F8 omzetten naar B+1 ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

F8 omzetten naar B+1 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 16:33

Hoi hoi!

Ik las om de site van de KNHS dat je je FNRS F8 diploma kan omzetten naar B+1 via manegestartpas.
Weet iemand of dit ook zonder manegestartpas kan? Ik ben gestopt met rijden op een manege en heb al een startkaart, rij nu bij een gewone vereniging (weet niet of zij FNRS hebben, zou ik moeten navragen).

Ik ben namelijk al F10 startgerechtigd, maar wil nu bij de KNHS wedstrijden gaan rijden. Zou me natuurlijk enorm schelen als ik gelijk kan gaan springen en niet eerst nog mijn dressuurpunt moet halen hiervoor..

Ik las dat je met F12 ingeschaald kan worden op L1+1 dus ga er van uit dat je dan met F8 ingeschaald kan worden op B+1.

Heb de KNHS hier ook al over gemaild, aangezien ik niet meer kon bellen (na 5 uur). Ga maandag ook weer bellen maar als iemand hier er ervaring mee heeft met het omzetten is alle info welkom. :)

Groetjes!

Lielle

Re: F8 omzetten naar B+1 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:04

leve de reglementen

disciplinereglement dressuur
1. Startgerechtigdheidsbepalingen voor FNRS-startpashouders dressuur:
a. Het F8-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startpashouder het recht te starten in de dressuur klasse B. De promotie naar de klasse L1 vindt plaats conform de promotie- en degradatieregeling van de KNHS.

disciplinereglement springen
Startgerechtigdheidsbepalingen voor FNRS-startpashouders
Een winstpunt behaald in de B dressuur en het S90 diploma van de FNRS geeft de FNRS-startpashouder het recht te starten in het springen rubrieken BB en de klasse B. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 40 winstpunten kan de FNRS-startpashouder alleen in de wedstrijdsport verder met een combinatiegebonden startpas. Deelname aan BB-rubrieken is toegestaan voor FNRS ruiterpaspoorthouders zonder het behalen van een winstpunt in de B-dressuur of het S90 diploma.

Nee dus. Waar heb je gelezen dat je wordt omgezet naar B+1?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 17:28

Nou F12 kan wel worden omgezet naar L1+1 dus beetje oneerlijk om dat dan voor F8 en B niet te doen?
Gewoon op de site van de KNHS zelf staat dat..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:32

ik snap dat je dat niet eerlijk vindt maar het reglement zegt wel iets anders. Je mag als je F8 geklassseerd bent starten in het B dressuur (wat echt onzin is want dat mag altijd maar goed), maar er staat niet dat je wordt ingedeeld met een winstpunt.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:42

Het idee is toch dat als je F8 bent met een manegepony dat je dan B mag starten met een manegepony? En net zo met F12 en de L1?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:42

ook de f12 geeft je geen recht op een winstpunt. Als je f12 bent mag je starten in de klasse l1, dus je moet dan nog wel zelf je winstpunt behalen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:46

kimberlye, dat klopt niet:
Alleen met een F12 diploma kan de ruiter op L1 + 1 ingeschaald worden (alleen de ruiter, dus niet de combinatie of het paard).

en uit het reglement
b. Het F12-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startpashouder het recht te starten in de dressuur klasse B of L1. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 20 winstpunten kan de FNRS-startpashouder alleen in de wedstrijdsport verder met een combinatiegebonden startpas.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:50

Ooh dan is het mij indertijd verkeerd uitgelegd, nouja ts iig lekker een b dressuur proefje starten voor een winstpunt en dan gaan springen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:51

Je mag na het behalen van de diploma F8 een manegestartpas aanvragen voor de B... deze is persoonsgebonden, je mag hiermee dus op verschillende paarden starten...

als je het diploma F12 hebt mag je gelijk een startpas L1 aanvragen... of het slim is om de B niet te rijden kun je over discussieren...

je begint voor zover ik weet altijd met +0 als winstpunten aantal...

als je met je manegestartkaart de B "uit" gereden hebt ( minimaal 10 punten ) mag je naar wat ik weet ook de overstap maken naar de L1...

Let op: de punten van je manegestartpas gelden enkel voor de ruiter en niet voor het paard...

als je verder wilt zul je met een combinatiepas verder moeten... echter moet je dan starten op het hoogste gezamelijke niveau... als het paard buiten de wedstrijden op manegestartpas nog geen wedstrijden gelopen heeft is dit niveau dus B voor het paard...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:59

Als ik het goed begrijp, heb je al een combinatie startpas. Dus dan gaat dit hele verhaal niet op. Dit geld alleen voor het overzetten van je fnrs naar een manegestartpas.....