Wat nou als...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Wat nou als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 17:00

...een ruiter die hoog niveau rijdt een nieuw paard koopt. Een jong paard van 3, de ruiter rijdt deze in en gaat er officiële wedstrijden mee rijden. Moet deze ruiter dan met dit nieuwe paard opnieuw starten in de B, of mag deze ruiter hoog starten omdat hij of zij met een ander paard ook al hoog rijdt?

Ik zat daar zo over na te denken, nu ik naar NL 1 kijk (springsport). Ik heb verder ook helemaal geen verstand van wedstrijden hoor. :+ Dus misschien is dit echt wel een hele domme vraag.

Want stel, ik rij met Pietje in de L2 en ik koop Jantje, rij deze in en ga er officiële wedstrijden mee rijden, dan moet ik eerst genoeg winstpunten hebben in de B voordat ik L1 zou mogen starten. Zoveel weet ik dan nog wel. Maar het is toch niet eerlijk tegenover andere ruiters als Anky van Grunsven een paard koopt, inrijdt en dan in de B gaat starten? :+ :+

iEmmaaa

Re: Wat nou als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:48

https://www.knhs.nl/media/5973457/bijla ... r-2013.pdf

De KNHS heeft hiervoor een tabel opgesteld, hierin kun je terug vinden in welke klasse je moet starten als je met een nieuw paard wilt starten maar al eerder op hoger niveau hebt gereden.
Wel zul je natuurlijk ook nog rekening moeten houden met de leeftijd van het paard, jonge paarden mogen maar tot een bepaalde klasse starten (tenzij je natuurlijk meedoet aan een jonge paarden competitie of iets dergelijks).

Jorinda

Re: Wat nou als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 20:25

Ah, interessant! Dankje :) Dat heldert een boel op, haha.