Winstpunten springen 2 parcoursen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanned

Winstpunten springen 2 parcoursen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:32

Hoi!

Over twee weken heb ik mijn springdebuut gepland staan :) Hiervoor heb ik al een aantal rondjes BB gesprongen, maar dit wordt de eerste keer officieel. Ik heb me opgegeven voor 2 parcoursen.
Maar nu snap ik niet helemaal hoe het zit met de winstpunten. In het reglement kon ik vinden dat je eerste parcours voor de punten telt. Maar wil dat dan zeggen dat je alleen in het gewone parcours voor de punten rijdt en in de barrage niet? Of betekent dat dat je, als je twee parcoursen rijdt, alleen in de eerste van de twee voor de punten rijdt?
Oftewel, kan ik op mijn wedstrijd in allebei de parcoursen punten halen (en als het heel goed gaat dus 4 winstpunten)? Of alleen in het eerste parcours (en dus maximaal 2 winst)?

Alvast bedankt :)

Silly1972

Re: Winstpunten springen 2 parcoursen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:37

Goede vraag! Dat ben ik nou ook benieuwd naar aangezien ik binnenkort ook mijn debuut maak.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:50

Het staat vaak in het vraagprogramma;

"Beide parcoursen tellen voor punten"

Als je dus foutloos bent, heb je winstpunten. Je barrage rijd je vervolgens voor plaatsing (prijs).
Overigens hangen je winstpunten af van de stijlpunten die je rijd :j.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 13:38

Op startlijsten/wedstrijdplatform staat alleen "B en L twee parcoursen". Maar dan ga ik er maar vanuit dat ze inderdaad allebei voor punten zijn :)
Van de stijlpunten wist ik ja.
Dank je wel! :)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:41

Sanned schreef:
Op startlijsten/wedstrijdplatform staat alleen "B en L twee parcoursen". Maar dan ga ik er maar vanuit dat ze inderdaad allebei voor punten zijn :)
Van de stijlpunten wist ik ja.
Dank je wel! :)

Waar ga je heen? Want dit is geen garantie voor 2x voor punten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:42

Dat hoeft idd niet. het tweede parcours kan ook gewoon progressief zijn en niet op stijl/voor winst. Even navragen dus als je het zeker wil weten, al kan je het denk ik ook terug vinden op de site van de KNHS bij het vraagprogramma van de wedstrijd.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 17:29

Naar de Slotruiters in Abcoude, als dat je wat zegt.
Ik ga wel even kijken of ik het bij de KNHS kan vinden :)

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:32

Je kunt het beste even mailen om wat voor parcoursen het gaat.
Is het klassiek dan punten en prijzen
Progressief alleen prijzen

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 17:38

Op mijnKNHS staat 2x Klasse B Rijstijlparcours met barrage - art.280 lid 5a
Dat wil dan toch zeggen dat het 2x voor punten is?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:01

Dan is het inderdaad twee keer voor winstpunten. In Noord- en Zuid-Holland kun je trouwens bijna altijd 2 parcoursen voor punten rijden :)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 18:26

Oké!
Goed om te weten, thanks! :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:51

Het hangt idd van de uitgeschreven wedstrijd af. In de B kun je alleen in de klassiek op rijstijl-rubrieken winstpunten halen. De winstpunten gaan over het basisparcours, de barrage is alleen om het klassement te bepalen.

Tot 1-4 is het zo dat je bij foutloos parcours en minimal 55 stijlpunten twee winstpunten krijgt en bij 1-4 strafpunten en minimaal 55 stijlpunten 1 winstpunt. Vanaf 1-4 krijg je voor foutloos parcours met >75 voor stijl 2 winstpunten, 60-74 voor stijl 1 winstpunt en bij 1-4 strafpunten en 75 of meer voor stijl ook 1 winstpunt.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:27

Fijn! Springen wordt ook steeds meer een jurysport dus

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:40

ik ga binnenkort ook beginnen met springen, maar hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk, hoeveel stijlpunten moet je rijden om een winstpunt te krijgen enz.?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 13:57

Ja, ik had gehoord dat er per 1 april een reglementswijziging plaats vindt. Op zich positief, al vind ik 75 stijlpunten best hoog. Met één balkje nog een winstpunt halen wordt een stuk lastiger.

Dat legt Gomir heel mooi uit okdoei!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:29

75 punten is niet hoog. De jury's moesten toen der tijd hun hele jureren omgooien en ze moeten nu iets hoger als startpunt gaan zitten.

Vind het opzich wel een goede regeling. Als jij gewoon een nette ronde rijdt, en er valt een balkje dan heb je nog steeds een reëele kans op een winstpunt hoor.

Maar goed, ik mag dan ook direct L starten en het maakt mij dus nooit uit als ik een keer B start hoe de paarden dan springen. Succes!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 14:40

Oké, ja, ik heb er geen ervaring mee dus ik weet niet hoe hoog 75 punten is :P
Als ik het vergelijk met dressuur (dus 75%) dan klinkt het hoog. Maar als je gewoon netjes rijdt dan haal je die 75 punten dus wel? Balkjes hebben we eigenlijk bijna nooit, dus daar maak ik me niet zo druk over :)

Dank je wel :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:44

Kijkend naar een gemiddelde uitslag, dan moet er helaas toch geconstateerd worden dan 75 behoorlijk hoog is als uitgangspunt. Laatst ook weer een rubriek waarin gewoon netjes gereden werd en alleen de nr. 1 75 punten had.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:53

He wordt die regeling weer terug gedraaid? Ik dacht dat vanaf nu het bovenstaande telde, omdat er veel kritiek was dat iemand met strafpunten wint van iemand die foutloos is. Dat je min 55 moet behalen is om te voorkomen dat er in de B roekeloos wordt gereden.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:29

gomir schreef:
Het hangt idd van de uitgeschreven wedstrijd af. In de B kun je alleen in de klassiek op rijstijl-rubrieken winstpunten halen. De winstpunten gaan over het basisparcours, de barrage is alleen om het klassement te bepalen.

Tot 1-4 is het zo dat je bij foutloos parcours en minimal 55 stijlpunten twee winstpunten krijgt en bij 1-4 strafpunten en minimaal 55 stijlpunten 1 winstpunt. Vanaf 1-4 krijg je voor foutloos parcours met >75 voor stijl 2 winstpunten, 60-74 voor stijl 1 winstpunt en bij 1-4 strafpunten en 75 of meer voor stijl ook 1 winstpunt.

Vind de regel die nu is ook veel te slap! vind wel goed dat ze weer richting het eerste regelement gaan. hoe gaat het als je 60-74 punten hebt en 1 balk of 1 tijdsfout? geen winstpunt?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:58

Dan krijg je idd geen winstpunt meer Anke :n Met 1-4 strafpunten moet je echt 75 of meer halen voor je winstpunt.

Ook hier heeft vaak alleen de winnaar 75 of meer en zelfs dat niet altijd. 75 punten is echt wel veel, dat is mij in het nieuwe systeem 1 of 2 keer gelukt :o

Jesss_amigo: het blijft wel zo dat strafpunten en stijlpunten los van elkaar blijven, niet zoals eerder dat de strafpunten van de stijl afgetrokken worden. Met een balk eindig je dus altijd onder iemand die foutloos is.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 03:38

Gomir, hoe kom jij aan deze informatie, dat per 1 april er een regelementswijziging is?

Ik kan het namelijk nergens terug vinden op de site van de KNHS.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:38

Uiteindelijk ging mijn wedstrijd wegens te weinig inschrijvingen helaas niet door, maar goed.

Gooiske, na jouw vraag werd ik toch ook wel nieuwsgierig. Ik had van een vriendin gehoord dat er een reglementswijziging zou zijn, maar ik kon het ook nergens terug vinden op de site van de KNHS. Dus ik heb ze even een mailtje gestuurd:

Citaat:
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat er per 1 april 2015 een reglementswijziging van het B springen plaats zal vinden. Hierbij zou de regeling rondom winstpunten veranderen, namelijk dat je bij foutloos en boven de 75 stijlpunten 2 winstpunten hebt, bij foutloos en tussen de 60 en 75 stijlpunten 1 winstpunt en bij 1 tot 4 strafpunten alleen een winstpunt boven de 75 stijlpunten. Ik kan hier echter niets over terug vinden op jullie website. Kunt u mij vertellen of dit klopt?

Dit kreeg ik als antwoord:

Citaat:
Je informatie is correct. Dit is een reglementswijziging per 1 april. In de Paard&Sport van Maart komt hierover een publicatie.

Dus de reglementswijziging komt er inderdaad, op de manier waarop ik hem hierboven heb omschreven.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:59

Beter zoeken ;)
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/dicht ... m-1122014/

Deze informatie wordt ook gecommuniceerd via de facebookpagina's van de regio's, de nieuwsbrief en wsl ook in de P&S. Verder kun je het dus gewoon via de website nazoeken, ook de andere verslagen van de bijeenkomsten van het forum staan daar op.