E-pony tussen de paarden, amazone 15 jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Doggielover

E-pony tussen de paarden, amazone 15 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 21:46

Hallo bokkerssss,
Ik weet dat je met een e-pony tussen de paarden mag/moet starten als volwassenen. Maar is het ook mogelijk om als 15 jarige met een e-pony te starten tussen de paarden?
Alvast bedankt!

aNoa

Re: E-pony tussen de paarden, amazone 15 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:47

Ja dat kan gewoon!

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:48

je mag ook vóór je 18e met een paard tussen de paarden starten dus waarom niet met een pony?

Doggielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 21:49

Okeee, dankjewel!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:51

Balthazar3 schreef:
je mag ook vóór je 18e met een paard tussen de paarden starten dus waarom niet met een pony?

Uh een paard moet je toch altijd tussen de paarden starten, daar heeft je leeftijd geen invloed op? :=

Maar je mag je pony inderdaad tussen de paarden starten :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:52

Je mag pas vanaf je 12e bij de paarden starten geloof ik, anders moet je bij de pony's. En dan dus niet met een paard bij de pony's, dat kan niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:56

Buiten dat het kan, waarom zou je het willen? De pony's is veel leuker rijden met een pony ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:39

smurffie schreef:
Buiten dat het kan, waarom zou je het willen? De pony's is veel leuker rijden met een pony ;)

Ben ik ook benieuwd naar, tussen de paarden rijden met een pony zou ik zeker niet verkiezen boven tussen de andere pony's rijden!
Ik zou willen dat ik vroeger met mijn pony tussen de pony's was gestart :P Maar ik had voor mijn 18e nooit veel interesse in wedstrijden rijden, dus rijd noodgedwongen tussen de paarden

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:45

Ja,dat mag.

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:09

Zoals andere bokkers ook al bevestigd hebben mag het inderdaad.

Echter heb je dan ook een paardenstartpas nodig en geen ponystartpas, dit heeft in principe weinig verschil, behalve dat een paardenstartpas een stukkie duurder is dan die voor pony's

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:51

jaap_2005 schreef:

Echter heb je dan ook een paardenstartpas nodig en geen ponystartpas, dit heeft in principe weinig verschil, behalve dat een paardenstartpas een stukkie duurder is dan die voor pony's

Nee toch? Heb een keer per ongeluk een paardenwedstrijd ingeschreven, mocht gewoon starten met m'n pony startpas en verder ook geen bericht van de KNHS gehad..

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:26

Het mag inderdaad, maar tussen de pony's is wel echt veel leuker! Ik dacht dat als je eenmaal tussen de paarden bent gestart, je niet meer bij de ponys mag

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:29

ja hoor dit mag ik ben 14 en rij tussen de paarden :9

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:24

mariekerocky schreef:
jaap_2005 schreef:

Nee toch? Heb een keer per ongeluk een paardenwedstrijd ingeschreven, mocht gewoon starten met m'n pony startpas en verder ook geen bericht van de KNHS gehad..

Officieel mag dit niet. Voor een paardenwedstrijd heb je een paardenstartpas nodig. Anders rijd je in principe niet officieel mee.

Toevallig had ik hier pas geleden mee te maken. Een sportdag voor NF-ponys waarbij ik met mijn NF ook mee mocht rijden, maar de wedstrijd was alleen opengesteld voor pony-ruiters. Vanwege mijn leeftijd ben ik paarden-ruiter. Ik zou mee mogen starten, maar dan gelden de punten niet voor de KNHS, omdat de wedstrijd niet was opengesteld voor paarden.

Jeroenschot schreef:
Het mag inderdaad, maar tussen de pony's is wel echt veel leuker! Ik dacht dat als je eenmaal tussen de paarden bent gestart, je niet meer bij de ponys mag

Idd, als je onder de 18 bent en een pony rijdt, zou ik lekker bij de pony's blijven rijden!
Je mag geloof ik wel terug naar de pony's als je een paardenstartpas hebt gehad.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:25

Ik rij zelf ook met mijn pony bij de paarden en ben nu zelf 17.
Echter blijf ik wel mijn laatste jaar ook nog bij de pony's rijden want de pony tijd is zonde om over te slaan.

Ik doe beide zodat straks de overstap voor mij minder groot is en ik nu kan kiezen waar ik wil starten.
Hiervoor heb ik dus 2 startpassen !

ewoudlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:30

Best intressant. Maar waarom wil.je met je pony tussen de paarden starten? Dat is toch juist lastiger?

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:07

valt best mij! ik heb gewoon een hekel aan die pony meisjes die de regels niet goed kennen rr..... en daar heb je tussen de paarden bijna geen last van!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:13

Ik voel me wel vaak klein :+ terwijl mijn merrie 160 cm is..

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:08

haha dat valt best wel mee :j

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:36

Ewoudlover , ik vraag me af wat jij denkt wat er lastiger aan is.

Ik start mijn pony bij de pony's en paarden.
Pony's omdat dat veel gezelliger is.. zou de pony tijd echt niet over willen slaap.
Paarden omdat ik straks toch over moet en ik nu rustig daar in de B nog mag starten.

Het enige wat misschien wat moeilijk is is de afstand tussen de dubbels.. dat is namelijk het enige wat anders is.
Verder zoh ik het niet aanraden een kind van 15 al met een pony bij de paarden te laten starten
Echt zonde als je de ponytijd overslaat.
Maar idd , het MAG dus wel.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 14:33

Ik start met mijn E-pony Z2 tussen de paarden, ik was 16 toen ik overging naar de paarden.

Iedereen hier vindt dat de ponytijd zo leuk is, maar ik vind het eerlijk gezegd bij de paarden leuker.
Omdat ik het idee hebt dat het niveau bij de paarden wat hoger ligt als bij de pony's.

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:11

betuwe
hele maal mee eens! ik rij m tussen de paarden en dat vindt ik veel fijner! voor al dat je niet die kleine pony meisjes hoeft te zien! ( dan bedoel ik die meisjes die de regels niet kennen zoals: het rennnen , super hardt schreeuwen of met niemand rekening houden in de bak!)