[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:00

Wat doe jijzelf in de stap. Drijf jij steeds of houd je je benen stil. Merk bij die van mij dat ik niet teveel moet gaan drijven, omdat ze daar overhaast van wordt en dan dus tegen het laterale aan gaat stappen.[/quote]


Ik denk dat ik idd teveel wil doen. Teveel wil controlerende hem in bepaalde houding wil houden. Dat is nog best lastig voor hem. In wendingen Ed kan hij soms te diep komen. Is nog stuk kracht denk ik

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:31

Het is vaak spanning waardoor ze slecht gaan stappen met een stukje te veel bij je houden/ te hoog houden voor wat het paard kan.

Heel veel trainen richting midden stap, dat ze daar goed in gaan verlengen in lijf en hals en goed gaan stappen. Daarna eigenlijk in de normale stap zo min mogelijk doen en vooral niet aan verzamelen denken! Im het begin zal je misschien amper met teugels op maat kunnen stappen, maar de spanning moet eerst uit de stap.

Een keertwending rijden als de stap niet goed is werkt ook niet daar wordt de stap slechter van maar de keertwending ook.

Als hij nu nog te diep zakt kan hij dat stukje oprichting daar nog niet aan en als je dat tegen houdt komt het ook weer ergens anders naar boven.
Als hij dat verlengen en verruimen goed oppakt kan je daarna weer rustig gaan werken aan iets meer verzamelen, maar altijd op blijven letten dat je niet te veel gaat doen. Het kan namelijk best dat je te veel been gaat geven en opvangen tegelijk waardoor hij dus richting telgang gaat. Op het moment liever te traag maar wel goed stappend

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:20

@ MyWishMax Klopt ook dat het een stukje spanning is. In de training doet hij het niet. ik wil hem dan idd teveel bij me houden en zorgen dat hij dan niet te diep gaat komen.
De keertwendingen en de oefeningen zijn normaal het probleem niet die doet hij met 2 vingers in zijn neus maar het aan elkaar lopen is dan nog wel eens lastig.
We gaan gewoon lekker verder puzzelen. Het gaat ooit goed komen

Ik ben al mega trots op hoe hij het doet. bijna 2,5 jaar geleden leerde ik hem kennen als een mager inzichzelf gekeerd scharminkel. Door omstandigheden en een revalidatie werd hij pas na 2 maanden van mij, maar in die 2 maanden heb ik hem verzorgd en kwam hij steeds meer los.
Hij koos mij vanaf dag 1 uit en daar heb ik nog steeds geen spijt van. hij is zo gigantisch opgeknapt.
Hij is in die 2 jaar fysiek en mentaal zo gegroeid maar kan soms nog in zichzelf keren als het echt heel erg moeilijk en eng is.

Alle oefeningen doet hij echt met speels gemak. Hoe moeilijker hoe leuker hij het gaat vinden als hij het snapt.
Het aan elkaar lopen is dan soms nog lastig en mist hij nog de kracht.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:57

Kimmetje, jullie gaan lekker hoor! En knap gezien waar jullie vandaag kwamen nog niet eens zo heel lang geleden!

Caaroo, heb je punten alweer terug? En het fris zijn zat wel in de lucht :+ de still van draffoto is leuk, lekker fanatiek <3

Ik heb zondag een ongelukje met Karel gehad, gingen naar de binnenbak om te rijden, was hij nog nooit geweest, denk stap even aan de hand door de bak om te kijken hoe hij is. BAM. Ontploffing, spurt weg, kon hem niet meer houden en hij trapt nog even naar achteren, vol tegen mijn bovenarm en gelukkig minder hard in mijn gezicht, waarna ik tegen de grond klap. Ging allemaal zo snel. Arm ziet er echt niet uit, gelukkig niet gebroken maar dik en heel erg beurs. Na EHBO check door de staleigenaresse wel opgestapt, en was hij onder het zadel weer braaf. Alleen hij liep net niet helemaal, ook wat last door zijn gekke gedrag denk ik :+ Woensdag weer gereden en toen voelde hij gelukkig weer goed aan. Ik heb de biceps ingescheurd, kan wel rijden, maar niet tillen/kracht zetten en ook de arm niet strekken. Voor de rest red ik me wel. En het was gelukkig al mijn slechte arm :Y) Morgen weer rijden, als het kan qua weer zondag misschien weer naar de binnenbak, dan eerst even aan longe :=

Caaroo

Berichten: 349
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:50

urosa schreef:
Caaroo, heb je punten alweer terug? En het fris zijn zat wel in de lucht :+ de still van draffoto is leuk, lekker fanatiek <3


Helaas 173 punten waar ik vrede mee heb :+ de jury merkte ook de iets te harde bak op en rekende de spanningsfoutjes natuurlijk flink af. Harde les voor mij...

Enige waar ik het mee oneens ben zijn onvoldoendes voor mijn halve voltes in (contra)galop met steeds de opmerking ‘halve voltes maken’, ik dacht echt dat ik dat deed -O-

Wat naar dat je je zo bezeerd hebt! Veel sterkte!

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:57

Urosa, oeii wat heftig zeg!! :oo hoe is het nu met je arm?

Caaroo, jammer van de punten, maar wel fijn dat je er vrede mee hebt. Het blijft altijd lastiger als je het helemaal niet aan hebt zien komen ofzo :=

Wij hebben vandaag ook de stoute schoenen aangetrokken :o en voor het eerst een M1 proef opgenomen. Losrijden ging fijn!! Toen de proef opnemen dat ging natuurlijk helemaal de mist in. Ik kreeg wat zenuwen en daarmee verpestte ik werkelijk alles in galop.... :( tot 3x toe verkeerd aanspringen, zelfs een volte gedraaid om opnieuw te kunnen beginnen enzovoort.
Nouja toch maar een tweede proefje opnemen, die ging gelukkig een heeeeel stuk beter :)
Alleen met terugkijken kwamen we er achter dat we het paspoort zijn vergeten bij de tweede proef ;( dus alsnog de eerste in moeten sturen. Super jammer! Maar alsnog zie ik het maar als een wijze les :o hopelijk staan er nuttige tips bij de andere onderdelen, dan heb ik er nog wat aan :P

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:55

Linda2008, ownee! Je had gewoon paspoort ervoor kunnen plakken uit een ander proefje en proef 2 kunnen opsturen. Heb ik ook een keer zo gedaan en dat wordt eigenlijk altijd goedgekeurd, omdat dan het voorstellen etc allemaal gewoon in 1 deel is. Maar tof dat je debuut gelukt is, helemaal omdat het galop debacle nog helemaal niet lang geleden is!

Arm, leek best mee te vallen, maar zonders pijnstillers wil niet goed en na paar keer rijden ook wel meer last van en voel ik soms rare trekjes in de spier bij bewegen. Maarja hij is natuurlijk ook ingescheurd, dus beschadigd en dat is helaas niet met een paar dagen klaar. Zoals ik dan altijd heel naïef hoop :+

Wij hebben deze week denk ik noodgedwongen sneeuwvrij, alleen een buitenbak, en in een sneeuwstorm ga ik ook niet met de trailer op pad. Voor mijn arm niet zo verkeerd maar qua training wel jammer.

Hij gaat fijn momenteel, zadel begint te wennen bij hem. En we krijgen steeds meer controle in bv het schakelen in de galop, maar ook met het plaatsen van de voor en achterhand. Als de sneeuw horror voorbij is ga ik denk een Z1 proefje opnemen. Zat te twijfelen om weer M2 op te sturen nu het andere proef is, maar ook geen zin om weer met trens te rijden en aangezien ik nu toch niet echt meer wat aan het winstpunt heb kan ik denk ik beter dan Z1 opsturen, ook weer leerzaam. Of dat hoop ik dan haha

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:20

Niet fijn een spier scheuring. Wel de tijd voor herstel geven hoor Urosa. Kan wel week of 6 duren.

Hier vanavond gereden. Rijd eigenlijk niet op vrijdag, maar doe dubbele lijnen. Ik zie mezelf zondag niet rijden dus maar de dagen omgedraaid.
Harry was braaf deed zijn best, maar na Lange werkweek ben ik ook gewoon moe.
Lijf is ook wat op. Zit te lang tussen mijn normale behandelingen. Hij mag helaas nog niet open. Zit nu op 11 weken ipv elke 4 weken . Hopelijk mag hij snel weer aan het werk. Ik heb normaal elke 4 weken energie / reike behandeling

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:32

Kimmetje26, ik heb gewoon geen geduld :o fijn dat paard braaf was en vervelend zeg dat je door de corona nu niet je behandeling kan krijgen. Hopelijk kom je dit weekend wat tot rust :(:)


Voor mensen die benieuwd zijn hoe mijn arm er nu uitziet :+
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:52

Urosa, jeeeetje je arm :oo dat ziet er heftig uit zeg!! Doe maar voorzichtig! :(:)
Wat zonde dat ik de tweede proef had kunnen insturen. Nouja anderzijds; ik ben wel gewoon erg benieuwd wat ze van de stap en draf onderdelen vinden, dat die galop de mist in ging... dat kon ik zelf ook wel bedenken ;) achteraf heb ik wel enorm spijt dat ik heb ingestuurd want ik ben stiekem zelfs bang voor een verliespunt, alles boven 150 ben ik dus in dit geval al tevreden mee :o

Kimmetje, hihi ik denk dat niemand gister op zn paard heeft gezeten... hoewel misschien als je een dichte binnenbak hebt ofzo... Hier alleen een buitenbak dus gister en vandaag word het sowieso niks :=

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:53

Ik denk dat het aantal filmpjes nu sowieso drastisch daalt met dit weer.

Ik volg jullie nogsteeds maar ben nu 2 weken opgenomen in Helmond (eetkliniek) en kan dus zelf niet meedoen.
Gelukkig heb ik wel heel veel steun aan een placemat die ik heb gemaakt:

Afbeelding

En de enige beweging die ik mocht.....

Afbeelding
-O- en niet als het vriest of regent enz. Dat is wel wat anders dan een paar weken geleden.

Urosa: veel sterkte met je arm -O-

Kimmetje, jij haalt ook lekkere punten in de M2 toch? Knap hoor!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:47

Met dit weer zal er idd weinig gereden worden. Ik doe het mezelf en paard niet aan. Nu beetje longeren en beweging geven. Meer niet.

@ fleury hopelijk helpt je opname. Het is toch prutweer dus lekker warm binnen blijven is ook niet verkeerd.

Ja we gaan hard in de M2 met mooie punten. Lijkt wel hoe moeilijker hoe beter hij gaat. Z klaar zijn we nog lang niet

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:01

Urosa, hoe gaat het nu met je arm?

Fleury, hoe gaat het vandaag met je?

Kimmetje, hier ook zo :j beetje longeren en in beweging houden. Verder is onze bak onder gesneeuwd en gevroren dus het is gewoon “verplicht vakantie” :j

Heb ik een keer zo’n verprutste proef ingediend, en dan laten ze me zo lang op een uitslag wachten := mega frustrerend! Alles boven 150 punten ben ik dit keer tevreden mee, niet mijn style maarja het was gewoon echt een bagger proef. :o Op moment van insturen dacht ik; dit kan op wedstrijd ook gebeuren dus gewoon indienen. Maar later bedacht ik me wel dat ik een reguliere wedstrijd had afgegroet in Zo’n geval :o nu maar hopen dat het tenminste geen verliespunt oplevert.... := zo spannend!!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:25

Gister op order van de baas clubles gereden. Hij komt speciaal voor die les zijn warme huis uit. Dus we moesten wel rijden. Wel rustig aan gedaan hoor
Eigenlijk super braaf voor een paard die fijner is bij 25 graden.


Een verprutste proef insturen kan je alleen maar van leren!

Heb ik ook x gedaan en kwam toch op 180 uit. Na de galop was ik hem kwijt hij schoot ervandoor en ging omspringen geen contra getoond. Met een 3 en zelfs een 1 toch 180

Je weet het dus nooit

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 22:37

Fijn dat je toch nog wat kunt rijden :) ik ben jaloers haha!
Nou 180 redden wij niet hihi! Eerste galop aanspringen was verkeerd, teruggenomen, weer verkeerd, toen aan de haal dus extra volte en opnieuw geprobeerd. Toen viel ze ook nog uit de contra, daarna linkergalop ook eerst weer verkeerd aangesprongen, die wel gecorrigeerd en ging er daarna nog een keer vandoor (toen kon ik wel de gewenste lijn blijven rijden maar volledig oncontroleerbaar en tegen de hand) wat er in hemelsnaam mis ging is me wel een raadsel :roll: zo veel fouten en steeds verkeerd aanspringen enzo dat sloeg natuurlijk nergens op! maar je hebt gelijk... :j Ik kan er alleen maar van leren... word wel met de dag zenuwachtiger voor de punten dus ik hoop dat het niet te lang meer hoeft te duren := :o

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:28

Kimmetje26: wat fijn zeg dat je toch braaf de clubles kon rijden!

Linda2008, hopelijk heb je snel uitslag, de keren dat ik geen winst verwachtte wilde ik het ook gewoon graag weten. Kun je het toch afsluiten. En verliespunten zijn toch afgeschaft? Of pas per een bepaalde datum?

Ik heb de paardjes dinsdag gepoetst en foto's in de sneeuw gemaakt. Dat is alleen best lastig, krijg je van die 'in your face' situaties :') Heb ze nog niet op de computer bekeken, ga ik denk ik morgen doen en dan gelijk wat oefenen met bewerken.

Als het goed is gaan we zondag weer naar de binnenbak om te rijden, maar dan moet meneer echt eerst aan de longe.

Sneeuw was leuk, maar blij als we nu gewoon weer richting voorjaar gaan!

Arm is nu eindelijk aan het helen, wordt wat minder blauw en zwelling is afgenomen. Heb alleen een rare harde plek op de armspier, daar zal de scheur wel zitten. En niemand mag er nog aanzitten :') maar we zijn ook nog maar op bijna week 2 van de 6 voorspelde herstel weken. Arm is ook warmer, moest gelijk aan paarden met warme benen en koelen denken :+

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:55

Urosa, verliespunten afschaffen is pas per 1 april helaas :o :=
Heb je Traumeel Gel voor de paarden? Dat zou ik op je arm smeren, echt top spul ;) kun je lang last van hebben hoor, het zag er echt gemeen uit :(:)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:16

Wauw ik ben zo blij :D
178 -2 dus 176 uiteindelijk. Nouja ik was zelf bang voor 150/160 dus ik ben super blij! Dit betekend dat we, zonder de grote fouten, gewoon mee kunnen komen op dit niveau *\o/*

Edit; nog nooit zo blij geweest met een score onder 180 :')

MyWishMax

Berichten: 25312
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:45

Ik geloofbdat ik ooit al zoiets gezegd heb tegen je linda. ;) ging wel over niveau lager, maar de basis wordt niet slechter in die maanden. Dan kan je je echt wel slechte stukken veroorloven. Gefeliciteerd! Geen winst, maar heel goed juist zo

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:54

De kop is eraf, Linda. :D
Oh jeetje, Kiona, beterschap met je arm! Ziet er heftig uit, wat een boef die Karel. -O-
Kimmetje, wat gaan jullie hard in het M2, wauw!
Sterkte met je herstel, Fleur. :knuffel:
Volgende keer beter, Caaroo! Reed je misschien je hoeken teveel in?

Hier moet ik na de vorst maar weer opnieuw beginnen met zadelmaken maken, denk ik. Zo lang heb ik er nu al niet meer opgezeten. :') Mevrouw wordt steeds dikker, dus serieus trainen zal er toch niet meer van komen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:59

Gefeliciteerd met je punten Linda! Het is geen winstpunt maar als er nog zoveel foutjes in zaten dan heb je met een foutloze proef dat winstpunt zo te pakken :)

Ik zou ook graag een dressuurzadeltje voor Vera willen maar laat hem maar pas aanmeten als ik er weer op kan zitten. Dan zal het vzh zadel ook wel niet meer echt passen. Zo jammer, hard getraind en dan spieren foetsie ;(

Niet alleen bij Vera maar ook bij mij. Ben hier of aan het eten, of ik lig. Ben zo intens moe. Maar nu is er corona geconstateerd en mogen we de komende 14 dagen niet de afdeling af (en bezoek dus op) en die is niet groot (9 kamers) dus ik heb ook 0.0 spieren en conditie meer. Maar zo de uitslag van de corona test.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:19


urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:15

Linda2008, wauw super goed zeg van je 176! Dan heb je straks zo de winstpunten in tha pocket :D

linda2008 schreef:

Bedankt voor het delen! Ik had het nog helemaal niet gezien. Wel echt super tof! Gaan we zeker aan mee doen. Zal nog even verder lezen zo over de aanvullende regels.

Fleury :(:) hopelijk krijg je geen corona, dat lijkt me ook zwaar en gevaarlijk gezien je lichamelijke conditie. Zijn er veel besmettingen of testen ze pas na 5 dagen van het eerste geval?

Imaginaerum, haha, heb je al weer wat zwangerschapsgym gedaan?

Wij zijn zondag naar de binnenbak gedaan, eerst even aan de longe. Waardeerde hij erg, ging lekker tekeer. Die hoeft echt nog niet met pensioen :+ Daarna wel braaf en fijn getraind! Gisteren ook weer fijn gereden. Hij moest even wennen aan het nieuwe zadel, ook niet gek omdat de vorige hem echt dwars zat, maar hij loopt nu fijner in de lengtebuiging dan eerder.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:24

Ik heb echt 1.0 kilometer verderop een mooie 20x60 baan gevonden waar ik mag rijden dus wij gaan zondag ons eerste Z1 proefje opnemen :D hopelijk lukt het wat met inzoomen :+

Verder vandaag lekker gereden, hij had het wel warm met zijn vachtje :=

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:44

Super gaaf urosa! Gewoon doen. Het filmen moet wel te doen zijn. Heb klein beetje geprobeerd vandaag. Nog geen proef gefilmd van iemand voor het Z maar wel beetje gespeeld om te kijken of het lukt.

Ik heb vandaag ook weer filmpje ingestuurd. Hij liep weer als een zonnetje. Wel met foutjes maar geeft niet. Ik vond Harry vrijdag niet lekker lopen. Zaterdag zag niemand het maar hij voelde nog niet los. Vandaag liep hij los en fijn. Me zorgen gemaakt om niks gelukkig.
De grootste fout was halthouden en achterwaarts ( lag niet aan mij! Er kwamen ineens 2 Arabieren in dag langs de buitenbak en we konden net over hek ze zien. Dus Harry afgeleid).
Verder was ik tevreden dus ook maar 1 x gefilmd. Daarna nog stukje bospad af met held op sokken. Wat was dat eng. Hij heeft weinig vertrouwen in zichzelf maar het ging steeds beter. Ik moet hem nog iets meer steunen en helpen .