Je moet goed nadenken of je wel boomloos wilt. Dit ivm andere drukplekken dan een boomzadel. Als een boomzadel niet past, dan gaat een boomloze niet beter passen denk ik?
Met een boomzadel krijgt mijn paardje (denk ik) last van de kussens, daarom staakt ze met lopen. Als ik een westernzadel erop leg loopt ze wel, door inderdaad de andere drukverdeling. Ik wil graag dressuur blijven rijden en in de toekomst hopelijk een wedstrijdje mee te kunnen pakken, dat is dan ook de reden dat ik niet met westernzadel wil blijven rijden (met dat ik het echt een onding vind) Mijn overtuiging om boomloos te rijden is dus niet zozeer omdat een boomzadel niet past, maar meer omdat ik de drukverdeling anders wil hebben. Daarbij komt dat inderdaad alle boomzadels die Promise op gehad heeft (van twee verschillende zadelmakers) geeneen echt goed lag... De een was achter te lang, de ander was voor te smal, enzovoorts.
Boomloos is werkelijk mijn laatste optie, als dat niet werkt moet ik wel western...
antje_vip
Geplaatst: 11-12-14 23:59
ewoudlover schreef:
Je moet goed nadenken of je wel boomloos wilt. Dit ivm andere drukplekken dan een boomzadel. Als een boomzadel niet past, dan gaat een boomloze niet beter passen denk ik?
Dat denk ik wel Boomloos is veel makkelijker passend te maken, omdat het zadel flexibel is.
Een boomloos moet net als een boomzadel goed passen. Bij beide kun je drukplekken krijgen. Laat je goed voorlichten over boomloos, mijn ervaringen met Barefoot zijn geweldig. Ik heb er 2 jaar mee gereden en mijn paard is echt verbeterd in haar rugspieren. Ik stap nu weer over naar een boomzadel omdat ik niet meer zo breed kon zitten maar mijn paard liep er prima onder. Succes!
Ik laat me inderdaad goed voorlichten over boomloos, mijn instructrice heeft er ook ervaring mee en kan me dus ook goed helpen daarmee! Ik hoop net zoveel succes te krijgen ermee als jij!
Akke_sSpring
Geplaatst: 12-12-14 12:50
samanthaaxx schreef:
Ik laat me inderdaad goed voorlichten over boomloos, mijn instructrice heeft er ook ervaring mee en kan me dus ook goed helpen daarmee! Ik hoop net zoveel succes te krijgen ermee als jij!