[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:03

Goed gedaan iedereen! Lekker bezig.

Weet iemand toevallig of je bij een ongebroken bustrens ook een maat groter/kleiner moet nemen dan dubbelgebroken?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:13

Nouvel wat een mooie punten zeg!
Natasja, balen zeg. Heb je maar 1 proef gereden?
FCSA, springen is toch ook veel leuker!
Meya, fijn dat het rijden weer fijn ging!
Harvey, nee die neem je gewoon in dezelfde maat.

Ik lag afgelopen zaterdag opeens naast Gamble, gebeurde niet schrikbarend veel, maar als hij steigert en springt en vervolgens 180 graden omdraait is dat uitzitten toch wel lastig.
En gisteren weer met Tinky gereden en een vriendin heeft foto's gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zou je hem geen 18 geven hè

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:24

:wave:

Rianne, je gevoel is dan het allerbelangrijkst. Heerlijk dat je na 2 jaar weer hebt kunnen starten!

Nouvel, aii die voet ziet er zo pijnlijk uit! Geen last meer van? En gefelciteerd, lijkt me best pittig 2 paarden starten haha.

Meya, heerlijk dat je nieuwe baan je zoveel meer vrije tijd opleverd. Ik ben benieuwd naar je filmpje!

Natasje, fijn dat je op de fouten na lekker gereden hebt, met een aantal 3'en en 4'en is een resultaat van 174 nog hartstikke netjes toch. :j

FSCA, haha :') Suuces met springen dan komend weekend!

Glenstorm, heb je je niet bezeerd? En wat een leuk dier, Tinky!

Hier gaat alles prima. :j 2 weken geleden voor het eerst M2 gestart, alles gewonnen en de punten voor het Z zijn in the pocket. :o Afgelopen weekend zelfs een score van 208 kunnen rijden. *\o/* Dus ja, ik ben best wel trots op die blonde gup. <3 Nu thuis de oefeningen van het Z nog wat meer bevestigen en dan denk ik over een maand of 2 een poging wagen in het Z. :D

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:46

Wauw Sanne, jullie gaan als een speer! Ook nog aan het springen? Cross op de planning?

Glemstorm leuke foto's, mooi dier :)

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:27

Mooie foto's Glenstorm! Oeps, dat was niet de bedoeling... Nog wat pijnlijke plekken over gehouden?

Jee Sanne, wat gaan jullie goed zeg!! :oo Gefeliciteerd!! :De

Filmpje en foto's zijn niet gemaakt. Man was druk bezig in het land, toen ik zo ver was dacht ik rij de proef even snel uit mijn hoofd en klaar.
Misschien dat we het Vd week nog aan tijd hebben. (Filmpjes ben ik niet zo van om te delen op internet, miss dat er wat stills uit kunnen :o )

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:11

@ Glenstorm, mooie fotos!!! Gaaf dier. Ik had wel een tweede proef gereden, maar die van mij zijn over het algemeen niet beter dan de eerste omdat ik de put er dan wat uit heb.

@ Sanne, wat een prachtige resultaten! Komt vast helemaal goed in de Z.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:10

Sanne wat heb je toch een geweldige poown!
Om trots en zuinig op te zijn!
Jullie zijn zo’n gave combi, echt super hoe jullie het samen doen!
Geniet er van!

Glenstorm, stoer paard zeg!

Meya jammer geen foto’s...
Was wel benieuwd!

Hier een paar foto’s van zondag
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


En jeetje hij is bijna valk geworden door dat warme weer... :oo

Afbeelding

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:35

Nee, miss dat ie van de les of wedstrijd met losrijden wat wil maken :)
Haha ja die verkleurt zeker :D Snap wat je bedoelt met wat lang worden, maar ziet er verder goed uit toch?!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:47

Sanne en Meya, in eerste instantie had ik nergens last van, maar toen ik 's nachts thuis kwam van een feestje in Limburg had ik toch wel erg last van mijn nek. Zondag kon ik mijn hoofd nauwelijks bewegen en heb ik dus ook niet kunnen rijden. Maar maandag alleen nog een beetje spierpijn en inmiddels voel ik niks meer.

Sanne, jeetje wat gaan jullie snel. Je hebt hem dan ook wel echt goed voor elkaar als je zo snel door alle klasses heen kunt vliegen.

Nouvel, ik snap wel wat je bedoelt met dat lang worden. Maar beeld is wel heel fijn en vriendelijk.

Ik ben deze week zelf niet helemaal fit, heb denk ik een virus opgepikt ergens. Dinsdag ging Tinky ondanks dat ik zelf niet top was wel weer heel fijn. Gamble even kort op gezeten, maar had daar iets minder de motivatie om echt fanatiek te doen terwijl ik me zo beroerd voelde. Gisteren Gamble maar even aan de longe gehad en voor het eerst over een balkje laten lopen. Eerste keer keek die een beetje vreemd maar draafde gewoon eroverheen en daarna was het echt niet meer bijzonder. Dat biedt dus perspectieven voor een springcarrière. Gamble mag sowieso de komende week even rustig aan doen, hij heeft best flinke haken en waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik er zaterdag naast lag. Het was een pure pijn en paniekreactie en er zat echt niks kwaads in. Aankomende woensdag mag die naar de kliniek voor zijn tanden, we wouden eerst een paar keer het trailerladen geoefend hebben. Komende week gaan we dus even voorzichtig een beetje hobbelen en geen grenzen opzoeken.
Tinky mocht gisteren met mijn moeder mee naar de les. Vanochtend heeft hij even gelopen aan de longe en dat gaat echt steeds fijner. Ruggebruik was altijd een beetje een dingetje, maar dat ging vanochtend echt heel goed en lekker ontspannen. Zaterdag nog even trainen en dan gaan we zondag weer starten. Ik ben benieuwd want hij loopt best lekker op het moment.

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:51

Dank jullie wel allemaal! :D

FSCA, dat staat even op een iets lager pitje. Ik heb nu denk ik een keer of 5 een rondje B gesprongen, met 1 of 2 balken en ik werd er iets gedemotiveerd van. :') Dat hele springen kan me ook gestolen worden, ik ben vooral B gaan springen om een winspunt te behalen zodat we lekker zouden kunnen gaan crossen. Maar dat lijkt nog even een iets ver van ons bed show haha. Dus ga nu maar kijken of ik dan nog wat BB crossen mee kan rijden, wel onwijs jammer hoor want ik wilde zó graag lekker B gaan SGW'en.

Nouvel, super lief, dank je wel. :* Weet je wat ik altijd zo leuk vindt aan jouw foto's? Het ziet er zo ongedwongen, vriendelijk en fijn uit. Echt top!

Glenstorm, he bah! Beterschap! En 'fijn' dat je nu wel weet waar zijn reactie van zaterdag vandaan komt. :(:)

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:31

Ach jee.. sneu maar als het verholpen is wordt ie alleen maar beter!
Beterschap, niks aan ziek zijn.. Gelukkig verder geen gekke dingen aan overgehouden, aan je val.

Ah wat jammer dan Sanne van het springen


Ik heb een baal week :') Had voor morgen na maanden een wedstrijd opgegeven.
Vliegt eerst dinsdag een ijzer er af, die woensdag er onder gezet. Was wat moe, maar sinds gisteren hier ook grieperig. Barstende hoofdpijn en behoorlijk koorts. Zakt dat gelukkig af..
Maar voelde wel poedersuiker om ziek te melden net op je nieuwe werk.. en wedstrijd voor morgen ook afgezegd. ;(

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:38

Sanne dank je!

Ach... beterschap voor de zieken!

Ferro is sinds van de week behoorlijk aan het hoesten, dus hier ook even rustig aan.
Ik rijd wel rustig wat om te blijven bewegen maar ik heb mijn les vandaag afgezegd.
Had morgen een schriktraining in de buurt opgegeven samen met ons andere paard, maar dat voor hem ook maar afgezegd.
Komt wel weer een andere keer...

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:42

3x beterschap (glenstorm, meya en ferro)!

@Sanne: ja, sinds de nieuwe regels is die winstpunt in het springen een stuk lastiger! Jammer dat jullie niet lekker kunnen crossen. BB is wel een uitkomst idd!

Wij gaan zondag op pad in de hitte voor 2 rondjes L springen. Gelukkig dicht in de buurt, dus snel weer thuis in de schaduw :j

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:17

Beterschap voor de zieken.......
Hier morgen weer TREC alleen de POR (de buitenrit) het is een officiele wedstrijd maar we doen zondag niet mee, eerst dit maar onder de knie zien te krijgen. We mogen gelukkig al vroeg. 9.20 kaart in tekenen en dan 9.40 starten.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:50

Ach wat vervelend Nouvel , gaat het al wat beter met 'm?

Succes morgen FCSA
En hoe ging het Natasja?

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:37

Meiden, even een egopost. Lees morgen even bij.

Dior en ik hebben afgelopen dagen de Utrechtse Kampioenschappen gehad en we hebben ons geselecteerd voor het NK! :o :D *\o/* We zijn overall 5e geworden. Ik ben ZO trots. <3

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:27

Wauw! Gefeliciteerd!

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:40

Super zeg, goed gedaan!! :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:56

Natuurlijk ben je trots, super gaaf zeg! *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd, echt top!

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:20

Wauw SannevdM wat super gaaf. Gefeliciteerd!!!! Lekker van genieten.

Hier net gereden, pfff was al warm. Weer even goed bezig geweest met mn contra. Ze liep aan het eind heerlijk.

De TREC zaterdag was best bijzonder. We waren er mooi op tijd. Paardjes gekeurd, ging prima. Toen opzadelen, mijn vriendin ging de route intekenen in de maproom en ik bleef bij de paarden. De telefoons werden verzegeld. Op zich ging het rijden van de route prima, alleen het tempo was best lastig. Je mag tussen de controle posten maar een bepaalde gemiddelde snelheid, alleen kun je dat dus niet checken. Ons staptempo is al vrij hoog, dus we hebben eigenlijk de gehele route gestapt......... 1 grote fout gemaakt door verkeerd de controlepost aanrijden en 1 kleiner foutje. Daarbij maar 12 strafpunten voor tijd, per minuut die je te laat of te vroeg komt krijg je 1 strafpunt. Het grootste probleem was de pauze, daar moesten we 3 kwartier!!! wachten. Hier hadden we niet op gerekend en duurde ook echt lang.......Uiteindelijk 27 km gereden en meer dan 4,5 uur op het paard gezeten. Aan het einde weer keuring, paarden waren weer prima. Helaas was mijn telefoon door de kleine stukjes draven uit de envelop gescheurd, gelukkig hebben ze mij dat niet aangerekend. Kortom een hele ervaring rijker.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:10

Klinkt leuk Natasja! Wel ingewikkeld ook haha.

Hier ook gereden vanochtend, lekker in de zon! :D Ging wel fijn, was wat relaxed. Moet er iets meer aan rijden, maar dan wordt ze soms weer wat te enthousiast waardoor ik haar niet kan uitzitten. (Dat komt wel met het nieuwe zadel, dit is voor tijdelijk dus dan maar tussenweg opzoeken)
En staat op de camera dus zal vandaag even wat plaatsen hier! :)

Daarna even het land in, nog nooit gedaan :+ Klein stukje gedraafd, was wel grappig. Donderdag wedstrijd voor mij bekende plaats etc, dus wil na de wedstrijd even kijken of we rondje buitenrit kunnen doen :D

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:17

Ben benieuwd naar je beeldmateriaal Meya_

Had jij vandaag je debuut Harvey?

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:37

Bij deze..
Dacht dat alles er op stond, maar vriend heeft niet continue gefilmd. En de galop gaat te snel / beeld kwaliteit te slecht om stills uit te halen :Y) Terwijl dat op dit moment op het hoogte punt is, weet ook niet hoe ik stukje film moet knippen etc..

Het loswerken..
Afbeelding


Afbeelding

Kachelen we beide beetje in.. (Laatst gehoord dat ik meer op mijn kon moet zitten / meer schouders naar achteren, maar ik zak in elkaar zie ik nu. Puntje van aandacht ;) )
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En nadien eventjes het land in. Was de eerste keer dus ik beretrots dat ze zich gedroeg, gezien hoe idioot ze soms kan doen in het land :+ :')
Afbeelding


Afbeelding
Mijn toppertje <3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:38

Sorry, ego post!!

M1 gestart. Was zo zenuwachtig!! Was gewoon eerste met 185 en nog 184,5 gereden! Twee keer winst en prijs! Heb nog nooit gewonnen!!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:01

Geweldig, gefeliciteerd! *\o/*

Meya, leuke foto’s!
Mooi paardje, chique!
Is dit je leenzadel?
Het lijkt wat krap voor jou met je lange benen, waardoor je wat achterin komt te zitten of vertekent dat?
Het is wel herkenbaar, ik heb dat zelf ook...


Natasja, pittig hoor die trec!
Wel leuke ervaring lijkt me!

Hier geen wedstrijden gehad, doe een beetje rustig aan met Ferro, nog niet hoestvruj helaas, stof werkt er ook niet echt aan mee...
In het weekend 2x rustig naar strand geweest, even frisse zeelucht opsnuiven!

Afbeelding