Opslag inschrijfgeld

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Opslag inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 08:41

Even een vraagje.
Ik heb mijn dochter ingeschreven voor een wedstrijd en zie nu staan dat je indien je na de sluitingsdatum betaald je een opslag moet betalen van € 2,-

Mag dit??
Weet nl dat startgeld voor pony's B t/m L2 in iedergeval niet meer dan € 7,- per proef mag zijn. Vind dit zelf eigenlijk wel een manier om meer startgeld te vragen. Helemaal als je je na de sluitingsdatum pas aanmeld.

L_isanne

Re: Opslag inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:45

Ja volgens mij mag dit gewoon. Gebeurt hier in de regio ook wel regelmatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:47

Betaal je dan niet op de wedstrijddag zelf? Hier betaal je nooit van te voren.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:54

Jawel maar dan moet je op de wedstrijddag zelf 2 euro of 2,50 extra betalen. Tenminste zo is dat hier.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:59

Zou het zo kunnen zijn dat er altijd heel veel uitvallers / afzeggingen waren op de dag zelf?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:42

Je kunt bij deze wedstrijd van te voren of op dag zelf betalen.
Mijn vraag is of dit mag. Want dan lijkt me dat meer wedstrijdorganiasties dit gaan doen.

n0nnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:46

Weet je zeker dat er staat na sluitingsdatum betaald?
Of na sluitingsdatum aanmelden? Je mag inderdaad extra kosten in rekening brengen als ruiters inschrijven na sluitingsdatum

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:50

Ik meende echt dat je opslag zocht voor al het inschrijfgeld :Y) .

Maar goed, ik weet dat het hier ook bij sommige wedstrijden gebeurt.

Dom vindt ik het wel. Je wil toch dat jou te organiseren rubrieken zo vol mogelijk zitten? Als dat nog niet het geval is na de sluitingsdatum waarom zou je dan meer geld vragen? Dan gaan ruiters toch alsnog naar een andere wedstrijd?

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:12

Regallie schreef:
Ik meende echt dat je opslag zocht voor al het inschrijfgeld :Y) .

Maar goed, ik weet dat het hier ook bij sommige wedstrijden gebeurt.

Dom vindt ik het wel. Je wil toch dat jou te organiseren rubrieken zo vol mogelijk zitten? Als dat nog niet het geval is na de sluitingsdatum waarom zou je dan meer geld vragen? Dan gaan ruiters toch alsnog naar een andere wedstrijd?

Omdat je niet voor niets een sluitingsdatum hebt, en je mensen wil aanmoedigen om voor de sluitingsdatum aan te melden. Je ziet nu al dat steeds meer mensen zich pas de laatste paar dagen voor de wedstrijd aanmelden, liefst als de voorlopige startlijst al op internet staat en ze kunnen zien hoe laat hun rubriek precies is, wie de jury is en wie er nog meer meedoet.
Als dat er 1tje is maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar als steeds meer mensen dat gaan doen is dat als organisatie behoorlijk irritant aangezien wij ook een week van te voren de jury's willen inlichten over de tijden, de prijzen moeten bestellen, en aan de locatie doorgeven hoe lang de wedstrijd duurt.

We hebben al een aantal keren 1 jury moeten afzeggen wegens te weinig aanmeldingen op de sluitingsdatum, en dat er dan na de sluitingsdatum nog 20 aanmeldingen kwamen die je dan niet meer kunt plaatsen omdat je geen jury meer hebt. Of dat de jury's ineens 1,5 uur langer moeten zitten. Geloof me, die vinden dat ook niet tof als ze dat op het laatst nog aangepast zien.

Dit is voor het wedstrijdsecretariaat allemaal extra werk en tijd.
Wij rekenen hier nog geen extra kosten voor aanmelden na sluitingsdatum, maar ik kan me wel voorstellen dat er verenigingen zijn die dit doen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:58

@ Patty83 Dan kun je die mensen toch gewoon op de wachtlijst plaatsen. En dit dan ook direct al in het vraagprogramma vermelden. Is dan hun eigen schuld.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:56

Wat direct in het vraagprogramma vermelden, de sluititngsdatum? Die staat er wel al in hoor.
En wij plaatsen ze dan inderdaad op een wachtlijst, als je geen plaats meer hebt dan kun je ook niet veel anders meer doen.
En dan nog krijg je mails van mensen dat ze er nog makkelijk bij kunnen want je hebt maar een halve wedstrijd ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:17

Goed om dit eens te lezen als deelnemer. Ik ben zo iemand die tegenwoordig op het laatste moment vraagt of er plaats is. Ik ben al zo vaak geld kwijt geraakt omdat een paard wat lekker liep toen ik aan het begin van het seizoen opgaf, ttv de wedstrijd kreupel was, verkouden was of gewoon niet meer fijn te rijden dat ik met de huidige tarieven liever even kijk hoe het ervoor staat tegen de week van de wedstrijd. :o
Ik beloof plechtig beterschap! :D

Hier in de regio ook wel organisaties die extra rekenen wanneer het niet voor datum X is overgemaakt. Dus het zal vast mogen :j

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 17:45

Nou doe ik zelf ook het wedstrijdsecetariaat van een vereniging en heb nooit problemen om de wedstrijd vol te krijgen. Moet meestal mensen teleurstellen om dat deelname niet mogelijk is.
Ik zie dit dus eigenlijk meer als extra inschrijfgeld en knhs heeft deze vast gesteld.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:47

Maar niet elke vereniging krijgt hun wedstrijden zo makkelijk vol. Dus dat dit voor jullie niet nodig is, wil niet zeggen dat je dit ook over een andere vereniging kan zeggen.
Ze hebben het netjes in het vraagprogramma vermeld dus je bent gewoon verplicht het extra te betalen.
Zie het als een vergoeding voor de extra moeite etc.

Wellicht kun je de organisatie vragen wat de achterliggende gedachte is als dat beter voelt.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 20:04

L_isanne elke vereniging kan extra geld gebruiken, daar gaat het mij niet om.
Ik vraag me af of het mag, anders kun je nl net zo goed startgeld omhoog gooien.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:33

Nee die redenering klopt niet.
Officieel hoor je je voor sluitingsdatum in te schrijven, dat de meeste verenigingen ook na die datum nog inschrijvingen accepteren en verwerken is een ander verhaal. Als je het inschrijfgeld verhoogt dan is iedereen daar de dupe van. Nu zijn het alleen de mensen die gewoon "te laat" inschrijven.
Als je op welk moment dan ook vrijblijvend zou kunnen inschrijven, kan de KNHS de sluitingsdatum ook wel afschaffen.

Het gebeurt veel, dus het zal best mogen. :)

Edit: Reglementen nagezocht en het mag.
Zie artikel 43, punt 2. "in het goedgekeurde vraagprogramma opgenomen opslagen"

Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:42

Ja, maar wij hebben ons NIET na de sluitingsdatum ingeschreven!!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:47

Als je niet na de sluitingsdatum hebt ingeschreven hoef je toch ook niet extra te betalen? Of snap ik nu de op niet

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:49

volgens mij is deze extra bijdrage inderdaad puur als ja NA sluitingsdatum inschrijft. Zo gebeurd dat hier tenminste wel regelmatig op wedstrijden

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:07

Oh dan snap ik je OP niet TS, sorry!

Dan is de opslag niet voor jullie bedoeld.

Edit: Zie nu dat het gaat om het betalen na sluitingsdatum. Daar heb ik nog nooit van gehoord aangezien je bijna altijd contant mag betalen op de wedstrijddag. Dus als je niet na sluitingsdatum hebt ingeschreven lijkt me dat die opslag niet voor jullie geldt. Anders even een belletje/mailtje naar de organisatie en vragen om verduidelijking.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 22:41

Ga ik doen, is mij totaal niet duidelijk waarom je opgeld moet betalen. Staat er ook niet duidelijk in volgens mij.
Ik dacht eerst dat het was als je niet via bank betaalde.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:36

Ik heb een hekel aan tevoren betalen via de bank. Laatste keer dat ik het gedaan heb werd concours afgelast en heb ik 8 weken achter mijn geld aan moeten zitten :+

Aan de andere kant vind ik met twee paarden 2,50 per parcours extra betalen ook idioot. Ik schrijf voor die concoursen dus i.p. gewoon niet meer in :n