Ik heb een tinker merrie van nu 17 jaar. Ze is nu bijna 4 jaar van mij (21-12-2010). Ze is fokmerrie geweest in Engeland en ze kon niet veel toen ik haar kocht. Ze kende het zadel enzo wel maar was niet doorgereden. Zelf was ik toen ook nog aardig groen kwa rijden.(dom ik weet het
) Ik reed soms wat op de shetlanders van de handelsstal. Maar toen ik Jolly zag was ik direct verliefd.We hebben in het begin flink wat problemen gehad en ik was een angstige ruiter. Sinds ander half jaar heb ik echt dressuurles en nu merk ik dat alles super gaat. Mijn instructrice vind dat ik nu al een eindje klaar ben voor een B proefje met jolly. Stap en draf doet ze netjes. De voltes gaan nu ook super. Halthouden en halsstrekken gaan ook goed. Alleen hebben we nog steeds een verbeter punt en dat blijft de galop, en dan vooral de linker galop springt ze vaak in contra aan. Dit is erg vervelend en nu oefen ik het aanspringen op links (en rechts) iedere dag even aan de longeerlijn zodat ze gaat leren dat ze ook links goed moet aanspringen. Verder is die onderlinge wedstrijd in een binnenbak en ook daar hebben we nog nooit in gereden.
Wat zou ik doen? gewoon mee doen en genieten, kijken of het wat word. Of nog even wachten?
ik zelf ben al super trots op wat we bereikt hebben want wat ik nu met haar doe kon ik een jaar terug alleen nog maar dromen, springen zonder zadel, ringsteken, zwemmen, crossen en wat dressuur. Graag zou ik willen horen hoe jullie er over denken. Ik merk wel dat Jolly nu iedere les steeds meer vooruit gaat en de galop ook beter gaat. commentaar en tips mogen alleen wel dat ik er wat aan heb
(en ik weet het kunnen dingen zeker nog verbeterd worden en we doen ons best
)Hier een filmpje van 08-03-2014
Hier een filmpje van 18-04-2014
Hier een filmpje van
Het laatste filmpje is van kort geleden
. Zoals ik nu net merk zijn ze allemaal vanaf 1 kant gefilmd haha maar we rijden de andere kant ook gewoon hoor