Uitleg over KNHS starten nodig.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurfloran

Uitleg over KNHS starten nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:54

Ik heb nog niet zo lang een gedeeld eigen paard en ik reed voorheen altijd op een manege waarbij is automatisch lid was van de FNRS. Dat wil ik als eerste opzeggen. Maar ik wil me inschrijven voor de KNHS, natuurlijk heb ik al een account. Maar mijn paard heeft in het Z1 gelopen bij de vorige eigenaar. Moet ik me dan inschrijven voor een B-proef? Of mag het ookal hoger? En hoe werkt zo'n startpas nou eigenlijk?

HELP! ;(

Urielle

Re: Uitleg over KNHS starten nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 07:17

Je wordt lid van een vereniging, je vraagt een startpas aan bij de KNHS. Als dat in orde is kun je inschrijven voor wedstrijden, te beginnen in de klasse B. Ik weet niet hoe hoog je FNRS hebt gereden?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:25

Je kunt met dat paard ook FNRS-proefjes doen.

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:04

Urielle schreef:
Je wordt lid van een vereniging, je vraagt een startpas aan bij de KNHS. Als dat in orde is kun je inschrijven voor wedstrijden, te beginnen in de klasse B. Ik weet niet hoe hoog je FNRS hebt gereden?

Geloof ik uit m'n hoofd in de F5

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:05

Marie111 schreef:
Je kunt met dat paard ook FNRS-proefjes doen.

Ja, maar ik zeg dus juist dat ik dat niet wil geloof ik. Ik wil beginnen met KNHS nu ik beschik over een eigen paard.

mypony1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:09

Je moet beginnen in de klasse B. Dat is jullie hoogste gemeenschappelijk klasse. Stel jij had al eerder wedstrijden gereden en dan hebt zelf winstpunten in het L2 en jou paardje is Z1 dan mogen jullie L2 starten. jullie gemeenschappelijk klasse is B. Als je een wilt starten moet je lid worden van een vereniging in jou kring. Daarna kan je zelf een startpas aanvragen bij het knhs.

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:33

mypony1204 schreef:
Je moet beginnen in de klasse B. Dat is jullie hoogste gemeenschappelijk klasse. Stel jij had al eerder wedstrijden gereden en dan hebt zelf winstpunten in het L2 en jou paardje is Z1 dan mogen jullie L2 starten. jullie gemeenschappelijk klasse is B. Als je een wilt starten moet je lid worden van een vereniging in jou kring. Daarna kan je zelf een startpas aanvragen bij het knhs.

Ja dat wilde ik dus doen, maar ik las op de knhs site dat je ook individueel lid kan worden zonder je aan te melden bij een vereniging geloof ik? En het aan melden bij een vereniging is verder toch ook geheel gratis?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:34

Fleurfloran schreef:
Urielle schreef:

je mag pas v.a. F8 in de B beginnen

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 15:38

Dus ik moet eerst weer beginnen met rijden in de FNRS voordat ik mag beginnen in de KNHS? Dus weer terug naar een manege?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:39

Fleurfloran schreef:
mypony1204 schreef:

Ja dat wilde ik dus doen, maar ik las op de knhs site dat je ook individueel lid kan worden zonder je aan te melden bij een vereniging geloof ik? En het aan melden bij een vereniging is verder toch ook geheel gratis?

Je bent verplicht je aan te melden bij een vereniging. Je kan voor een papieren vereniging kiezen. Dit houdt in dat je lid wordt van een vereniging en je verder niet bij concoursen hoeft te helpen etc. Vaak kost dit tussen de 25-50 per jaar.
Je kan ook bij een vereniging lid worden van je stal oid. Meestal ligt dat jaarlijkse bedrag rond de 75 euro. Tevens ben je dan in sommige gevallen verplicht om te helpen bij concoursen etc.

Je bent verplicht om B te starten met je paard. Omdat jij niet eerder KNHS wedstrijden hebt gereden. Een startpas kost jaarlijks ongeveer 85 euro. Daarnaast moet je apart je inschrijfgeld per wedstrijd betalen. Je kan je aanmelden via KNHS, maar je kan ook eerst zelf een vereniging kiezen en dan regelen zij dit voor jou.

Edit: Iedereen mag je beginnen in de B. Ongeacht of je Fproeven hebt gereden of niet. Je hoeft dus niet eerst tot F8 te rijden.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:41

Neehoor, als je KNHS wedstrijden wilt rijden begin je in de B. Dat is jullie gezamenlijke hoogste klasse.

Zover ik weet moet je nog altijd lid zijn van een rijvereniging, zoek er dus eentje in de buurt die je een leuk lidmaatschap kan bieden.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:44

Fleurfloran schreef:
Dus ik moet eerst weer beginnen met rijden in de FNRS voordat ik mag beginnen in de KNHS? Dus weer terug naar een manege?

Nee dat hoeft niet! Ik was begin dit jaar ook helemaal nieuw in het wedstrijd gebeuren enz. En heb een M2 geklasseerd paard gekocht. Ik Ben gewoon B proefjes gestart.

lorridet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:47

Zoals al gezegd moet je lid worden van een vereniging. Je kunt dan kiezen uit een 'papieren' vereniging waarvoor je het lidmaatschap betaalt zonder lessen en dan kun je een startpas aaanvragen. Ook kun je lid worden van een vereniging bij jou in de buurt waarbij je ook lessen krijgt. Lidmaatschapsgeld is per vereniging verschillend. Somige verenigingen hebben keus in alleen lidmaatschap of gecombineerd met lessen. Kring maakt niet uit. Ik woon in en andere kring dan de vereniging waar ik lid van ben. Plaats vereniging is bepalend voor kring. Kring is van belang als je selectiewedstrijden gaat rijden om je te plaatsen voor regio- of landelijke kampioenschappen. Individueel knhs lid kun je wel doen maar dan mag je alleen 'impuls' wedstrijden rijden. Je mag gewoon in de b starten met dit paard. Fnrs klasse is niet van belang. Alles staat ook beschreven op site knhs, succes!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:48

max66 schreef:
Fleurfloran schreef:

je mag pas v.a. F8 in de B beginnen

Dit klopt inderdaad niet. Als je F8 bij de FNRS rijdt kan je een manegestartkaart aanvragen en dan mag je dus B starten. Maar je wil helemaal geen manegestartkaart.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:47

Fleurfloran schreef:
mypony1204 schreef:

als je individueel lid bent/word kun je alleen mee doen aan de impuls rubrieken of de BB wedstrijden.
dan tel je niet mee met de winstpunten enz maar word je wel beoordeeld door de jury

hiervoor hoef je dus niet lid te zijn van een rijvereniging.

indien je individueel lid bent en je wilt toch starten betaal je dat jaar dubbel want je knhs verenigingslidmaatschap is weer een ander lidmaatschap dan de individuele.
werd mij verteld door de knhs