starten met twee pony's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bb321

starten met twee pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 09:29

Ik heb sinds kort twee verzorgpony's. Ik heb ze zelf ingereden en nu lijkt het me leuk om op wedstrijd te gaan met ze. Maarja, eerst reed ik op een manege en ik heb dus nog geen startpas. Heeft dit nog nut voor dit jaar? En moet ik dan ook twee passen kopen? En weten jullie wat de kosten zijn? En als het geen nut meer heeft om dit jaar te dtarten met de Knhs, zou ik ze dan kunnen starten op een fnrs wedstrijd?

kleinvosje

Re: starten met twee pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:34

Voor KNHS wedstrijden heb je voor elke pony een aparte startpas nodig. Ze zijn nu voor de helft van het geld tot het einde van het jaar, maar dan nog steeds duur voor twee maanden dat je dan zou gaan starten. Ik zou wachten tot het nieuwe jaar om te gaan starten, of met maar 1 nu een pas aanvragen. De kosten zij allemaal terug te vinden op de site van de KNHS.

Of je FNRS kunt starten ligt aan je manege, ik weet niet of je nog lid bent? Je moet voor de KNHS sowieso lid zijn van een erkende rijvereniging.

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:59

Ben je in het bezit van een trailer of is er een manege in de buurt waar wedstrijden worden georganiseerd? Als er dit jaar bv nog maar 1 wedstrijd is waar je aan mee kan doen, zou ik het zonde van mijn geld vinden om nog voor dit jaar een startpas te kopen...

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 17:00

kleinvosje schreef:
Voor KNHS wedstrijden heb je voor elke pony een aparte startpas nodig. Ze zijn nu voor de helft van het geld tot het einde van het jaar, maar dan nog steeds duur voor twee maanden dat je dan zou gaan starten. Ik zou wachten tot het nieuwe jaar om te gaan starten, of met maar 1 nu een pas aanvragen. De kosten zij allemaal terug te vinden op de site van de KNHS.

Of je FNRS kunt starten ligt aan je manege, ik weet niet of je nog lid bent? Je moet voor de KNHS sowieso lid zijn van een erkende rijvereniging.

Ik heb nog een geldige Fnrs pas. Dus ik denk dat ik dan maar wacht tot volgend jaar met de knhs. Zou ik met 2 pony's kunnen starten op de manege waar ik eerst reed?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 17:05

Of je kan starten op de manege moet je aan de manege vragen... dat kunnen wij niet weten.
Misschien kan je wel opzoek of er nog ergens in de buurt een oefenwedstrijd wordt georganiseerd waar je nog geen startpas voor nodig hebt.
Zorg er wel voor dat je pony's goed geënt zijn, zodat je als je straks je startpas hebt je ook echt op wedstrijd mag.

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 20:25

Evelijn schreef:
Of je kan starten op de manege moet je aan de manege vragen... dat kunnen wij niet weten.
Misschien kan je wel opzoek of er nog ergens in de buurt een oefenwedstrijd wordt georganiseerd waar je nog geen startpas voor nodig hebt.
Zorg er wel voor dat je pony's goed geënt zijn, zodat je als je straks je startpas hebt je ook echt op wedstrijd mag.

Ahh super bedankt voor de tips!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:29

Ik weet wel dat je bij een FNRS wedstrijd maar met één pony mag starten. Dus als je een keer met een FNRS wedstrijd mee zou willen doen, kan dit maar met 1 pony peer keer ;)

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:35

Mijn dochter rijdt af en toe een wedstrijdje, gewoon omdat ze het leuk vind. Gewoon hier in de buurt op verschillende locaties, zonder pas.
Je kunt bij een hoop wedstrijden on officieel starten. Zo kan je ervaring op doen en kijken of je het leuk vind.

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:35

Misschien kan je deze maanden onderlinge wedstrijden rijden, gewoon voor de ervaring enzo. vanaf januari kan je dan knhs starten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:37

De kosten zijn bij de goedkoopste vereniging 150 voor het eerste paard en 80 voor se tweede. Dit is per jaar. Een pony is wat goedkoper, volgens mij zo'n 20 euro per pony goedkoper.
Maar heb je wel vervoer enz? Want anders kun je maar heel weinig wedstrijden rijden, waardoor de kosten per proef gemiddeld erg hoog zijn.
Voor 4 wedstrijden per jaar bijvoorbeeld, waarop je met 2 pony's start, betaal je per wedstrijd per pony ongeveer 130+60:2:4= bijna 25 euro plus de kosten van 2 proefjes (= zo'n 15 euro). Dus 80 euro voor 1 wedstrijddag met 2 pony's.
Naarmate je meer gaat straten, worden de gemiddelde kosten natuurlijk lager. Tenzij je een trailer moet huren, want dat kost ook weer geld.
En heb je het al aan de eigenaar gevraagd?

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:45

150 euro lidmaatschap bij een vereniging? :?
Bij ons is het goedkoper.

TS, ik zou dit jaar zo af en toe meedoen aan een oefenwedstrijd. Ben je met de pony's al eens op ander terrein geweest? Zoniet, kunnen ze daar meteen aan wennen zonder dat je meteen een officiële proef verpest.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:48

Paardjuuh01 schreef:
150 euro lidmaatschap bij een vereniging? :?
Bij ons is het goedkoper.

Die 150 is inclusief startpas, verplicht lidmaatschap paard&sport, registratiekosten knhs en de hele mikmak. De vereniging verdient er maar 8 euro per jaar aan ofzo. Dus als er een vereniging is die nóg goedkoper is, dan ben ik heel benieuwd. Misschien steken die dan 7 euro in eigen zak ipv 8?

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:51

O inclusief startpas en spul kan ik begrijpen ;)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:53

Ik wil ook graag met mijn verzorgpaard officieel starten maar ik wacht ook met het aanvragen van de startpas tot het volgende jaar.
Ik start nu gewoon onderling , alvast wat ervaring opdoen ;)
(is voor mijn stresskip geen overbodige luxe ) haha

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 17:49

Dorine92 schreef:
De kosten zijn bij de goedkoopste vereniging 150 voor het eerste paard en 80 voor se tweede. Dit is per jaar. Een pony is wat goedkoper, volgens mij zo'n 20 euro per pony goedkoper.
Maar heb je wel vervoer enz? Want anders kun je maar heel weinig wedstrijden rijden, waardoor de kosten per proef gemiddeld erg hoog zijn.
Voor 4 wedstrijden per jaar bijvoorbeeld, waarop je met 2 pony's start, betaal je per wedstrijd per pony ongeveer 130+60:2:4= bijna 25 euro plus de kosten van 2 proefjes (= zo'n 15 euro). Dus 80 euro voor 1 wedstrijddag met 2 pony's.
Naarmate je meer gaat straten, worden de gemiddelde kosten natuurlijk lager. Tenzij je een trailer moet huren, want dat kost ook weer geld.

Ik heb een trailer en wil ook "veel" gaan starten. De eigenaar vindt het ook goed dus dat is geregeld. Waar kan ik oefenwedstrijden vinden?

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 17:51

anitamarleen schreef:
Ik wil ook graag met mijn verzorgpaard officieel starten maar ik wacht ook met het aanvragen van de startpas tot het volgende jaar.
Ik start nu gewoon onderling , alvast wat ervaring opdoen ;)
(is voor mijn stresskip geen overbodige luxe ) haha

Die van mij zijn nu pas n paar maandjes onder het zadel, dus n paar oefenwedstrijden zouden handig zijn

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:57

Bibibosch schreef:
Dorine92 schreef:

Ik heb een trailer en wil ook "veel" gaan starten. De eigenaar vindt het ook goed dus dat is geregeld. Waar kan ik oefenwedstrijden vinden?

Verenigingen houden soms onderlinge of open wedstrijden. Je kunt ze vragen of je daar eens aan mee kunt doen als je kunt aantonen dat de pony's correct geënt zijn. En anders gewoon lekker in de B gelijk officieel starten. In de B kun je toch niet door verliespunten in de min komen...

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 18:49

Volgende week zaterdag wedstrijd *\o/*

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:03

Succes!
Onderlinge??

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:41

succes en veel plezier !

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:27

Met 1 of met 2 pony's? Heb je toch nog federatie opgegeven of ga je onderling?

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:51

Succes met je wedstrijd. Als je officieel start had je beter nog even kunnen wachten, omdat je in januari weer je startpas moet verlengen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 11:29

SoleroLove schreef:
Succes met je wedstrijd. Als je officieel start had je beter nog even kunnen wachten, omdat je in januari weer je startpas moet verlengen.

Je mag wel per 1 december starten als je per 1 januari lid wordt. Is een actie van de knhs. Maar denk idd dat TS onderling start