opzegging startpas en vereniging. tips!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

opzegging startpas en vereniging. tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:53

Beste bokkers.

Ik zal even een kleine situatie schetsen.

Mijn paard is drachtig, onlangs geopereerd, en loopt ook na een val in de wei, niet goed. Mijn zadel past niet meer maar doordat ze drachtig is, heeft het niet veel zin om een op maat gemaakt zadel aan te meten en tegen de tijd dat mijn paard weer goed loopt, is ze waarschijnlijk al zover drachtig dat ze lekker mag gaan genieten van dr zwangerschaps verlof.
(Ze staat onder behandeling van de kliniek en een chiropractor)

Nu, ik ben lid van een vereniging en lid van het KNHS met startpas. Meerdere winstpunten in de B.
Maar doordat ik voorlopig niet op wedstrijd zal gaan overweeg ik om mijn lidmaatschappen op te zeggen. Dat geld kan ik immers goed gebruiken voor alle medische rekeningen. ;)

Maar hoe gaat dat in zijn werk? Heeft dat bepaalde gevolgen? Stel ik wil volgend jaar oktober weer starten, kan ik dan gewoon die startkaart weer aanvragen en verder gaan waar we nu gebleven zijn? Of moet ik dan alleen de startkaart aanhouden en het knhs opzeggen of andersom?
Mijn vereniging kan ik toch sowieso opzeggen?
Kan ik bij diezelfde vereniging me dan volgend jaar ook weer aanmelden of moet ik dan perse naar een andere vereniging?

Ik hoop op complete antwoorden op mijn vragen.

Alvast vriendelijk bedankt!

DinaxUllie

Re: opzegging startpas en vereniging. tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:56

Volgens mij moet dat niets uitmaken.
Als je tijdelijk een break neemt kan je verder waar je gebleven bent met wedstrijden.
Vereniging kan je sowieso opzeggen.
Kijk dan wel naar de uiterlijke afmeldingsdatum.
Is per vereniging verschillend.
Je huidige vereniging zet je lidmaatschap stop en dan ook je startpas.
Er is het een en ander veranderd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:02

Je winstpunten blijven gewoon staan, ik heb laatst de KNHS gemaild met dezelfde vraag :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:50

Wees wel snel met opzeggen, met name de startkaart, anders zit je er nog een jaar aan vast.

Mijn advies om deze vraag gewoon bij je verenging neer te leggen. Zij kunnen je advies geven en het eea regelen voor je.
Maar nogmaals de opzeg termijn voor verenigingen om leden etc op te zeggen bij de KNHS is bijna voorbij.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:51

gewoon alles opzeggen en als je weer wilt starten alles opnieuw aanvragen/activeren.
Resultaten blijven uiteraard gewoon staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:24

Bedankt. Heb mijn vereniging gemaild! Moet ik zelf knhs opzeggen of gebeurd dat idd echt via de vereniging als ik die opzeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:38

Heb inmiddels mijn startpas kunnen afmelden via mijnknhs. Maar hoe ik mijn lidmaatschap van het knhs opzeg, is me na google nog steeds niet duidelijk.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:48

lidmaatschap KNHS kun je alleen via je vereniging opzeggen. Je vereniging moet dit uiterlijk 30 november doen, anders worden de kosten voor het volgende jaar weer in rekening gebracht. Maar als jij nu bij je vereniging je lidmaatschap opzegt, zorgen zij ervoor dat je ook daadwerkelijk voor 30 nov bij de KNHS wordt afgemeld.

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:44

Lidmaatschap gaat via je vereniging. En e-mail of telefoontje moet voldoende zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:41

Dan moet het goedkomen zo!
Bedankt allemaal!

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:28

Je vereniging regelt dit inderdaad, je moet je wel afmelden voor 1 november! Vaak moet dit ook schriftelijk. Probeer het daarom zo gauw mogelijk te regelen, anders zit je er dus inderdaad nog een jaar aan vast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:14

Top! Dank je wel. De opzegging bij mijn vereniging moet vóór 20 nov, via de mail. Dus ik denk dat 't wel goed zit! Ben ruim op tijd. :)