weigeren voor de sprong

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mightymeadow

weigeren voor de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:00

hey,
tijdens een jumping stopt mijn paard voor de sprong. Als ik bij ons in de piste rijd dan gebeurt dit niet.
weten jullie wat ik hieraan kan doen?
grtjs /3

Rowenah

Re: weigeren voor de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 03:55

Ik weet niet of dit voor jou ook gaat werken maar ik spoorde mijn paard altijd extra aan (net voor de hindernis) en keek voorbij de hindernis niet ernaar. Dan hield het zeg maar niet op bij de hindernis en was mijn focus al verder. En mik altijd op het midden. Met trainen deed ik ook nooit te snel stoppen en belonen eerst doorrijden en dan belonen anders wordt hij lui. Dan zijn zn voorbenen erover en denkt ie: "zo! Ben klaar!" En even later denkt hij dat al voor de finish. Nogmaals ik weet niet of je er wat aan hebt maar zo doe ik het meestal.

charly2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:41

ik zal zeker eens proberen en zien of het helpt :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:45

Het kan zijn dat je paard merkt dat je zenuwachtig bent omdat het een wedstrijd is. Zeker wanneer iets thuis niet gebeurt en op wedstrijd wel, is de kans groot dat het aan de wedstrijdspanning ligt. Hier hebben heel veel mensen last van hoor, niks om je voor te schamen :D
Oefen veel met je trainer, ga vaak op oefenparcours, leg de lat niet te hoog voor jezelf op wedstrijd maar rijd alsof het maar om te oefenen is :)

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:53

Probeer gewoon lekker veel ervaring op te gaan doen zodat jij en je paard ontspannen zijn op wedstrijd. Blijf het paard gewoon zo rijden zoals je thuis ook rijd.

J_lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:34

Herkenbaar!
Probeer inderdaad veel te oefenen op oefenparcoursen of eventueel onderlinge wedstrijdjes.
Schenk elkaar wat vertrouwen en doe net alsof je thuis bent.
Geef hem het signaal dat hij er over heen moet, door bijvoorbeeld je stem.
En als die dan toch weigert, zet je hem gewoon weer voor de sprong (stilstaand) en geef je een paar keer been. Zo laat je zien dat hij er OVER heen moet springen en niet er langs.

MStefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:15

Zoals al gezegd is kan je regelmatig op oefenparcours gaan. Of indien mogelijk gewoon een keertje ergens anders gaan springen dan waar je normaal springt. Niet opgeven en blijven proberen en zien dat je streng genoeg bent.