Paard laten meten voor springwedstrijd, verplicht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Paard laten meten voor springwedstrijd, verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 14:02

Hoihoi!

Binnenkort wil ik graag deelnemen aan een springwedstrijd in de buurt. Dit is een KNHS wedstrijd en ik heb even wat doorgelezen over deze wedstrijden op de KNHS-website. Ik las echter iets over pony/paard officieel laten meten. Moet dit ook als je geen startpas hebt en BB gaat starten? Of moet dit echt alleen als je een startpas aanvraagt en B gaat starten?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:19

Voor een startpas moet je paard geregistreerd zijn bij de KNHS. Daarbij moet ook zijn schofthoogte doorgegeven worden, maar een paard hoeft niet officieel gemeten te worden. Een eigen meting of een schatting is voldoende. Voor pony's geldt dat zij gemeten moeten worden door een officiële ponymeter, (tot en met 6 jaar moet dit jaarlijks gebeuren) zodat de categorie bepaald kan worden.

Om BB te mogen starten hoef je geen startpas te hebben (en hoeft een pony dus niet gemeten te zijn), maar moet je wel lid zijn van de KNHS.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 16:15

Tammy_ schreef:
Voor een startpas moet je paard geregistreerd zijn bij de KNHS. Daarbij moet ook zijn schofthoogte doorgegeven worden, maar een paard hoeft niet officieel gemeten te worden. Een eigen meting of een schatting is voldoende. Voor pony's geldt dat zij gemeten moeten worden door een officiële ponymeter, (tot en met 6 jaar moet dit jaarlijks gebeuren) zodat de categorie bepaald kan worden.

Om BB te mogen starten hoef je geen startpas te hebben (en hoeft een pony dus niet gemeten te zijn), maar moet je wel lid zijn van de KNHS.

Ik ben lid van de KNHS doormiddel van mijn FNRS- paspoort. Dus in principe kun je als je je paard gewoon meet meedoen met BB? En als je wel wilt gaan wedstrijden rijden echt officieel(dus met startpas) met je paard hoef je alsnog niet te laten meten? En bij pony's dus wel? Dat is wat ik er van begrepen heb :D . Heel erg bedankt voor je reactie! Hier kom ik zeker verder mee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paard laten meten voor springwedstrijd, verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:26

TAO -> WD-V