Met mijn E-pony van pony's naar paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellen98

Met mijn E-pony van pony's naar paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 18:49

hey,

ik heb een vraag. Ik rijd nu L1 + 8 dressuur tussen de pony's, Ik ben zelf 16 en rijd een E-pony van 1.55 en het jammere aan tussen de pony's rijden vind ik dat ik me nog al vaak oud en groot voel tussen de 11 en 12 jarigen met de kleine pony's. Stel ik besluit om te gaan starten tussen de paarden, moet ik dan weer in de B beginnen? Dat zou namelijk voor mij een reden zijn om het niet te gaan doen aangezien het de laatste net zo lekker gaat en ik hoop mijn laatste 2 winstpunten in de L1 volgend weekend te halen en dan dus te kunnen starten in de L2 :) hoop dat iemand weet hoe dit zit! alvast bedankt

Anoniem

Re: Met mijn E-pony van pony's naar paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:50

Nee je stand blijft gewoon staan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:52

Je stand blijft idd gewoon bestaan. Ik was pony's L1+6 en paarden L1+5 maakt 11 en kun je gewoon L2.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:56

Je stand blijft gewoon staan. Maar wat ik kan herinneren is dat je winstpunten wel vervallen. Ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Dus ik zou als ik jou was, voordat je de overstap maakt naar de paarden, wel een keer L2 starten.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:00

Je stand blijft inderdaad hetzelfde. Winstpunten vervallen niet. Dit staat ook opgenomen in het dressuur regelement van de KNHS. Ik ga nu ook weer tussen de paarden starten met mijn E-pony vanwege het feit dat ik nu 18 ben en dus tussen de paarden moet starten. Je moet wel zelf je pony startpas opzeggen en een paarden startpas aanvragen. Ook moet je lid worden van een rijvereniging ipv een ponyclub anders kun je geen paarden startpas aanvragen. Dit laatste hoeft niet per se het geval te zijn, maar ik zou het wel voor de zekerheid even nakijken/navragen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:20

nicole_floor schreef:
Je stand blijft gewoon staan. Maar wat ik kan herinneren is dat je winstpunten wel vervallen. Ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Dus ik zou als ik jou was, voordat je de overstap maakt naar de paarden, wel een keer L2 starten.

In het stenen tijdperk dan misschien..

Artikel 110 – Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties
2. Startgerechtigdheidsbepalingen:
c. Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport met dezelfde
combinatie wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct
voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen,
overgenomen, inclusief behaalde winst- of verliespunten.

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 19:40

Dus ik zou gewoon kunnen overstappen en dan L2 kunnen starten? ( als ik mijn laatste 2 winstpunten in de L1 haal natuurlijk)
Super! ik ga er nog even goed over nadenken maar dit maakt de keuze wel al een stuk makkelijker :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:48

Starten bij de pony's is wel een stuk goedkoper hoor!

Ik was blij toen ik een e'tje reed dat ik nog een jaar bij de pony's kon! Je paardentijd is nog lang zat, ik zou lekker bij de pony's blijven!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:47

Als je wilt overstappen is het het beste per eind van een jaar, omdat je startpas voor een heel jaar geldig is.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:13

Het is een beetje zonde nu over te stappen, je betaald dan opnieuw voor je startpas (paarden).. daarbij is t startgeld bij de paarden een stukje hoger dan bij de pony's.. ik zou t jaar zeker nog lekker ff uitrijden :)