Dressuurwedstrijd met springzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lx3

Dressuurwedstrijd met springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:34

Hoi,

Komend jaar wil ik de D pony van mijn zusje uitbrengen in de dressuur, om haar vast een beetje te laten wennen aan vreemde terreinen etc.
Nu weet ik dat het ook wel onderling kan, maar zelf vind ik het ook wel een leuke uitdaging om te kijken wat voor punten ik er in de B/L1 uit kan halen.
Nu is mijn zusje 8 jaar, en rijdt op een 16,5 inch zadeltje. Daar pas ik niet meer in :+
Ik heb nog een goed passend springzadel liggen waar mijn billen wel in passen. Mag je hiermee starten?
Buiten dat is het voor mijn zit ook wel gunstig, ik ben 1.70 op een D-pony van 1.39, dus zit ik automatisch wat korter ( geen springhouding natuurlijk). Dan ziet het er wat meer "in verhouding" uit.

Graag zou ik ook een mening hebben van bepaalde juryleden, wat zij ervan vinden om met springzadel te starten - combinatie D-pony / 1.70 lang.
Ik kon het niet op de knhs site vinden, het zal er vast wel staan..?

Bedankt! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:40

Tuurlijk mag je met een springzadel starten.
Je mag alleen niet met een martingaal, of andere hulpmiddelen starten.

mistid

Re: Dressuurwedstrijd met springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:12

Je mag gewoon met een springzadel starten. Sommige juryleden zullen het minder waarderen omdat je zelfs met dressuurmaat gewoon wat korter zit op een springzadel, maar als je goed rijdt kunnen ze niet om je heen.

Martine

Re: Dressuurwedstrijd met springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:51

Dit is een reglementsvraag en kun je dus zelf gemakkelijk vinden in de reglementen, zie www.knhs.nl
Daarom hier een slotje.