[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:27

Gefeliciteerd met je punt sanne!

Het hoesten hebben we niet meer gehoord gelukkig.
Het lopen van hem lijkt beter te gaan we longeren hem wel gewoon om te kijken hoe die loopt enzo. Zondag ga ik er weer even op om te voelen of ie goed nou wel goed loopt.
Ieder geval binnen 2 weken kan onze nieuwe zadel komen hopelijk loopt ie dan nog beter er mee.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:39

Bedankt :)
Spanning was jammer inderdaad, meestal hebben we daar niet zo'n last van maar op die locatie wel. Dat ligt aan mij, ik heb daar een paar keer een wat mindere wedstrijd gehad en het niveau van de andere deelnemers ligt daar vaak vrij hoog. Daardoor wil ik me graag bewijzen en heb ik op die locatie vaak meer spanning dan anders. Een van de rijbanen is ook vrij kijkerig, maar daar reageert hij vooral op omdat ik gespannen ben. Des te leuker dus dat we nu in de ene proef eerste waren :D

Trysteffy fijn dat je paard niet meer hoest! Hopelijk loopt hij weer goed zondag :)

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:50

Nette punten Sanned.

Had laatst op wedstrijd dat de 1e prijzen 176 en 179 hadden... :')

Hier even weggeweest. Oud&nieuw, diensten etc.. Afgelopen week zaterdag weer gelest, ging wel fijn :) Soms nog wel even aftasten hoor, komt nu wat sneller achter elkaar aan. Dus moeten even ons ritme wat vinden in de proeven, eventjes aftasten weer :D Maar goed, na zaterdag niet meer gereden. Dus hoop dit weekend weer te kunnen.

En zal me weer even verdiepen in de wedstrijden, heb niks meer staan. Hoogtijd om wat op te geven! :)

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 18:57

Hoi!

Ik wil me graag melden in dit topic!
Ik heb een bijna 8 jarige pittige maar vooral hele lieve merrie v. Sir oldenburg x Lancet.
Na een wedstrijdpauze (zwangerschap) van alweer bijna 7 maanden wil ik binnenkort weer gaan starten!
We hebben in het L2 15 winst... en ik twijfel of gewoon meteen M starten of nog 1x om er in te komen een L2 wedstrijd..
Ik ga denk ik binnenkort veel M1 proefjes oefenen om te kijken of dat ons goed bevalt..
We zijn nog maar pas weer echt fanatiek aan het trainen, aangezien we even ons vertrouwen in elkaar compleet kwijt waren.. we gaan nu weer de goede kant op :D

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:01

Welkom merr, als alle knopjes voor de M er opzitten zou ik gewoon M starten. L heeft dan eigenlijk geen toegevoegde waarde omdat jullie de punten al hebben.

Als ik naar mezelf kijk - soort gelijke situatie, namelijk ook een wedstrijd pauze maar dan door blessure. Als ik nu weer start ga ik wel voor de M2 (denk ik) als ik lager zou starten is er druk van “dit moeten we kunnen, want dit hebben we al gedaan” veel te groot.
Ik hoop dian van het voorjaar M2 klaar te hebben en dan te starten. Ik heb net zoals jij ook erg getwijfeld of ik weer M1 zou starten of zelfs een proef rondje L2 omdat die van mij niet altijd braaf is. Maar dat ga ik zeker niet doen.
Erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor gaat kiezen!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:20

@Alice13 Ik ben bang dat ik dat ook ga hebben van we moeten ons wel even bewijzen in de L2 want dat konden we toen ook.
Ik denk grotendeels dat ik voor ons M1 debuut ga... wordt het niet eind januari dan train ik denk ik gewoon door tot februari.
Die van mij is ook niet altijd even braaf... :+ .(maar dat komt meer als ik me onzeker en afwachtend opstel, dan wordt mijn paard dat ook) heb wel eens wedstrijd gereden met in de 1e proef -6 en dan onze 2e proef dubbelwinst.. (of andersom)
En ze is bang voor tegenliggers |o
Laatst bijgewerkt door Merrr op 08-01-18 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:21

Hangt denk ik ook van het paard af :)

Mijn paard is niet zo makkelijk en ontzettend kijkerig op wedstrijden als die een poos niet gestart is dan is het nog veel erger. Wij hebben er een poos tussenuit gelegen door een blessure en ik heb juist wel de keuze gemaakt eerst wat lager te starten. Ik ben onderling L1 gestart om puur ringervaring weer op te doen :j , wil binnenkort nog een keer een oefenwedstrijd M1 ergens rijden en dan hopelijk outdoor seizoen weer van start ik mag Z1 starten dus wil daar wel naar toe werken.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:03

Ik ben bang voor Mn eigen druk! Dian is daar erg gevoelig voor en dat met een kijkerig paard.
In de M had ik eindelijk de prestatie druk van me afgeschud. En toen kregen we een peesblessure :’(

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:06

Ja herkenbaar! Ik heb mede ook L1 gestart omdat we doodgewoon nog niet terug op niveau zijn en hij zo weer wat ervaring opdoet :j

Hier ook peesblessure -O- maar ik wil niet cold turkey Z1 gaan starten. Daar ligt me wel veel te veel druk op :=

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:12

Ik heb ook geen haast ik ben blij dat ik weer kan rijden en we zijn aan het opbouwen in de training.

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:13

Ja absoluut :j wat voor peesblessure had jouw paard? Hier de tussenpees.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:28

Diepe buigpees links voor in maart, sept. Geopereerd en sinds nov weer aan het opbouwen

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:34

Oh operatie zelfs.. dat hier niet. Wij hadden rechtsvoor de tussenpees beschadigd. Op vakantie pats boem na de rit stokkreupel en heel dik been waren er net een dag -O- heeft 10 dagen op kliniek gestaan maar herstelde wel erg snel! Laatste echo was er ook niks meer zichtbaar gelukkig :)

Hoop dat die van jou ook goed gaan blijft!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:15

Dian is in begin niet kreupel geweest. Pas toen we gingen opbouwen werd ze nadat we weer op niv waren kreupel. Denk dat ik te snel heb opgepakt. Helaas. Toen was ik er zat van en vond ik dat groter geschud nodig was. Herstel duurt dan te lang en schade wordt dan te groot. Nu was er op de echo bijna niks te zien. Hij moest echt zoeken. En tot nu toe doet ze het ook heel goed. Nu doe ik alleen heel rustig aan en bouw ik uit middels een schema dat ik gemaakt heb

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:37

Balen zeg van de peesblessures! Hopelijk blijft het goed gaan!

Die van mij liep begin vorig jaar ineens onregelmatig.. ´overbelasting´ aan haar tussenpees.. maar ik mocht gelukkig blijven stappen en steeds verder uitbouwen met draf en galop en dat duurde al met al maar 8 a 9 weken.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:00

Ik denk dat ik mezelf en Mn paard beter krijg uit deze peesblessure. We zijn zo consequent met alles nu dat ik hoop dat we daardoor samen evenwichtiger zijn en onze basis nog beter wordt.
Ik ben nu veel bezig met ontspanning en rechtrichten.

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:08

Oh dat is ook balen merr!

Ja dat denk ik ook wel alice :j al vond ik het vooral in begin wel lastig! Toen ik er weer op mocht was het een tikkende tijdbom. Die als die de kans kreeg ook afging.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:11

Ik kom ook weer even onder mijn meeleessteen vandaan. Erg druk gehad met werk en ben begonnen met de jurycursus (B/L). Vervelend zeg die peesblessures! Opbouwen duurt altijd zo lang en nadat die van mij een peesblessure kreeg ben ik nog zo lang bang geweest dat ik iets voelde als ik opstapte. Ik durfde echt niet goed door te rijden in het begin.

Wij hebben vorige week nog een rondje M1 gedaan, 2e prijs met 196,5 punten. Tevreden voor nu, waren nog wel wat dingetjes die beter moesten, maar dat komt goed :p. Zondag onze laatste selectiewedstrijd voor de kampioenschappen en dan mag ik ook geen wedstrijden meer rijden tot aan de kampioenschappen (tenzij het zondag misgaat en ik me niet selecteer) omdat ik dan waarschijnlijk aan mijn winstpunten zit. Wij gaan dus binnenkort M2 starten en zal dit topic dan ook gaan verlaten (al zal ik wel blijven meelezen af en toe).

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:11

Wat vervelend al die blessures :(

Mijn paard heeft in 2016 een blessure gehad. Hij heeft geen pas kreupel gelopen, maar hij had opeens een bultje op z'n oppervlakkige buiger. Omdat we bijna met het paard op vakantie zouden gaan en daarvoor zeker wilden weten dat er niks aan de hand was hebben we hem toen meteen laten scannen. Er bleek een klein bloedinkje in de pees te zitten. Ze konden toen geen schade zien maar voor de zekerheid zijn we er mee om gegaan alsof het een peesblessure was (op advies van de dierenarts). Uiteindelijk bleek er op een latere scan, toen de bloeding weggetrokken was, een heel klein scheurtje in de pees te zitten. We zijn er heel voorzichtig mee om gegaan en een half jaar later was er niks meer van terug te vinden. Het bultje zat er eind juni, begin november mochten we weer vol aan de bak (na heel voorzichtig opbouwen) en uiteindelijk waren we ergens in het voorjaar weer echt fijn aan het trainen. Ik ben toen in mei weer voor het eerst op wedstrijd geweest, dus we zijn er toch bijna een jaar zoet mee geweest. Dat had waarschijnlijk allemaal best wat sneller gekund, maar hij was toch veel bespiering en kracht kwijt dus we hebben het rustig aan gedaan.

MerelV nette punten! Veel succes zondag :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:58

Oei sterkte met de blessures inderdaad...

Merel netjes zeg!

Hier ook wat onderbrekingen gehad, na te kort bekappen 3 weken geleden is hij achter heel kort en gevoelig gaan lopen, denk overbelast door pijn voor...
Nu weer rustig aan het werk, over 2 weken weer een wedstrijd ingeschreven, kijken of dat gaat lukken...

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:26

Lekker gezellig druk hier!

Nouvel, wat balen zeg van het bekappen. Hopelijk is het nu over en kun je over 2 weken lekker starten.
MerelV, mooie punten zeg. Met zo veel winstpunten mag je ook wel een keer naar het M2 hoor, maar hopelijk eerst nog regio! Is er veel concurrentie?
Alice en Yvank, vervelend die blessures. Hopelijk zijn jullie snel weer helemaal terug op niveau!
Merrr, leuk om je weer tegen te komen! Hopelijk ben je ook weer snel aan het starten!
Meya, ik merk ook wel dat ik de proeven goed moet oefenen. Het vereist gewoon veel en snelle voorbereiding voor elk onderdeel, daar waar je in de L2 soms nog even de halve baan door kon touren.

Paard loopt hier echt heel fijn (al heb ik er nu ivm vakantie en toetsen al een week niet opgezeten). Aankomende zondag voor het eerst M1, oefeningen zitten er allemaal op. Maar zo snel achter elkaar in een proef op wedstrijd zie ik nog niet goed komen. Maar zolang je het niet probeert weet je het ook niet. Thuis loopt hij inmiddels de M2 oefeningen ook gemakkelijk door (behalve de travers, maar daar zijn we pas net mee begonnen) en op wedstrijd loopt hij zelfs als ik er bar slecht en beroerd op zit door ziekte nog prima punten in het L2. Dus we gaan gewoon de sprong wagen. Aankomende vrijdag hebben we nog les gelukkig, dan hoop ik dat hij zo fijn is dat we even echt de puntjes op de i kunnen zetten. We hebben namelijk echt nog moeite met AC-lijnen rijden. Hij heeft in zijn systeem A afwenden en wijken, als dat niet mag en je corrigeert hem gaat hij schouderbinnenwaarts of travers doen. En als hij dat dan ook niet mag, gaat hij een super mooie uitgestrekte draf laten zien. :')
Zo hebben we nog wel wat dingetjes die nog wat afwerking vereisen, zoals gedoseerd wegrijden in middendraf. Hij vindt dat zo leuk dat hij enorm woest vertrekt, alleen hij mist nog wat kracht om dat de hele diagonaal vast te houden. Dus hopelijk krijgen we dat vrijdag even goed met hulp erbij.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:33

Leuk Glenstorm, dat hij het zo goed oppakt! Succes zondag met je debuut!

Er is bij mij in de kring (en regio) heel veel concurrentie. Ik rijd gemiddeld zo'n 66%, maar er zijn er nog wel 10 die dat kunnen in mijn kring (er mogen er 7 naar de regio). Er zitten veel (semi)professionals met goede paarden tussen. Ach ik zou het al leuk vinden als we op de regio mogen rijden.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:56

Balen van de hoeven Nouvel, hopelijk is het snel weer goed!

Glenstorm wij hebben de AC lijn in de training bewust een tijd in uitgestrekte draf gereden. Mijn paard wilde ook automatisch gaan wijken en ging slingeren als dat niet mocht. In uitgestrekte draf was het veel makkelijker om hem recht te houden. Daarna iets veruimen in plaats van echt uitgestrekt en nu kan ik hem ook netjes rijden in arbeidsdraf. Op wedstrijd heb ik hem uiteraard niet in uitgestrekte draf gereden, maar dan gaf ik wel af en toe stiekem iets meer gas :P
Succes met je debuut! Het komt vast goed! Ik vind eerlijk gezegd de M1 proeven fijner te rijden dan het L2 :)

MerelV in welke regio rijd je?
Ik wilde eigenlijk graag de kampioenschappen rijden in de L2 nog, maar ik ben op vakantie tijdens de regio (en ze doen hier geen kringkampioenschappen meer, alleen selectiewedstrijden). Dus toch maar over gegaan naar het M en misschien proberen we van de zomer de kampioenschappen in de M1.

Stellen jullie eigenlijk (wedstrijd)doelen voor jezelf en je paard? Mijn doel voor 2018 is Z1 startgerechtigd zijn (en stiekem hoop ik al geklasseerd, volgens m'n instructrice is dat haalbaar). Daarnaast wil ik een aantal keer B springen starten (hebben we nu één keer gedaan) en een paar crosstrainingen rijden. En verder vooral genieten en gezond blijven :D

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:37

Al die blessures wat balen... hier dan ook een paar weken terug paard die niet lekker liep dus een weekje alleen maar aan de longe gehad maar zag niet echt verbetering dus toch even opgegaan en even goed doorgereden toen liep ie weer helemaal goed. Afgelopen zaterdag liep ie met de eigenaar niet lekker zondag ben ik er op gegaan voelde niks liep gewoon normaal. Dus zal wel spierpijn geweeest zijn. Vandaag dan getraind op een andere stal dat was bokken en vliegen dus dacht als ie dat maar zondag niet doet....

Dat deed die van mij ook eerst sanne proberen te wijken dus ook soms gas geven.
Maar jou doel bedoel je toch voor 2019 toch plaats ban 2018? :P
Ieder geval mijn doel vorig jaar was om dit jaar Z1 te starten maar word toch eind dit jaar haha

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:42

Nee ik bedoel het doel wat ik in 2018 wil bereiken :) Maar dat is dan dus inderdaad vóór 2019, zo kan je het ook bekijken :P

Ik hoop dat je paard braaf is zondag! Succes :)