[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:10

@ Jinte; Dat moet geen verschil maken, als het anders ook lukt, gewoon lekker gaan hoor! :j
@ Alpha; Lastig, heeft je paard ritme met starten nodig? Zo niet, dan zou ik lekker thuisblijven als je er zo tegenop ziet.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:22

Meer het ritme van met de trailer op pad gaan. Ze gaat er nu direct in zonder druk, maar vroeger kon dat best wel eens een uur duren. Hoe vaker ik dat blijf doen, hoe beter. Als er een lange periode tussen zit dan gaat ze meer aarzelen en moeten we het weer even opbouwen. Maar ook het ritme van tussen vreemde paarden rijden, daar krijgt ze zoveel zelfvertrouwen van! Dat gaat ook steeds beter nu!

Voor de rest maakt het niet zoveel uit of we op pad gaan of niet. Ze zal nooit raar doen, ze is niet kijkerig o.i.d. Altijd fijn en makkelijk te rijden, maakt niet uit waar we zijn. Dat is heel prettig!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:26

Dat is wel een beetje lastig, maar dan zou ik gewoon zo nu en dan oefenen met trailer laden als daar het probleem zit. Of toch gewoon eens in de zoveel weken een wedstrijdje pakken.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:33

Ja, dat is idd het idee om dat iig goed vast te blijven houden zodat ze het niet vergeet, want het gaat nu super! Ze zal verder trouwens nooit lelijk doen, ze gaat hoogstens op de klep stilstaan en that's it :').
Heb alleen zelf geen auto + trekhaak dus dan moet ik het aan iemand vragen, dat is het meest lastige. Anders had ik allang meer kunnen oefenen en meer op pad kunnen gaan! :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:34

Ik begrijp het, dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:58

Als het goed is komt er in het voorjaar dan eindelijk een trekhaak, is dat probleem ook meteen opgelost :p ! Toch fijn als je zelf die vrijheid hebt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:02

Dat is zo fijn! :j
Nog even deze winter overbruggen Alpha!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:42

Ik ben aan het orienteren voor een ander zadel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Brandt of Anatomica?

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:24

Gefeliciteerd ynskek en aaidaa!
Alpha ik vind het ook minder leuk om met die kou te starten. Aan de andere kant wordt het alleen nog maar kouder (en eventueel natter). Vandaar dat ik nu nog wel weg ga.

marietje, waar was je heen op vakantie? Met het diploma mag je les geven.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:27

Vandaag weer geweest. Niet zo'n fijn gevoel als vorige week. Ook bij beide proeven sprong ze in galop met wijken voor het linkerbeen terwijl ze 't met het losrijden perfect deed 8)7 toch 2 maal een tweede plaats met 191,5 en 196 punten. Na de laatste 2 keer was dat wel welkom want de moed begon me een beetje in de schoenen te zakken

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:43

Alpha, dan lekker wel oefenen met trailerladen maar de wedstrijden op een lager pitje zetten? Of als het weer is zoals komende week en fijn kan rijden, kijken of je ergens kan bijschrijven?
En eigen spullen ook.wel fijner om te oefenen!

Marietje, met zadels kan ik je helaas niet helpen

Jinte, dat zijn prima punten en plaatsingen, gefeliciteerd! Wel jammer wijken 2x verkeerd ging maar dan heb je in de rest van je proef voldoende gecompenseerd!

Hier helemaal blij, waren vandaag geen ringspoken aanwezig en fijn kunnen rijden, resulteerde in 197 en 3e prijs waardoor we ons al zo goed als geplaatst hebben voor de regio! (2e,2e en 3e en nog 1 wedstrijd te gaan).

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:02

Wat fijn Haike! Proficiat

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:20

Goed gedaan Jinte en Haike!

Ja, het weer is op het moment perfect, maar heb niemand die me op het laatste moment kan rijden (allemaal heel druk), anders was ik misschien toch nog wel gegaan :)). Denk dat ik rond maart weer ga starten! De tijd vliegt voorbij dus in de tussentijd lekker puntjes op de i zetten :D

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:04

@ Xemma; is het een volledig diploma, nee toch?
@ Jinte; Gefeliciteerd! Goed gedaan ondanks de fouten.
@ Haike; Gefeliciteerd!! SUPER LEUK!


Hier ook op wedstrijd geweest. Hij was zaterdag echt compleet van het padje, ik denk dat hij z'n lijf wat voelde. Zondag dus een beetje op safe gereden :o
Wel 2x 1e plaats en weer 3 punten mee, dus nu zijn we in 3 wedstrijden de L2 door :oo

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:35

Zo, dat is snel! Proficiat! Ga je nog wel even door in de L2 of meteen over?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:37

Nee, ik ga nog even door. Ik wil ook de selecties mee doen dus als dat allemaal goed loopt ga ik pas over na de regio. (ergens in feb/maart de overstap)

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:48

Wat goed Marietje! Gefeliciteerd!!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:47

wow wat een punten allemaal, netjes hoor :D
Met zulke resultaten moet dat met de selecties ook wel goed komen Marietje :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:29

Bedankt allemaal! :)

Over 2 weken weer selectie, zin in!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:51

Ik ben gister avond weer op wedstrijd geweest. Fijn kunnen rijden, eerste proef was de jury het niet mee eens. Nu had ik haar al eens eerder gehad en ook toen precies dezelfde punten gereden (169). Dus ja die proef vergeten we maar gauw, want zoals de voorlezer al zei, het zag er netjes uit. Blijkbaar wilt de jury heel graag iets anders zien.

Tweede proef daarin tegen wel een proef wat ook volgens mijn gevoel goed klopte, hier 190,5 gereden. Stapje bij stapje beginnen de puzzel stukjes in elkaar te vallen wat op wedstrijd dus ook beter gaat. De punten die op het protocol stonden zijn we in de les ook enorm mee aan het werken, vooral verschil in midden galop en arbeids galop en de middendraf mag nog altijd iets meer.

Ik ben tevreden over gisteren en we hebben over 2 weken weer een wedstrijd. De teller staat nu op L2+7 :)

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:18

Balen van je eerste proef Veertje99, maar gefeliciteerd met de 2e!


Ik had vandaag mijn L2 debuut tijdens de selectie. Ze ging niet helemaal fijn, net wat te heet en kriegel op hulpen af en toe. Maar we zijn wel 7e met 192 punten en 5e met 194 punten geworden. De rest van de selecties ga ik niet starten, even doortrainen en van de zomer gaan we wel weer mee doen. Wel beide proeven het compliment dat het een mooie constante proef was. Zo voelde het niet. :') Maar goed, mijn doel was beide proeven winst rijden, dus dat heb ik gehaald.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:11

@ Veertje; Jammer van je eerste proef, maar gefeliciteerd met je 2e.
@ Mywishmax; Gefeliciteerd!! Mooi begin. :j

Ik heb mijn wedstrijd voor komend weekend even afgemeld. Hij is compleet van het padje af.
Vandaag komt de osteopaat eerst even, ik denk dat er iets niet lekker zit bij hem. :n

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:52

Wat zijn jullie goed bezig!

Ik heb vorige maand mijn L2 debuut gemaakt met 177 en 181,5 punt en een 3e plaats. Eergisteren hadden we onze 2e wedstrijd, dat ging ernstig slecht. Tijdens het losrijden liep ze (voor het eerst) superfijn, maar in de proef kwamen mijn hulpen totaal niet door. De 2e proef was buiten, en de bak was dusdanig spannend dat ik haar niet langs 1 lange zijde kreeg. Maar dus wel het losrijden voor het eerst goed aan de hulpen en op mij geconcentreerd, dus hopelijk de volgende keer in de proef ook. Binnen vindt ze het altijd een beetje spannend, dus maar even een paar wedstrijden achter elkaar gepland.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:48

pfff … mijn vaste wedstrijdlocatie gaat definitief stoppen en waarschijnlijk ook per direct. Ik baal er zó van.

:(

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:13

Oh, dat is balen zeg! Heb je nog andere fijne locaties in de buurt?