[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:24

Mag ik me hier ook melden? :o

Om even op een vraag hierboven te antwoorden: in België heb je een paard vanaf 1m48
Ik ben Isaline, 16 jaar & ik rijd wedstrijden (in België) hier rijd ik VLP Kempische niveau 2 of L. Ik heb me laten vertellen door ingeweken Nederlanders dat dat zo'n Z1 bij jullie is :P
Ik rijd ook nog 1 paardje die vanaf dit jaar mee mag op B niveau (E voor ons dan) en nog 2 paardjes die misschien af en toe eens mee gaan op M (Z2) of juniorenniveau daar ben ik nog niet helemaal uit...
Leuk idee dit topic! Ik heb wel vaak het gevoel dat ik geen tijd meer heb buiten paarden en school...

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:24

Wat een gave beestjes allemaal!
Oehh leuk een filmpje!

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:27

lina1998 schreef:
Het hoofdstel komt hiervandaan, http://www.wwhippique.nl/.
Ik ben hem op facebook tegen gekomen (ze hebben ook een fb pagina) en die moest ik gewoon hebben :o .

ik volg hun ook op fb! OMG zaliggg ik wist niet eens dat ze een webwinkel hadden :o
*is nu even hhalfuur weg webwinkel doorspitten :+ *

lina1998

Berichten: 1902
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:27

cindy1000 schreef:
@lina, Haha ohja, wat vliegt de tijd toch. Hoe gaat het bij jou op school? Wauw wat zijn je paardjes knap geworden zeg! :D
@kaat, dat zou wel leuk zijn ja!



Dankjewel :o
Opzich gaat het wel goed op school, nog altijd blij met mijn profielkeuze. Ik heb momenteel alleen pfeiffer -O- (vandaar ook dat ik voorlopig alleen wedros uitbreng) dus het is allemaal wat meer passen en meten, maar komt goed! En bij jou?


een actief topic, zou zeker leuk zijn. heb ik wat te lezen!

cindy1000

Berichten: 3161
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:28

Haha vooruit, wordt wel een drukte hier. Maar welkom dames! Qouten jullie jezelf ook even in het lijstje? Zo blijft het een beetje overzichtelijk met zo veel mensen haha. Maar vanaf nu sluit ik echt de aanmeldingen anders wordt het een beetje te druk.

lina1998

Berichten: 1902
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:28

x_Kaat_x schreef:
lina1998 schreef:
Het hoofdstel komt hiervandaan, http://www.wwhippique.nl/.
Ik ben hem op facebook tegen gekomen (ze hebben ook een fb pagina) en die moest ik gewoon hebben :o .

ik volg hun ook op fb! OMG zaliggg ik wist niet eens dat ze een webwinkel hadden :o
*is nu even hhalfuur weg webwinkel doorspitten :+ *


Dat klinkt zo bekend :Y)

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:29

IlBuono schreef:
Mag ik me hier ook melden? :o

Om even op een vraag hierboven te antwoorden: in België heb je een paard vanaf 1m48
Ik ben Isaline, 16 jaar & ik rijd wedstrijden (in België) hier rijd ik VLP Kempische niveau 2 of L. Ik heb me laten vertellen door ingeweken Nederlanders dat dat zo'n Z1 bij jullie is :P
Ik rijd ook nog 1 paardje die vanaf dit jaar mee mag op B niveau (E voor ons dan) en nog 2 paardjes die misschien af en toe eens mee gaan op M (Z2) of juniorenniveau daar ben ik nog niet helemaal uit...
Leuk idee dit topic! Ik heb wel vaak het gevoel dat ik geen tijd meer heb buiten paarden en school...

L is niet gelijk aan Z1 maar wel gelijk aan M :j (vriendin reed ook L :j )
Wat zit er ookalweer in je L proef? Keertwendingen zeker en..? (oh ben echt niet zo thuis in die proeven :+ )

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:31

Euh in de proef zitten Kurtzkehrten (keertwending is eentje lager A), contragalop, eenvoudige wissels over de middenlijn en gewoon op de hoefslag, midden- draf en galop, achterwaarts is de proef die ik zondag start :)

cindy1000

Berichten: 3161
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:31

@lina, mooizo! Oei dat is echt super balen... Ja opzich wel goed, een maand ziek geweest 2x longontsteking waarvan 1x opgenomen in het ziekenhuis :+ met mijn profiel ben ik niet helemaal blij, ik heb nu EM met bio en na en wil hierna nog vavo wis B doen en scheikunde, dan heb ik alle profielen en dan geneeskunde studeren. Lekker ambitieus :')

cindy1000

Berichten: 3161
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:32

IlBuono schreef:
Euh in de proef zitten Kurtzkehrten (keertwending is eentje lager A), contragalop, eenvoudige wissels over de middenlijn en gewoon op de hoefslag, midden- draf en galop, achterwaarts is de proef die ik zondag start :)

Eenvoudige wissel is wel Z1 in nederland.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:32


IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:33

Ja heb wel de indruk dat de proeven niet helemaal overeen komen hoor ;) is maar om een idee te geven

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:34

IlBuono schreef:
Euh in de proef zitten Kurtzkehrten (keertwending is eentje lager A), contragalop, eenvoudige wissels over de middenlijn en gewoon op de hoefslag, midden- draf en galop, achterwaarts is de proef die ik zondag start :)

Dat is M1 of M2 hier in België :j achterwaarts heb je al in L1 en midden draf en galop zitten er al vrij vroeg in . De eenvoudige wissels komen wel in Z1 maar ik denk dat ze beginnen in M

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:35

idd :j heel veel variatie in die proeven :P

cindy1000

Berichten: 3161
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:35

Leden schreef:
Cindy1000- Eline- 16jaar- M2dressuur- Friesland
aniek_joefy-Aniek-15 jaar-L1 en M1 dressuur-Brabant
X_Kaat_X- Kaat- 17jaar- B2 dressuur -België,Limburg
Hillady- Sanne - 14 jaar- B Dressuur - Drenthe
Tortilla - Tamar - 15 jaar - B dressuur - Utrecht
Oneandonlyx -Lisanne -16 jaar -FNRS -Noord-Holland
lina1998-Lina-16 jaar-L2dressuur-Noord-Holland
IIlbuono- isaline- 16 jaar-
sannedeedee1- sanne- 16 jaar- M1ddressuur


Quoten jullie het lijstje af?

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:36

Leden schreef:
Cindy1000- Eline- 16jaar- M2dressuur- Friesland
aniek_joefy-Aniek-15 jaar-L1 en M1 dressuur-Brabant
X_Kaat_X- Kaat- 17jaar- B2 dressuur -België,Limburg
Hillady- Sanne - 14 jaar- B Dressuur - Drenthe
Tortilla - Tamar - 15 jaar - B dressuur - Utrecht
Oneandonlyx -Lisanne -16 jaar -FNRS -Noord-Holland
lina1998-Lina-16 jaar-L2dressuur-Noord-Holland
Glenstorm - Renske - 17 jaar - L2 dressuur/L springen - Overijssel
Sannedeedee1- Sanne- 16 jaar- M1 - Utrecht
[/quote]

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:37

x_Kaat_x schreef:
IlBuono schreef:
Euh in de proef zitten Kurtzkehrten (keertwending is eentje lager A), contragalop, eenvoudige wissels over de middenlijn en gewoon op de hoefslag, midden- draf en galop, achterwaarts is de proef die ik zondag start :)

Dat is M1 of M2 hier in België :j achterwaarts heb je al in L1 en midden draf en galop zitten er al vrij vroeg in . De eenvoudige wissels komen wel in Z1 maar ik denk dat ze beginnen in M


Ja maar groot verschilletje bij de VLP is de L wel al op stang&trens (niet verplicht natuurlijk)

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:39

Dat is in de LRV vanaf M2 als ik me niet vergis :j met stang en trens :j
en ook geen zweep meer dan :P
En wat leuk trouwens! een mede België bewoner :D *\o/* *\o/* *\o/*
Van waar ergens ben je? :D (provincie) :j )

lina1998

Berichten: 1902
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:40

cindy1000 schreef:
@lina, mooizo! Oei dat is echt super balen... Ja opzich wel goed, een maand ziek geweest 2x longontsteking waarvan 1x opgenomen in het ziekenhuis :+ met mijn profiel ben ik niet helemaal blij, ik heb nu EM met bio en na en wil hierna nog vavo wis B doen en scheikunde, dan heb ik alle profielen en dan geneeskunde studeren. Lekker ambitieus :')


Ohw dat klinkt ook niet lekker :(:) ben je nu wel weer oké?
Juist mooi toch dat je weet wat je wil!

Ik vind het systeem in België nog steeds ingewikkeld :'), het is net waar je aan gewend bent denk ik

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:41

Nee, België is ook ingewikkeld. Persoonlijk vind ik het systeem van Nederland stukke beter. :j

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:41

x_Kaat_x schreef:
Dat is in de LRV vanaf M2 als ik me niet vergis :j met stang en trens :j


Oh echt? Ik heb altijd gelezen dat het pas vanaf Z mocht kan me vergissen natuurlijk, gewoon nog nooit gezien :o

Maar even ontopic: Hoe vaak rijden jullie per week dan ? Met school (wel even bijzeggen hoever je paard staat natuurlijk?)

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:41

Ik zal me dan ook maar eens wat beter voorstellen.

Ik ben Tamar, 15 jaar, en zit in de derde van het Gymnasium. Ik rijd onderhand al weer zo'n 7 jaar paard, waarvan nu twee jaar bij mijn verzorgpaard op stal.

Afbeelding
Kon even geen andere foto vinden, dit was op cross met zijn eigenaresse.

Dancer, Royal Dancer op wedstrijd, is een onderhand al weer 17 jarige ruin van Elcaro, ongeveer 1.64 hoog. Hij heeft met zijn eigenaar Z1 met winst gelopen, en nu krijg ik de kans om van hem te leren! Op het moment rijden we B dressuur, nu met 8 punten. Volgende wedstrijd halen we hopelijk onze laatste puntjes in de B binnen, en dan wordt het trainen voor het L1.

cindy1000

Berichten: 3161
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:43

Wij mogen vanaf Z1 met stang&trens. Kan morgen wel even een foto uploaden van mijn stang en trens, die is echt suuper gaaf al zeg ik het zelf :D
@lina, was indd niet ideaal, maar gaat nu weer prima, kan eindelijk weer rijden *\o/*

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:45

Ohja zeker doen! Ben dol op hoofdstellen :p

cindy1000

Berichten: 3161
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:45

IlBuono schreef:
x_Kaat_x schreef:
Dat is in de LRV vanaf M2 als ik me niet vergis :j met stang en trens :j


Oh echt? Ik heb altijd gelezen dat het pas vanaf Z mocht kan me vergissen natuurlijk, gewoon nog nooit gezien :o

Maar even ontopic: Hoe vaak rijden jullie per week dan ? Met school (wel even bijzeggen hoever je paard staat natuurlijk?)

ik meestal 4/5x per week, zaterdags of vrijdags ga ik meestal op stap of naar mn vriend dus dan staat ze stil, en doordeweeks meestal elke dag. Ben 4 uur op zn laatst thuis van school, en vrijdag altijd 1 uur :D mijn paard staat 10 min weg :)