[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:01

Welkom nieuwelingen!

Ik ben gisteren ook weer op concours geweest. Weer op dezelfde locatie als vorige keer waar ze zo ontzettend bang is. Losrijden was een natte bende maar te doen en hele fijne stukken.
In de ring gingen we eindelijk de hele baan door zonder te schrikken.
Helaas ging mn galopdeel mis en daarna wat rommeltjes.
2e proef begon fijn tot ze naast de enge ingang de stal begonnen te mesten en te voeren. Hoop kabaal en Alles was weer eng.. gelukkig mocht ik van de jury een onderdeel opnieuw doen en kon het oplossen. Net aan 1wp gereden. Maar dat we rondkwamen was mijn doel. De stand is m1+10.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 01:22

MariekeS_ schreef:
Gefeliciteerd!! Wat een mooie punten zeg, chique!

Hier dik tevreden met ons debuut! Ik had voor mezelf wat kleine doelen gesteld zoals tempocontrole houden tijdens het doorzitten, niet naast de AC rijden en de middengalop goed markeren. Die zijn allemaal heel goed gelukt en heb eigenlijk super fijn gereden! Wel op safe maar dat hangt weer samen met de tempocontrole...
Dat er in de 1e proef een paar flink dure fouten in zaten door spanning kon de pret niet drukken ;) Gewoon zonde, 2e proef was er niks aan de hand... Daar vooral groenigheids foutjes en nog wat slordig.
1e proef 160 (met een 0, 2x een 1 en 2x een 2 :') een dieptepunt's record) en 2e proef 177. Dus op naar de volgende keer!
[ [url=m/JwLbJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oei, jammer van de punten maar toch top dat je fijn gereden hebt. Inderdaad, dan gewoon de volgende keer knallen :j

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:45

Wendy volgens mij moeten wij volgende week samen rijden haha herkende de naam van je merrie

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:57

in berkhout

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:55

Ja klopt haha

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:59

Helaas is onze wedstrijd afgezegd.. denk je na 6 maanden weer op pad te komen komt er sneeuw die het verpest hahaha. Maarja gelukkig zijn er nog meer wedstrijden in het jaar. En hopelijk ook in het nieuwe jaar onze nieuwe zadel

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:15

ja erg jammer nu in januari maar weer hopen dat het weer dan meer meewerkt

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:10

Hier ook even geen wedstrijden vanwege het weer en alleen een buitenbak ter beschikking hebben, en andere dingen deze weekenden.
Zal ook weer januari of februari worden, dan gaan we weer rustig verder.
Geen haast.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:19

Wat jammer dan!
Viel hier gelukkig nog mee overdag. Kon gewoon in buitenbak rijden, pas sinds 18 uur dat het wat blijft liggen.

Tja dat is lastig dan, slechte buitenbak Nouvel?
Kan i.p. prima blijven rijden thuis, tenzij 'ie bevroren is natuurlijk :+

Hier hebben we woensdagavond en volgende week zondag wedstrijd :) Beide op nieuwe locaties, ben benieuwd. Wordt sowieso leerzaam :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:27

Ja heel snel nat en op de club of heel zwaar of ook nat, baal er wel eens van. Maar er zijn weinig mogelijkheden in de buurt met een goede bak en voldoende buiten voor de paarden

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:48

Ik kom me hier ook maar melden, gisteren met 197 en 191 de laatste punten voor het M1 gehaald! Debuut staat gepland voor januari, ga eerst nog even een maandje doortrainen om hem iets meer bevestigd te krijgen in de oefeningen. Want hij is er nu nog net niet helemaal klaar voor.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:39

Succes vanavond Meya_!

Hoi Glenstorm :wave: Nog meer mensen uit het L2 topic :P

Ik zou vanavond wedstrijd hebben maar die is afgelast vanwege het weer. Het was buiten inrijden, ik denk dat de bak niet te rijden was.
Nu hebben we 28 december weer wedstrijd.

Onze buitenbak is gelukkig jaarrond goed te rijden. Hij is super goed gedraineerd, staan echt bijna nooit plassen in. Zelfs met vorst is hij vaak nog wel goed, tenzij het echt hard vriest. Alleen nu ligt hij nog vol sneeuw en valt er niet in te rijden. Gelukkig hebben we ook een binnenbak, alleen is het ook een manege dus moet je dan even goed om de lessen heen plannen. Ik heb de luxe dat ik vaak overdag naar m'n paard kan, dus dat scheelt :)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:53

Hai!! Ik wil me ook graag weer melden. Maart 2017 zijn we voor het laatst gestart. We hadden eindelijk de smaak te pakken en de M1 ging erg fijn. Helaas kreeg mijn paard, Dian, een peesblessure (waarschijnlijk door gek doen in de wei) en waren we tot nov. uitgeschakeld september is ze geopereerd en nu mogen we langzaam weer opbouwen. Zou het leuk vinden om weer mee te praten en ik hoop rond maart/april weer M1 te starten en als dat goed gaat zal ons debuut in de M2 snel volgen. (Hoop ik)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:05

Ach, wat een pech zeg!

Wij hadden vorige week woensdag onze avond niet zo op wedstrijd. Gisteren wel fijner gereden maar slechtere punten. In M1 was er niemand met een punt, terwijl er toch wel combinatie's waren die hun paard goed voor elkaar hadden.
Morgenavond nog 1... pff. heb er zelf eigenlijk geen zin meer in :') 3 in 6 dagen is me wat te veel, maar moet toch betalen en dan niet gaan vind ik zonde van het geld. Gaan we hierna even 2 weken rustig aan doen. Heeft ze wel verdiend :)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:21

Oe dat vind ik zelf ook wel een beetje veel, houdt mijn paard wel vol maar ik niet hahahaha.
Maar jij moet nog ff door bijten en dan de punten rijden die je dit weekend niet hebt gedaan. Had je nog commentaar vd jury waar je wat mee kan?

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:04

Ik was die van morgen 'vergeten'. Zou afmelden voor sluitingsdata maar ze vonden dat ik wel moest betalen. Dus dan maar heen..

Niet echt. Paard moest volgens jury gehele proef actiever en scherper, terwijl ze van zichzelf genoeg go heeft. Zeer bijzonder.. Maar dat vond de rest dus ook (gelukkig)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:55

Dan niks veranderen en heel veel succes morgen!!!

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:12

Dankjewel. Ging al wel beter. Misschien moet ik er aan geloven dat ik een sensibel paard heb. Vindt dat alleen zo negatieve stempel hebben...
Maar goed, ze heeft veel go en kan gevoelig zijn. Jury vond het knap hoe ik zo'n sensibel paard door de proef rijdt. Hadden dus wat storingen maar wel 171 & 174,5 punt. Tevreden mee voor nu.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:16

Compliment van de jury is altijd fijn!
Geen slechte punten hoor!
Rustig aan door gaan, gaat vast helemaal goed komen!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:06

Jammer Meya, maar mooi compliment vd jury en sensibele paarden gaat ook vanzelf beter. Weet ik ondertussen alles van hahaha. Vooral zelf emotieloos leren rijden iets wat mij nog niet goed af gaat.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:53

Fijn dat het wel al beter ging Meya! Die punten komen vanzelf wel :)

Wij hebben ons paard vandaag 5 jaar :D Hebben toch een hoop geleerd in die tijd! Voor de geïnteresseerden, z'n mede-eigenaar heeft een vijf-jaar-lang-itp topic gemaakt :) Sanned @ [EJL-ITP] Vijf fantastische jaren met Vic (Van Gogh x Kigali)
Niet mijn topic dus, maar het geeft wel een goed beeld :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:42

Ja emotieloos rijden haha. Ben zelf ook iemand die graag wil en beetje perfectionistisch. We jutten elkaar soms wat op :D :+

Gisteren diploma aangevraagd. Heerlijk. Wat een rust geeft dat dus denk dat het straks wel beter gaat indd :j

Zal topic thuis even lezen, op mobiel is het wat onoverzichtelijk

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:19

Ik hoopte de 14e te kunnen starten... maar als ik er nu zo naar kijk denk ik dat ik me toch moet afmelden paard lief loopt al sinds zaterdag niet echt goed en vandaag dan ook horen hoesten paar keer hoop dat ie over paar dagen gewoon goed loopt...

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:16

Ik had gisteren weer wedstrijd. Eerste proef 191,5 en een eerste plaats :) Tweede proef 177 punten. We hadden tijdens die tweede proef wel wat meer spanning, maar ik vond het ook vrij streng gejureerd (andere jury dan de eerste proef). In die proef had alleen de nummer 1 winst, met 181 punten.
Maar ik ben best tevreden! Er waren nog genoeg verbeterpunten, maar die zijn er natuurlijk altijd :) Voor nu staat de teller op M1+3 en dit was voorlopig de laatste wedstrijd, want ik ga in januari een maand op reis.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:22

Nou toch nog netjes Sanne, goed bevestigde punten al in de eerste proef. Jammer van de spanning dan

@trysteffy: gaat het al iets beter? Hoest de kop ingedrukt of is dat er toch nu ook bij gekomen? Irritant is dat als het dan ook lekker tegelijk komt allemaal