Overstappen naar andere vereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Overstappen naar andere vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:01

Na jaren bij mijn huidige vereniging, naar volle ONtevredenheid, besloten over te stappen. Ik rij nu bij een andere stal waar iedereen bij dezelfde vereniging rijdt, een leuke vereniging. Ik vind het leuk om bij een vereniging te rijden waar ik mensen ken. Dus keuze is simpel...
Stalgenootje zei dat ik wel tijdig het lidmaatschap bij de vereniging moest opzeggen. Dus ik kijk op de site en zie dat dat voor 15 november moest...

Dus ik stuur een mailtje (en bedank stalgenootje), krijg ik nu een berichtje terug. Met dat mijn hele lidmaatschap bij de KNHS is opgezegd... -:(- -:(- -:(- -:(-

Wie heeft dit ook al eens gehad? En kan het hersteld worden? Geen zin om extra en onzinnige kosten door de schuld van mijn vereniging.

0000

Re: Overstappen naar andere vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:03

Dat moet ook....Je nieuwe vereniging meld je gewoon weer aan, helemaal geen probleem.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:03

Ik ben ook weggegaan bij mijn vereniging van afgelopen jaar, puur ivm praktische redenen en ook mijn lidmaatschap bij de KNHS is opgezegd. Mij maakt het niet zoveel uit, heb het toch niet nodig op dit moment en vraag gewoon per 1 Januari 2015 lidmaatschap bij de nieuwe vereniging aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:05

Ze zeggen nu inderdaad dat het moet opgezegd worden, terwijl je bij mijn weten gewoon KNHS lid kan blijven zonder bij een vereniging te zitten...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:06

Janine1990 schreef:
Na jaren bij mijn huidige vereniging, naar volle ONtevredenheid, besloten over te stappen. Ik rij nu bij een andere stal waar iedereen bij dezelfde vereniging rijdt, een leuke vereniging. Ik vind het leuk om bij een vereniging te rijden waar ik mensen ken. Dus keuze is simpel...
Stalgenootje zei dat ik wel tijdig het lidmaatschap bij de vereniging moest opzeggen. Dus ik kijk op de site en zie dat dat voor 15 november moest...

Dus ik stuur een mailtje (en bedank stalgenootje), krijg ik nu een berichtje terug. Met dat mijn hele lidmaatschap bij de KNHS is opgezegd... -:(- -:(- -:(- -:(-

Wie heeft dit ook al eens gehad? En kan het hersteld worden? Geen zin om extra en onzinnige kosten door de schuld van mijn vereniging.

Dit is heel normaal. Je nieuwe vereniging moet dit weer opnieuw voor je aanvragen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:07

Janine1990 schreef:
Ze zeggen nu inderdaad dat het moet opgezegd worden, terwijl je bij mijn weten gewoon KNHS lid kan blijven zonder bij een vereniging te zitten...

Klopt, maar dat is een ander lidmaatschap. Dat krijg je bijvoorbeeld als je wel een ruiterbewijs hebt, maar geen lid bent of wilt worden van een rijvereniging. Daar heb jij niets aan als je je gewoon weer aanmeld bij een nieuwe vereniging. Plus dat je oude vereniging je lidmaatschap moet opzeggen per 31 dec, en je nieuwe je moet aanmelden per 1 jan...Dan blijf je dus gewoon lid, schakelt alleen over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:08

Maar waarom kan je wel gewoon KNHS lid zijn zonder een verenigingslid te zijn? En ben je als je bij een vereniging zit verplicht om je hele KNHS lidmaatschap af te zeggen???

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:09

Omdat de KNHS graag geld vangt. En dus ook mensen die helemaal geen lid zijn of willen zijn van een vereniging, toch als lid willen bijschrijven (goed voor de cijfers ook). Maar met dat lidmaatschap mag je geloof ik alleen impuls starten ofzo (heel exact weet ik 't ook niet) maar kan je verder eigenlijk bijzonder weinig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:15

0000 schreef:
Omdat de KNHS graag geld vangt. En dus ook mensen die helemaal geen lid zijn of willen zijn van een vereniging, toch als lid willen bijschrijven (goed voor de cijfers ook). Maar met dat lidmaatschap mag je geloof ik alleen impuls starten ofzo (heel exact weet ik 't ook niet) maar kan je verder eigenlijk bijzonder weinig.

Terwijl het in de basis niets verschilt, enkel dat de vereniging bij mij is toegevoegd (was). Je moet met dat lidmaatschap ook gewoon de P&S afnemen...

Een vriendin van me kon ook gewoon lid blijven in dezelfde situatie...

Goed, vervelend genoeg. Meteen maar een mailtje naar mijn nieuwe vereniging.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:17

Als je van vereniging verandert, dan moet je volledig afgemeld worden bij de oude vereniging en bij de nieuwe weer aangemeld worden.
Je moet ook je startkaarten in januari weer opnieuw aanvragen.
De winstpunten gaan bij opnieuw aanmelden gewoon mee.
Je hebt eigenlijk niets aan alleen lid zijn zonder vereniging, want dan kun je niets.
Alleen voor juryleden, die niet meer zelf rijden kan dit financieel interessant zijn.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:30

Vergeet je Startkaart niet. Die is hoogst waarschijnlijk ook stop gezet.
Heb die ellende zelf ook eens gehad. Anders maandag even bellen dat je Startkaart geactiveerd moet blijven tot en met 31-12 en dan weer op 1-1 activeren bij je nieuwe club. Succes!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:41

Hier hetzelfde. Ook last minute afgemeld bij mijn vereniging (moest voor 1 Nov) dus kon toen nog net Gelukkig... liep er al langer mee maar was vorig jaar te laat.
Afmelden is inmiddels geregeld per 31-12.
Nou nog aanmelden bij de nieuwe club per 1 jan en in december opnieuw mijn startkaart aanvragen bij de nieuwe vereniging dat ik wel gewoon Door kan starten.

Hoop geregel allemaal... en voor mij ook vh eerst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 23:50

Heb gelukkig geen start kaart lopen, al sinds vorig jaar juli niet meer. Maar lid gebleven, kust in case. Volgend jaar ga ik weer van start.