Gisteren heb ik samen met mijn knappe vriend ons M1-debuut gereden!
Wij zijn sinds vorig jaar april gestart in de B, en sindsdien vliegen we overal doorheen!
Hyrano van de Hooipolder is m'n beste vriend geworden, ik train hem voor de eigenaren eens per week en breng hem daarnaast uit in de dressuur. Hij is super leergierig en daar behalen we tot nu toe een hoop plezier vanuit!
Hyrano is een haflinger, zijn vader is: Haron van de milt en zijn moeder: Xenia van Bokshout.
Hyrano is 8 jaar, bijna 9 van 1.46m en probeert altijd zijn best te doen!
Tussen de paarden gaan we tot nu toe nogsteeds in de prijsjes.
Gisteren hadden wij onze 15e wedstrijd in totaal en daarbij voor het eerst in de M1!
Eerste proef nog een hoop spanningsfouten, zo sprong hij helaas op X in de linkergalop i.p.v in de rechtergalop doordat hij rechtuit moest en ik mijn linkerteugel teveel eraan hield. Wel fijn kunnen oplossen, maar zoiets gebeurt natuurlijk alleen in je proeven, verder sprong hij aan in galop in m'n middendraf. Zulke fouten kunnen helaas gebeuren...
2e proef ging echt 10 keer beter voor mijn gevoel! Hij liep lekker ontspannen en meer op eigen beentjes! Waardoor eigenlijk alles al veel makkelijker ging! Uiteraard nogsteeds wat schoonheidsfouten, maar dat komt ik de training wel weer!
Voor een eerste keer was ik zeer tevreden! en dat werd gelukkig ook beloond door de jury!
Met 2x een eerste plaats, met 188 punten en 200(!) punten.
Onze puntenteller staat dus alweer op M1+3.
Wel loop ik soms tegen kleine punten aan, zoals het terugrijden vanuit de middengalop. Hyrano heeft nog wel eens moeite om terug op zijn achterhand te komen, waardoor ik bang ben bij teveel terug rijden dat hij eruit valt, zoals ik heb gehad op de Regiokampioenschappen in Zwijndrecht afgelopen maand.
Daarnaast ook in het halthouden, krijg ik vaak te horen dat hij meer in balans moet HH, of hij staat niet vierkant. Waardoor ook zijn achterwaarts soms met aarzeling begint.
Hoe gaan jullie hiermee om en waar lopen jullie tegenaan? Of hoe lossen jullie dit op en waar train je hem dan op?
Hier even een foto van mijn maatjes:

Dit was op de regiokampioenschappen in voorschoten vorig jaar! in de L1.