In de zomer is het wel makkelijker want dan kan je je paard gewoon elke week wassen, maar hoe doen jullie dat als het kouder wordt?
Ik heb morgen namelijk een wedstrijd, mijn paard begint al serieus in zijn wintervacht te staan dus is ook moeilijker schoon te houden. Scheren of een deken zit er dit jaar niet in aangezien ik op kamers studeer en nu dus enkel in het weekend kan rijden, dan vind ik dat de moeite niet. Op 10 minuten (met de auto) van onze stal vandaan is er een stal met een wasplaats met warm water en lampen ter beschikking die wij ook mogen gebruiken tegen een kleine vergoeding. Maar dat risico wil ik deze week liever niet nemen want mijn paard heeft al een tweetal weken last van een klein kuchje (DA heeft me Bronchosan gegeven) en ik zou niet willen dat ie nu een kou pakt.
Mijn plan was om gewoon met de schuursteen erover te gaan, en de meest hardnellige vlekken met water en zeep in een klein emmertje te doen. Ook de avond ervoor mest uit de stal halen helpt wel. Maar ja, als je paard dan op wedstrijd begint te zweten komt al het vuil toch terug tevoorschijn

Vorig jaar was mijn paard geschoren met een deken op, toen was het echt stukken makkelijker om hem schoon te houden, maar dit jaar ben ik ook niet van plan om zoveel winterwedstrijden mee te rijden dat het echt nodig is om hem te scheren.
Dus wie, oh, wie heeft dé gouden tip om een ongeschoren/dekenloos wit paard schoon te houden voor op wedstrijd te gaan?