[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:52

Misschien eerst 1 filmen zonder op te sturen? Ik wil best met je mee kijken dan en eventueel meepunten, als dat fijn is? Snap dat je graag nu start hoor!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:05

Ik denk dat het nu 4 keer is volgens het oude format en daarna als wedstrijden of meetmomenten weer mogen ze het verder doen onder het nieuwe format en daar is al wel een beetje uitgelekt dat dat tot en met de L2 gaat. Dus Als ik het een keer wil doen dan zou het nu moeten.
Vind het lief dat je mee wil punten, zal eens kijken of het lukt om te laten filmen bij het oefenen. Maar jij kijkt er wel heel anders tegenaan dan ik. Dit is voor mij het eindpunt en ik weet dat we nog geen winst kunnen scoren. Maar het überhaupt een keertje mogen rijden <3

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:10

Oh maar ik kan ook gewoon op jouw manier kijken hoor. Ik wil voor mezelf zo hoog scoren, maar mijn moeder wil gewoon leuk een proefje rijden en niet af gaan ;) Die rijdt lang niet altijd winst en dat hoeft ook niet. Het mogen starten is al super!

Ik ben voor mezelf zo streng,voor anderen (kan ik en) ben ik veel realistischer (zijn) haha

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:23

Mijn laatste online M1 proef durf ik best te delen. Wel grappig om zelf ook even weer te zien. Vind dat we nu alweer wat verder zijn. Zitten wat rommeltjes
in en met afgroeten wilde ik hem achter bij laten zetten, lukte. Maar zette hij voor weg :')

https://youtu.be/BfCUK30temo

Fleury, ik zou gewoon lekker gaan starten!

En als het morgen beetje aantoonbaar is durf ik mijn eerste M2 proef wel te delen haha.

Heb alleen net vanmiddag griepprik gehaald, en merk al wat reactie. Hopelijk valt het mee.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:16

Fleury schreef:
Ik denk dat het nu 4 keer is volgens het oude format en daarna als wedstrijden of meetmomenten weer mogen ze het verder doen onder het nieuwe format en daar is al wel een beetje uitgelekt dat dat tot en met de L2 gaat. Dus Als ik het een keer wil doen dan zou het nu moeten.
Vind het lief dat je mee wil punten, zal eens kijken of het lukt om te laten filmen bij het oefenen. Maar jij kijkt er wel heel anders tegenaan dan ik. Dit is voor mij het eindpunt en ik weet dat we nog geen winst kunnen scoren. Maar het überhaupt een keertje mogen rijden <3


Ik wil ook wel meekijken Fleury, k denk dat wij wat meer op dezelfde plek zitten. Voor mijn paard en mij is het heel mooi als we af en toe een keer winst in de M1 halen, dit is al veel meer dan er ooit verwacht was. Ik zal je ook even een filmpje van juni pben, misschien heb je er wat aan. Zeker geen perfect filmpje, maar wel al aan de max voor ons nu.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:33

Ik wil ook wel met je meekijken, Fleury. Heb zelf nog niets gefilmd, maar als ik het aandurf, dan PB ik je wel even om een filmpje te sturen. :))

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:56

Leuk om jullie filmpjes te zien! Ik kijk niet meer graag terug naar de online proeven van toen. Toen was het ook slecht, nu loopt ze beter. (dankzij training met instructrice) Maar we hebben het nog niet echt zo achter elkaar geoefend.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:49

Vandaag minder fijn gereden dan we kunnen. Maar had zelf wat last van de griepprik. En thuis op trens proefje rijden is Karel ook altijd wat meer zoekende aan de voorkant.

Echter, voor de eerste keer proef 22 vind ik het zo terugkijkend niet verkeerd. Denk zelf geen winst. Mijn keertwendingen gingen de mist in en het stap gedeelte is zolang dat hij een beetje stil viel. De eerste keertwending was te groot, de tweede te klein. En WTF doe ik met mijn handen en waarom laat ik hem zo door mijn binnenbeen vallen :') dus wel leerzaam al om terug te zien. Kijken of we het zondag weer wat netter kunnen neerzetten. Kan ik vrijdag wat dingen oefenen, zoals tussendoor wat langere arbeidsstap.

Ik ga met de billen bloot, vind het ook leuk om beeldmateriaal te zien van anderen (dus moet je zelf ook delen) in dit topic durf ik dit proefje (waar ik zelf heel ontevreden over was na het afgroeten :') ) wel te laten zien omdat iedereen hier altijd wel lief en realistisch reageert.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:55

Ziet er goed uit! Keertwendingen rijden kan tricky zijn, ja. Ik ben er nog niet heel serieus mee bezig, maar nu kunnen wij ze erg groot, soort rondje om de wereld. :')
Ik durf niet openbaar met de billen bloot, maar ik heb privé met Fleur een filmpje gedeeld. Ik wil privé wel materiaal delen waar te zien is waar we tegenaan lopen. :j

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:49

Als ik ze normaal oefen kunnen ze heel goed gaan, maar wisselt nog teveel. In de onderlinge Z1 waren ze echt dramatisch dus wat dat betreft is dit al beter :+ moet ze even wat vaker rijden en meer bevestigen.

Wil je hem mij ook PB doen? Vind het altijd leuk wat meer te zien als je met elkaar in zo'n topic zit haha

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:27

Imaginaerum schreef:
Ziet er goed uit! Keertwendingen rijden kan tricky zijn, ja. Ik ben er nog niet heel serieus mee bezig, maar nu kunnen wij ze erg groot, soort rondje om de wereld. :')
Ik durf niet openbaar met de billen bloot, maar ik heb privé met Fleur een filmpje gedeeld. Ik wil privé wel materiaal delen waar te zien is waar we tegenaan lopen. :j


Ik doe ook niet openbaar hoor :') pb oke, maar verder niet haha.
Ik kijk morgen op de laptop, op telefoon kijken filmpjes niet lekker.

Hier vandaag ontdekt met les dat de contra veel fijner gaat als normale galop. :+ In normale wil ze wat gaan rennen omdat ze moeite heeft met balans en op achter blijven. Contra aanspringen bleef ze keurig bij elkaar, onder me en in balans. Ik zal zelf wel wat anders doen haha. Oké, we redden de hele korte zijde nog niet, dan verliest ze het wat, maar wel de 60m lange zijde, daarin wat schakelen en 3 kwart korte zijde. Mooi zo wat kracht opbouwen en dan ook van hand veranderen mee gaan nemen. Voor blessures kon ze het al wel, maar stukjes die nu goed gaan zijn wel nog beter als eerst. En ik was blij dat ze dus echt reageert op de hulp. Geen enkele twijfel om contra aan te springen. Ook wat schouderbinnenwaarts geoefend. Of eigenlijk wat gespeeld met schoudervoor en schouder binnen en daarin schakelen zonder dat ze balans verliest. Ik kan ze wel gewoon proefgericht rijden, maar ze zou mooier kunnen en vooral groter in passen, dus leuk spelen.

Ze was doodmoe achteraf, ik ook, was ook wel ineens en heel warm en een halve storm. Waren bijna bang voor het dak, zoveel geklapper

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:35

Ja, hier ook veel zweet. Het is ineens ook echt warm en dan een instructrice die haar flink aan het werk zet. SB heeft wel echt nog aandacht nodig maar de contragalop doet ze eigenlijk heel mooi.

Heb het filmpje van Urosa wel op mijn mobiel gezien maar gelukkig dat juryleden computers hebben. Kon de zijgangen zo echt niet beoordelen en eigenlijk alleen de onderdelen die dichtbij waren. Keertwendingen zijn ook heel erg moeilijk om goed te rijden en de activiteit te behouden.

Heb vandaag verschillende filmpjes gezien, dat was wel echt fijn dus bedankt :)

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:00

Nee, op mobiel is het echt moeilijk filmpjes kijken. Ik vind het sowieso op de computer ook veel lastiger als in het echt, dus echt knap van de jury's om er zoveel te kunnen beoordelen.

Heb je er een beetje vertrouwen in, Fleury?

Ik vind filmpjes kijken wel altijd erg leuk en vooral als ik toch ook dingen 'goed' zie. Altijd leerzaam en goed om te oefenen en een beetje te brainstormen. (heb ik even via de PB gedaan, ik ben nogal lang van stof dan dus wilde topic niet vervuilen _O- )

Urosa, alweer gereden?

Ik mag zondag weer rijden, even kijken of ik haar dan weer zo aan het lopen krijg zoals woensdag. Alleen dan hopelijk iets meer uit zichzelf, met die warmte bleef ze net iets te tam en plakkerig. Morgen even longeren en flink aan de galop werken.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:34

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe jij traint en je problemen aanpakt. Daar kan ik nog veel van leren.

Over leren gesproken en vertrouwen hebben. Vera en ik moeten beiden nog de sb leren :o maar het gebroken lijntje in contra ging echt super goed. Dus tja.... :D

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:41

SB is leuk, maar correct rijden is zo makkelijk nog niet, helemaal niet als jullie allebei groen erin zijn. Even opsteker, dit is het 5e? paard waarmee ik SB meeneem en de 3e die ik het aan moet leren en ik doe nog steeds 100 dingen fout. Ik ga teveel uit van vorige paarden die het heel makkelijk deden en geen probleem met lengtebuiging hadden. Flow vindt het veel moeilijker dus wij vliegen alles kanten op _O- Ze snapt niet zo goed wat ik vraag nog. Hoewel, voor alle blessures liep ze een hele goede SB en travers, alleen nu lijkt het nergens op haha.
Ik ben dus gewoon verschrikkelijk verwend dat mijn 1e pony een echte leerpony was, de 2e iets minder, maar die kon wel een SB al. Ik heb het dus geleerd van 2 die het al konden en pas daarna aan moeten leren.

Wat vindt Vera er moeilijk aan? En wat vind jij moeilijk?

Super dat die gebroken lijn contra goed gaat zeg! Dat is ook geen makkelijke oefening om zo te rijden, tenzij je echt mooie balans in contra hebt. Ik red dat echt nog niet hoor

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:24

Ik denk dat ik de volgende keer ook mijn filmpje PB doe :')

MyWishMax, knap hoor dat ze dan direct aanspringt in contra. Karel dacht de eerste keer dat ik vroeg echt huh? En klinkt lekker zo aan het werk met de schouderbinnenwaarts!

Ik heb weer gereden vandaag ja! Bezig geweest met het stapgedeelte en de keertwendingen, poging 1 ging weer bijna zoals op het filmpje :+ maar de tweede keer ging het goed. Voelt nog niet zo bevestigd dus kan alle kanten op met proefje opnemen :') Verder bezig geweest met galop/draf overgang, dat hij beter op het achterbeen blijft zonder teveel te verzamelen. En weer gewerkt aan de oprichting, maar dat ging heel fijn! Verder gewerkt aan impuls behoudt in de travers.

Schouderbinnenwaarts gaat bij ons eigenlijk heel makkelijk. Krijg er niet altijd de verdiende cijfers voor vind ik :o ik heb echt moeten werken aan de linker schouderbinnenwaarts, die buiging was echt foetsie. Als ik hem dan al in schoudervoor kreeg kon hij niet eens blijven draven :') Ik heb ook echt moeten lachen hoe hij de hoeken door ging, zijn schouder naar buiten gooien zodat hij zijn middenstuk niet hoefde te buigen _O-

Ik had ook erg veel aan de PB van MyWishMax en vond het super knap hoeveel ze zag!

Fleury super dat de contra al zo goed ging! SB is ook maar een klein stukje van de proef.

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:35

Liet hij het denken tussendoor wel weer aan jou over in stap? _O- En je weet wat ik gezegd heb, als je die andere foutjes/rommeltjes weg kan werken (en dat kan, want dat waren geen dingen die standaard zijn) dan maken die keertwendingen echt niet zo uit. Gewoon rustig verder trainen. En ik zie het voor me met die SV/SB _O-

Ik krijg altijd goede cijfer voor binnenkomen en rechtgerichtheid enzo he? Ze lijkt best heel recht zo op het midden en de hoefslag (okee in galop niet helemaal nog) en alle wendingen/voltes. Tot je dus SB gaat rijden, dan merk je meteen waar het probleem nog zit. Vooral rechtsachter, waardoor ze linksom eigenlijk te veel stelling en buiging wil en snel op 4 sporen ipv 3 en rechtsom juist moeite heeft met stelling/buiging en de schouder naar binnen plaatsen. Dan wil ze of recht trekken weer of gewoon afwenden. :+

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:40

Ik heb je filmpje gezien Urosa, ik vind vooral Karel heel sympathiek. En over het rijtechnische is denk ik hier en in het M2 topic meer dan genoeg over gezegd. Ik denk dat je heel goed weet waar je mee bezig bent en hoe je met je minder sterke punten om moet gaan. In een ideale wereld, met een ideaal lichaam en een ideaal paard is het veel makkelijker om alles volgens het scala te doen. En zelfs dan wil iedereen zijn plasje erover doen.

Mijn contra ging gisteren in de les heel fijn. Kon van volte wisselen en weer terug. Vind het zelf nog wel lastig om niet netjes met stelling de volte te rijden en de juiste stelling bij de contra te houden. Daarnaast ging het schakelen prut en was m'n aanleuning ook prut. Ik ben te lief voor haar en krijg alles wel voor elkaar als ik kan voorbereiden. Maar goed dat kan zometeen niet meer.

SB gaat hier steeds ietsje beter. Heb nu wel steeds meer het gevoel dat het wijken steeds beter bevestigd is en ik daar in kan schakelen kwa houding en tempo.

Ik heb me voor de komende twee weken opgegeven voor de online proeven. Hopelijk maandagmiddag filmen. Anders wordt het donderdag, maar dan heb ik ook les. In het donker in de bak lijkt me geen strak plan met mijn bijna zwarte.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:39

Bedankt Marjolein dat zeg je mooi!
En als iemand zich verdiept in het skala en correct wil rijden ben ik het wel.

Ik vond het wel lastig dat je dan geen begrip krijgt voor de situate. Probeer maar eens met 1 arm een heel scheef paard recht te rijden die ook nog eens geen fijn mondje heeft. Dat is echt niet makkelijk hoor :+

Maargoed, ik vertrouw dan inmiddels ook wel genoeg op mezelf en heb natuurlijk ook goede begeleiding. Mijn nieuwe instructrice rijdt op GP niveau, meerdere paarden lichte tour, die weet niet eens van mijn beperking en die zegt dan helemaal niks van mijn s&t, denk omdat hij er ook gewoon heel fijn op loopt. En ze is wel heel direct, dus die had echt wel wat gezegd als ze er iets van had gevonden.

Vandaag had ik ook hele stukken dat hij wel mooi de nek het hoogste punt had. Dus het komt wel.

Wel fijn dat de contra zo goed ging. Jammer dat de aanleuning vaak lastig is, wat doet ze precies? Leuk dat je ook weer online gaat starten!

MyWishMax nope _O- dus nu veel stukken normaal gestapt tussendoor. Ging het wel beter! Was voor mezelf ook wel goede reminder, want in draf en galop besteed ik wel veel aandacht aan rechte stukken en binnenhoefslag, dus dat ga ik nu in stap ook meer doen en dan vooral tussendoor. Instappen doe ik altijd wel uitgebreid.

Haha ja dat soort dingen komen allemaal wel naar boven met schouderbinnenwaarts maar dat heb je vast weer snel voor elkaar! Ik heb meestal hoger op rijvaardigheid en harmonie dan rechtgerichtheid maar dat snap ik ook. Daar hoort volgens mij ook aanleuning bij toch? Kan het onderste deel van het protocol niet uit mijn hoofd.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:42

Vi loopt heel graag in haar eigen houding. Het lijkt alsof ze een heel zacht mondje heeft en ik heb vroeger altijd geleerd om van m'n hand af te blijven. Nu zoeken we dus meer verbinding vanuit achteren en dat vind ze lastig. En dan steekt ze heel kort door de bocht haar kop in de lucht en is er niks over van dat zachte mondje en douwt ze enorm door. Ze verbeterd enorm en neemt nu echt wel meer druk in haar mond doordat ze van achter doorkomt. Maar donderdag had ze daar geen zin in en zaten we regelmatig op het punt dat ze liever een ezel was.
Ik moet ook niet vergeten dat een half jaar geleden ik er net weer een keertje op had gezeten en dat ik nu al aan M oefeningen denk. Daarnaast heb ik als ruiter ook genoeg tekortkomingen. Dus is het al heel knap dat ze dit allemaal doet en komt het echt wel goed als ze meer kracht ontwikkelt en ik consequent blijf in mijn rijden.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:27

Soms moet je door zo'n moeilijke periode heen om weer beter te worden Marjolein. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar leuk is het niet. Hopelijk gaat het snel weer fijner in een stapje verder.

Ik had vandaag de mogelijkheid dat iemand mij een stukje filmde voor jullie maar het gaat echt niet goed met mij. Donderdag een intensief gesprek gehad en eigenlijk lig ik sinds dien non stop op de bank/bed omdat ik zo moe ben/geen energie meer /geen wil meer in iets. Dus vandaag werd ik opgehaald maar ik KON het gewoon niet, ik wilde alleen maar liggen. Uiteindelijk wel gegaan om minimaal haar bakjes voer klaar te zetten en uiteindelijk toch nog een half uurtje gereden en met een filmpje als resultaat :) zal ze zo wel ontvangen van de filmer.

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:39

Ik vind het knap, Fleury, dat je toch gegaan bent en zelfs erop bent gegaan. Dat is een mega overwinning, vind ik! :(:)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:42

Wat knap Fleury, dat je het toch gedaan hebt. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het voor je is. :(:) ik ben wel benieuwd naar je filmpje als je m wil delen.

Ik heb ook gefilmd, ik gok zelf dat het net geen winst is, maar ook wel fijne stukken.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:57

Marjolein dat is ook lastig! En in de lagere klasses red je het inderdaad nog wel als je ze in eigen houding laat lopen maar dat wordt minder als je er dan op een gegeven moment meer aan moet zitten. Klinkt alsof je er goed mee bezig hebt, en al het goede komt langzaam!

Fleury :knuffel: super knap dat je toch van de bank bent gekomen en het uiteindelijk zelfs gelukt is om even te rijden.

Aaidaa, fijn dat er wel goede stukken tussen zaten!

Ik heb hier ook gefilmd, keertwendingen ietsjes beter,foutje minder maar kon niet alles eruit halen qua rommeltjes :') denk ook geen winst. 1x rijden ertussen is ook niet echt veel om dingen te kunnen veranderen. Dinsdag heb ik les, zin in! Kan ze mooi helpen met de keertwendingen haha. Donderdag zelf rijden en dan zondag weer poging tot een mooi M2 proefje :') Heb het zelf wel losgelaten, rijd hem net 1 jaar. En nu starten we al M2. Zover ben ik zelf ook nog nooit gekomen. Thuis loopt ie het proefje altijd minder fijn (was in de L2 en M1 ook al zo maar kon ik het beter opvangen (verbloemen :') ) dus ik ga het mooi zien als middel om ons voor te bereiden voor als we weer op wedstrijd mogen.

MyWishMax

Berichten: 25317
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:02

Weet je hoeveel mensen in het M2 komen en eerst geen winst rijden? Het is toch ineens een stuk pittiger, zowel qua oefeningen allemaal, maar ook qua jurering! Echt geen schande en eigenlijk super goed in zo'n korte tijd!

Ik vind de overgang naar de M2 de moeilijkste, eerlijk gezegd. Z1 was echt een opluchting na het M2 _O-