Nieuwe vereniging zoeken in eigen kring 6 (ZH) tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Nieuwe vereniging zoeken in eigen kring 6 (ZH) tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 18:45

Hallo bokkers,

Na lang twijfelen open ik dit topic.

Ik rij nu al een paar jaar wedstrijden, toen ik mij ging aanmelden bij een vereniging heb ik vooral gekozen voor goedkoop en zonder gezeur. Lessen van een vereniging hoef ik niet, en mijn vrije weekenden zijn te schaars om bar/kantine diensten te draaien.
Toen kwam in uit bij een vereniging in kring 6 (zuid Holland). Echter, nu na een paar jaar begin ik te twijfelen. Zo beetje 90% van mijn wedstrijden rij ik in kring 5.
Ondanks dat ik totaal geen wereld ruiter ben (eerder verre van) vind ik selectie wedstrijden altijd erg leuk om mee te doen. Echter, tellen deze wedstrijden voor mij niet mee voor selectie omdat ik in de verkeerde kring rijd.

Nu mijn huidige vereniging ook heeft aangekondigd dat ze hun lidmaatschap omhoog gaan doen (niet deze januari, maar daarna hoogst waarschijnlijk) wil ik misschien gaan overstappen, omdat de prijzen dan niet meer heel veel verschillen met de "goedkoopste" van de prijzen die ik heb gevonden van kring 5.

Nu vraag ik jullie hulp, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Sommige verenigings-websites zijn erg onduidelijk over wat er allemaal bij het lidmaatschap hoort betreft verplichtingen etc. Dus graag hoor ik jullie ervaringen met verenigingen uit kring 6 zuid-Holland en eventueel aanbevelingen van verenigingen die bij mijn "eisen" lijstje passen.

Mijn "eisen" lijstje
* in kring 5 zitten :+
* geen bar/kantine dienst hebben
* liever geen andere verplichtingen zoals werkdag, maar mocht dit er maar 1 zijn wil ik deze "eis" misschien wel laten varen.
* niet al te duur, voor wat ik kan krijgen in combi met mijn voorgaande "eisen". (bijv. geen diensten en 50 euro vind ik dan beter dan wel 1 dienst en 40 euro lidmaatschap).

De verenigingen die mij aanspraken waren RVS Hoge devel, RV de cavalier en RV de centaur. Maar ik kon moeilijk opmaken uit hun websites of ze ook diensten hebben.
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 11-12-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Re: Nieuwe vereniging zoeken in eigen kring 6 (ZH) tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:01

Je hebt vrees ik iets te lang getwijfeld... het opzeggen van je vereniging had waarschijnlijk voor 30 november moeten gebeuren.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:03

Bedoel je niet in kring 5 zitten in je eisen lijstje ipv zes?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:04

Voor komend jaar ben je inderdaad te laat.
Maar waarom stap je niet over naar een kring 5 vereniging?
Je zegt dat je daar veel meer start toch?
Kijk eens bij de verenigingen waar je met regelmaat start.
Vaak krijg je als lid wat korting op startgeld
En dat scheelt natuurlijk ook

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 19:05

Dat weet ik. Maar het is ook voor mogelijk zomer switch of najaars switch. Nu is mijn huidige vereniging nog flink goedkoper. Maar februari word er gestemd en dan gaat hoogst waarschijnlijk de prijs omhoog. Daarom ben ik nu al aan het oriënteren om mogelijk in de zomer over te stappen. Zodat ik het niet vergeet voor november te doen.

Oeps, moest inderdaad kring 5 zijn. Heb het even nog aangepast.

De verenigingen waar ik nu regelmatig rij staan nu op 1 na ook als interesse in de OP. De andere vereniging waar ik veel kom voor wedstrijden valt af wegens kosten en plichten, maar is wel een leuke accommodatie waar ik graag wedstrijden rijd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:27

Als je nou bij de verenigingen gaat informeren?
Dan weet je zeker dat je de juiste info krijgt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 22:46

Na wat berichtjes heb ik nu maar 1 over die aan mijn "eisen" voldoet.
Het valt mij op dat de verenigingen in kring 5 behoorlijk duur zijn waar soms dan zelfs nog klussen bij komen. :(

Je zou er bijna zelf een vereniging gaan opstarten :=

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:04

miss_lizje schreef:
Na wat berichtjes heb ik nu maar 1 over die aan mijn "eisen" voldoet.
Het valt mij op dat de verenigingen in kring 5 behoorlijk duur zijn waar soms dan zelfs nog klussen bij komen. :(

Je zou er bijna zelf een vereniging gaan opstarten :=

Daar gaat pas veel tijd in zitten :+ :P

Als je echt voor de selecties wilt meerijden zul je over moeten stappen.

Knhs is toch ook van plan om kring indelingen te gaan veranderen? Anders dat nog even afwachten?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 23:28

Ben voor aankomend jaar toch net te laat. Dus dan wacht ik ook wel even af wat de KNHS gaat doen. Maar als de de kring indelingen gaan veranderen ga ik er vanuit dat ze kringen bij elkaar gaan voegen? Want anders moeten er dadelijk nog veel meer mensen overstappen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:36

Geen idee eigenlijk!

Ik rij voor zeeland, dus heb ook maar wat langs horen komen, anders even informeren bij regio/kring bestuur?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:07

De KNHS wil met minder kringen door gaan.
Maar in Noord-Holland bijvoorbeeld hebben wij als kringen met de regio besloten gewoon het bestaande aantal kringen te behouden.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:39

Ze gaan inderdaad kringen samenvoegen in Zuid-Holland. Ik weet bijvoorbeeld dat kring 6 samengaat met Kring 2/3. Hoe het met de andere kringen gaat weet ik zo niet!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 16:53

Dan wacht ik sowieso dat nieuws even af. Zou zonde zijn als ik ineens niet meer hoef over te stappen.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:59

Er komt inderdaad een nieuwe kringverdeling met minder kringen. Er is echter nog geen overeenstemming gekomen over de verdeling. Ik weet dat je bij rv Centaur 39 euro per jaar betaalt. Je hebt dan twee dagdelen per jaar een verenigingsdienst. Dat is meestal schrijven bij de jury. Soms hebben jury's een eigen schrijver of biedt iemand anders zich aan en dan vervalt je beurt of je moet zelf heel graag willen.
Van de andere verenigingen weet ik het niet.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-14 19:18

Ik weet niet of het een goed idee is om te schrijven bij een jury met mijn dyslexie :o Ik ben veelste bang om fouten te maken of verkeerde cijfer op te schrijven. Dat staat niet tof tegenover de deelnemers en ik weet niet of een jury/vereniging dat risico wil nemen op een officiële wedstrijd.

Maar in ieder geval dank voor de extra informatie. Ik had wel gezien dat er een dienstrooster online stond, maar of dit bardienst, schrijfdienst was kon ik niet vinden.
Betreft verdere nieuwe kringverdeling kan ik op internet ook nog weinig vinden. Maar ik hoop dat nieuws daarover minimaal voor november 2015 bekent is.