B parcour

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveJoli14

B parcour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 09:11

Hallo,
Ik wil binnenkort met mijn D pony In de klasse B beginnen te springen.
Weet iemand welke hindernissen er in voor komen of heeft iemand een afbeelding van het parcour of waar ik het kan vinden zo dat ik dat thuis kan oefenen.

Liselot

Re: B parcour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:18

In het B springen bij de D pony's is de hoogte van de sprongen 80cm, je kan steilsprongen, oxers en een dubbel verwachten. Ook wordt er in de B niet op tijd gereden, maar op stijl. Je wordt dus beoordeeld op hoe je het parcours door rijdt.
Heb je wel eens met oefenparcoursen mee gedaan? Zo nee zou ik dat eerst een aantal keren gaan doen voordat je officieel gaat starten. De meeste rijverenigingen organiseren wel oefenparcoursen.

LoveJoli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 09:32

Oké bedankt nee ik heb nog geen oefenparcours gedaan maar ik wil nog wel oefenparcours gaan rijden.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:39

LoveJoli14 schreef:
Oké bedankt nee ik heb nog geen oefenparcours gedaan maar ik wil nog wel oefenparcours gaan rijden.

Ik weet niet waar je woont, maar in Dalerveen zijn regelmatig oefenparcoursen, in vriezenveen elke donderdag avond geloof ik.. en in Den Ham ook wel eens. :) anders kun je even op Startlijsten.nl kijken :)

LoveJoli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 12:03

Ja ik heb al gekeken ik woon in het noorden van Friesland en we moeten minimaal 1 uur rijden want de BB wedstrijden zijn niet heel erg in de buurt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:38

Dan is Tolbert voor jou waarschijnlijk nog wel redelijk aan te rijden.

Iedere maandagavond is er oefenparcours en 1x in de 14 dagen is er op donderdag springwedstrijd, vanaf dit jaar ook voor pony's! Voor meer informatie kun je op www.hjcmanege.nl kijken.