sommige van jullie zullen dit herkennen: je bent aan het inrijden in de inrijdbak en het gaat heerlijk. Je denkt goh die 180 (of 210 bij de fnrs) komt wel goed! En gaat eigenlijk vol vertrouwen de proevenbak in...maar....
eenmaal in de proevenbak voel je het al, die kriebel in je buik die je doorgeeft aan je paard waardoor je beiden als een stress bommetje de proef rijd. Dit gaat goed tot je moet aanspringen in galop. Waarna je paard zo knoepert hard gaat en na het terugnemen naar draf is het doei rem!
En wil ze alleen nog maar hard en wordt ze sterk.Het maakt niet uit wat je doet tijdens het inrijden, je kan continu galopperen om haar de energie kwijt te laten zijn, maar nee die heeft ze toch ineens weer wel tijdens de proef. Of juist veel ontspanningsoefeningen tijdens het inrijden, waardoor jullie beide heerlijk ontspannen en genieten, maarja als je de proevenbak in komt heb je daar niks aan, want die ontspannenheid glijd zo van je af..alsof je onder de groene zeep zit (
). Anyway.
mijn vraag dus: Hoe kan ik leren te ontspannen tijdens de proef?
zondag starten we weer en dit keer als allereerste zodat we in de proevenbak kunnen inrijden, misschien helpt dit ons. Maar ik ben er nog niet gerust op. Het wordt ook steeds erger, ik ben er een tijdje vanaf geweest maar sinds ik dit paardje rijd is het weer terug
erg frustrerend dus, want het rijden gaat er niet echt soepeler op als je stress hebt.dus als iemand tips
heeft, zou je die willen delen?x
.