen (heb er wel een aantal in mijn profiel staan). De meeste foto's zijn van het buitenrijden, los springen, knuffelen, grondwerken enzo, maar foto's van trainingen en lessen heb ik eigenlijk niet echt! Ik vergeet dat altijd te vragen of iemand ze zou willen maken, dus dat moet ik echt eens gaan doen, haha :P

Afbeelding
(hier waren we echt net klaar met de training en toen kwam er een stalgenootje aan, maar wel deze lieve foto gekregen :D )

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:15

Knappe lusitano Nouvel!
Wanneer start je officieel Alpha89? Ik heb denk ik erover gekeken.

Ik start zondag terug, en ik heb de nieuwe proeven nog niet gereden -O-
Vandaag is er een zondvloed bezig over ons belgenlandje, mijn piste lag deze ochtend al volledig blank |(

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:23

Dank je!

Hier ook enorm veel regen, ik ben vrij vandaag, ga zo naar stal om de paarden uit de wei te halen en te kijken hoe alles er bij ligt...

Succes zondag!
Ik mag ook zondag weer...

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:33

@HiFive, duurt nog even want moet de L2 nog door, maar heb een M1 oefenwedstrijd gereden voor de fun om te kijken hoe we er voor staan afgelopen weekend, omdat ze het zo goed doet tijdens de lessen enz. 193 pt, 2e plaats! :D. Vandaar dat ik hier alvast kom meelezen voor ervaringen/tips, want wij vinden de M1 veeeel leuker!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:56

Fijne punten Alpha! Voor je het weet ben je die L2 door :D

Bij ons ging de L2 voor geen meter, de M1 ligt ons ook veel beter :-)

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:00

Leuk paard trouwens alpha!
hoeveel punten moet je nog in de L2?
Wel leuk dat je dan al een klasse hoger kunt proberen zo en dan zulke punten rijdt!.

Hier zowaar al even droog, paarden uit de wei gehaald maar toch maar gewoon in de paddock gezet en niet binnen, kunnen ze voorlopig nog even lekker luchten tot het weer gaan regenen.
Paddocks waren wel aardig nat maar nog wel droge stukken gelukkig.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:08

Jeetje meiden jullie kletsen hard haha!

Nouvel, gaaf les bij Herman doe je dat vaker? Hij komt wel eens clinic geven bij ons op de club en ik ben fan! Jammer dat hij voor ons zo verweg zit anders had ik zeker vaker bij hem willen rijden :)

xemmafalcon oefencross stoer! Ik ben echt een dressuurmiep , cavaletti gaat nog maar spingen en cross brr mij niet gezien :') :')

HiFive5 hier zelfde probleem hekel aan die donkere periode, en helaas hebben wij alleen een buitenbak dus wij zijn wel beetje weersafhankelijk. Hoewel ik moet zeggen dat onze bak vaak goed te doen is.

Shelly, lekker rondje buiten maar wet koud.

Welkom Alpha!

Rianne, naar is dat als ze zonder wat te zeggen verkocht worden, helaas ken ik die streken ook, maargoed nu rij ik dus bij en gaat dat zo leuk dat ik dat maar probeer te vergeten.

NatasjaS een nieuw zadel, fijne zadels Arno Brand! Heb op het vorige paard dat ik reed ook een arno gehad! Ik was er altijd erg blij mee :j

Meya lekker gelest?

Wauw gave lusitano Nouvell!

Zo volgens mij redelijk bij :P

Hier hoop ik vanavond ook nog even te kunnen rijden al lijkt het hier weer te gaan gieten als ik klaar ben met werk :+ Gelukkig heeft ze vandaag wel al paar uur buiten kunnen staan dus even afhankelijk van het weer heeft ze waarschijnlijk verder lekker vrij :)

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:09

Hier regent het sinds deze nacht al non-stop.
De paarden hun staldeur staat open maar hen kennende zullen ze geen hoef buiten steken. Ik heb morgen dresuurles, ik zal de binnenpiste maar al reserveren :+

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 16:32

Annika, ben er bang voor met de voorspelling voor eind van de dag...
Ja ik vind Herman ook echt super fijn!
Ik heb regelmatig mijn eigen instructeur hier maar Herman weet altijd net even dat stapje verder te gaan, net dat extra te vragen wat mij zelf niet lukt en waar ze toch niet van over de kook gaan.
Heb er echt al veel aan gehad!
Hij is regelmatig op 2 verengingen hier in de buurt, als het past probeer ik altijd te rijden als hij er is, dan is het meestal 1x in de maand, soms 1x in de 2 maanden.
Ik vind dat hij echt op een prettige manier les geeft en je zelf ook na laat denken.
Ik heb nog een paar filmpjes van zondag, kan ze er straks wel op zetten.

Hier is het een paar uur droog geweest, komt nu weer regen aan zag ik...
Paarden vandaag maar lekker vrij. Gisteravond nog gelongeerd voor de zekerheid.
Vanavond even poetsen en als het droog is evt nog een stukje lopen.

Hier geen binnenbak helaas...

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:24

Bedankt!
Ik moet er nog wel 7 := … maar ik kan helaas niet zo vaak op pad (heb geen eigen trailer + trekhaak enz). Anders waren we denk ik al wel verder en die M1 ligt ons echt beter, dat merk ik al wel! *D Moet nog even geduld hebben :o.
Hier wel een binnenbak maar die was stampvol gisteren, dus dan vanavond maar trainen!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:14

Dus je moet steeds op vrienden rekenen om op wedstrijd te gaan? Of wordt er bij jou op stal ook af en toe iets georganiseerd?
Gisteren hadden ze ook rust. Vanavond rijles, hopelijk blijft het droog.
Ik zou vrijdag een tocht willen doen van 26km met mijn twee paarden. Ik heb zondag wedstrijd, laat ik ze zaterdag best met rust of toch wat loswerken? Ik ben bang voor een moe, stijf paard.

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:55

Alpha, ja dat is lastig als je van anderen afhankelijk bent. Heb je geen wedstrijden waar je onder het zadel heen kunt?
Ik kan in de winter 1x in de maand vlak bij starten en in de zomer 2x in de maand.

HiFive, als je vrijdag een lange rit maakt en zondag wedstrijd hebt zou ik zaterdag even longeren ofzo, even beentjes strekken.
Ik ga vrijdag even dressuren in de bak en dan zaterdag lekker naar buiten, even lekker uit en dan zondag wedstrijd.
Ik ga altijd graag naar buiten de dag voor de wedstrijd als dat uitkomt.

Hier gisteren ook beide vrij gehad, misschien dat ik het nog red om de ene vanmiddag eventjes te rijden anders gaan mijn vriend vanavond longeren.
Ik heb vanavond clubles met Ferro.

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:56

Tja dat is waar Hifive :o
Leuk paard zeg Nouvel, wauw... Leuk om samen ook de hobby te delen! Merk ik hier ook, doen de paarden steeds meer samen. Heeft wel wat :) alleen hij gaat er echt niet op :')

Leuke foto alpha!
Annika ja les ging wel erg fijn! :j

Ja wat een weertje was het gisteren zeg! :oo
Ik zou ff longeren hifive.. of lekker los en simpel rijden zaterdag.

Succes met je les Nouvel!


Zo. Weer beetje bij geloof ik. Topic gaat nu wel erg hard. Net thuis van werk..
Zal zo de stallen nog ff doen en Hope even longeren.

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:49

Die van mij gaat er ook echt niet op hoor...

Bah mijn les werd op het laatste moment afgezegd vanwege natte bak op de club, het was 5u toen ik het las en ik stond net de ander af te zadelen, had ik het eerder geweten had ik Ferro vanmiddag gereden, belangrijker even nu ik zondag wedstrijd heb...
Dus snel opgezadeld en om half 6 zat ik er op, maar toen werd het super snel donker en de paarden werden binnen gehaald dus het was meer een ongeleid projectiel dat mij met volle kracht door de bak sleurde ipv een fatsoenlijk lopend paard...
Daar kan ik dan zo van balen he...
Had ik het eerder geweten had ik hem gewoon vanmiddag fijn in het licht kunnen rijden, grrr

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:51

Vrijdagavond afspraak voor privelesje gemaakt, hopelijk gaat ‘ie dan weer beter!

Gaaf, zag dat mijn fototopic bij uitgelicht staat!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 09:18

Yes, ik ben idd afhankelijk van een zeeeeer lieve vriendin! Ben haar echt super dankbaar dat ze dat allemaal doet ondanks dat ze het zelf ook heel druk heeft.
Helaas is er ook niets in de omgeving waar ik onder het zadel naar toe kan :(. Erg lastig allemaal, maar ik hoop in het voorjaar dan eindelijk een trekhaak te kunnen gaan plaatsen, dan hebben we alle vrijheid :D !

balen Nouvel, hopelijk vrijdag idd beter!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:33

Argh balen Nouvel. Hopelijk gaat het met morgenavond beter :-) Hier geven ze allezinds geen regen meer af.

Hopelijk heb je snel je trekhaak Alpha, die vrijheid is echt onbetaalbaar!

Gisteren les gehad. Ik had ze erg fijn aan het lopen maar tegen dat ik ze echt los heb in de kaken zijn we gauw 40 minuten verder. Ik zou dat gevoel zo graag van in het begin al willen hebben :-p

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:10

:wave:
Mag ik mij hier ook melden? Sommige van jullie ken ik al uit voorgaande topics (B-L1-L2 debuut) :)

Ik heb nu 2 wedstrijden L2 gestart en heb 7 punten. Sowieso wil ik pas over na de selecties/regio, dus dat zal pas rond maart zijn, maar het lijkt me leuk hier vast mee te kletsen.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:07

Hi allemaal,

Jullie gaan echt veel te hard. Ik kan het niet bijhouden.. :-(

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 18:12

Argh balen Nouvel! Leuk privé lesje, hopen dat ie dan beter gaat :j

Alpha top zeg!! Krijg je dan een eigen auto met trekhaak?

Fijn Hifive, komt vast de volgende x wel wat sneller :)

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:25

Fijn dat je nog een privé lesje hebt kunnen plannen nouvel.

Balen alpha dat je afhankelijk bent maar wel lief dat ze je dan brengt !

hifive lekker lekker gelest, balen dat het even duurt voor je echt fijn los hebt gewerkt. Dat duurde bij mij eerst ook even maar nu is ze vaak met 20 min fijn.

Welkom Marietje , jullie blijven lekker gaan zeg!

Ik heb vandaag ook super fijn gelest! Ze was er lekker bij en de contra gaat steeds beter :D ook een proefje mee gepakt dat ging eigenlijk heel fijn! Nu heb ik zelf niet meer zo de kans om overal over na te denken waardoor ik meer blijf rijden

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:42

Marietje welkom, Wow dat gaat vlot zo zeg, wat knap!

HiFive, lekker dat je een fijne les hebt kunnen rijden!
Scheelt het misschien om iets van vitamine E of magnesium bij geven om te kijken of ‘ie daar sneller wat losser van wordt?

Jammer alpha dat er niks in de buurt is, dat scheelt echt wel als je af en toe bijna thuis kunt starten.

Harvey, ik ook vaak niet hoor, je springt er maar weer ergens tussen!

Annika ook fijne les gereden, heerlijk hoor!

Hoop dat mijn monstertje morgenavond ook weer beter gaat...

Bah vies weer hier nu weer, zo even naar stal, paardjes maar dagje vrij vandaag weer, morgen weer aan de slag!

Hier nog een leuk filmpje van korte stukjes uit het bos, aan elkaar geplakt door een kennisje, ik ben zelf niet zo handig...


Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:26

Marietje welkom! Gaat goed zeg die punten bij jou!
Nouvel leuk filmpje! En leuk je topic in uitgelicht! :D

Ja bah wat een weertje. Paarden hier dik 13 uren buiten gestaan vandaag, vanmiddag dus wel paar uurtjes in de regen gestaan.. Moet kunnen ;)
Heerlijk gereden vanavond! Morgen eventjes longeren en hebben we zaterdag weer wedstrijd. Als we de proefjes zo kunnen rijden als vanavond ben ik tevreden. Was gewoon lekker, relaxed maar wel vlot :)