~Hoe gaat dat met Groeten?
Verschilt vaak een beetje per wedstrijd, ik loop meestal even naar de jury om aan te melden
~Iemand zei dat je op een manege ook wel is mag groeten in galop?
Groeten in galop heb ik nog nooit van gehoord. Gewoon naar de jury toe lopen of van te voren aan de ringmeester vragen wat de bedoeling is.
~Hoe lang heb je de tijd op je parcours te lopen en door te nemen?
Dit is van te voren aangegeven. Een bepaalde tijd voor aanvang word het parcours vrijgegeven voor verkenning
~Waar moet je groeten, op het midden?
Vaak gewoon bij het juryhok
~Eerst parcours lopen en doornemen of Poetsen en Opzadelen?
Ligt aan je starttijd en of je grooms bij je hebt. Met paard mag je geen parcours verkennen, maar als jij als eerste al moet starten zou ik je paard al wel opgezadeld klaar hebben staan zodat je gelijk kan losrijden
~Hoe lang voordat je moet losrijden op de manege zijn?
Wat jij fijn vind

En ook wat je paard fijn vind natuurlijk.
~Word er alleen gekeken naar de balken of ook hoe je springt of uiterlijk?
In de basisparcoursen BB en B (L weet ik niet zeker) krijg je stijlpunten. Dan word je beoordeeld op je houding en zit, balans en wijze van rijden. Ook verzorging krijg je een punt op. Daarnaast je strafpunten (balken, weigeringen) en ook of je binnen de tijd finished.
~Tips voor bij het losrijden?
Kijk naar je paard. Heb je lang nodig voordat hij los is? Of is hij snel moe? Probeer in ieder geval een steil en een oxer op de hoogte van het parcours te springen. Let wel: Je mag niet hoger springen dan de hoogste hindernis in jouw parcours.
~Tips voor de wedstrijd?
Goed kijken naar je lijnen, lange lijnen rijden en een regelmatig tempo aanhouden. Goed je afstanden inschatten bij bv dubbelsprongen.
~Hoe voorbereiden?
Oefenen. Gewoon lekker springen en oefeningen doen. Je kan ook eens een moeilijkere oefening pakken of balken. Hier is op internet genoeg te vinden.
~Nog goede parcours om te oefen (Ca 4 hindernissen)
Even googlen, daar staan er wel een paar vaak