[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:45

Meya wat goed!!!!! Gefeliciteerd!!

Wat jammer Harvey..... Volgende keer beter!!

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:53

Oh dat is niet fijn Harvey.

Ik had vorige week hetzelfde. Slechte voorbereiding. Vrijdagavond concours, maar ik had er door drukte al 1,5 week niet opgezeten. Vond het ook jammer om af te melden, dus ik ging gewoon zonder verwachting een rondje rijden. Phoebe was superbraaf. Dat was weer opstappen en wegrijden.
Toch nog fijn kunnen rijden (naar omstandigheden). 2e proef was ze een beetje op en was er een heel eng bloemstukje :')
Maar toch nog 182,5 en 184 punten. Stand nu L2 + 5
Deze week gelukkig iets meer kunnen trainen. Woensdagavond met de les liep ze heel fijn, vanmiddag heb ik weer les. En morgen weer wedstrijd. Eens kijken wat het wordt.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:09

Setteli.. netjes toch met zo'n voorbereiding?

Ook vandaag fijn gereden. :) 2 dikke punten en 1e en 2e. (1e prijs 189, nr 2 had 178...) 2e proef scheelde 0,5 punt met de eerste. Daar had ik 2 grote fouten in :Y) wel een 9 op mijn houding en zit!

Beide jury's zeiden fijne combinatie, vriendelijk gereden. Hele mooie houding en zit. Leuk :o

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:08

Setteli hoe ging je wedstrijd?

Waauww een 9 op houding en zit......ik kom zitles bij je nemen!!
Gefeliciteerd met je prijzen super!! Mooie complimenten.

De tip van jou heeft geholpen... mijn pre m1 debuut ging heel goed (Zeker omdat ik me had opgegeven voor l2 en toen ik te horen kreeg dat ik m1 moet ik niet meer kon rijden) ik had 180,5 punt :D het allerfijnste is dat ik weer weet waar ik op moet oefenen..... o.a. Mijn houding en zit :') ik zit iets te achterover in het zadel.

En het lukte me om niet afwachtend te rijden. Het is dus onderling dus ik weet dat ik op een echte wedstrijd geen wp zou hebben. Maar eerst een fijne proef de punten komen later. Ik ben blij.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:02

Netjes toch!
Ik had tot eind november wedstrijden in L2 staan.. Laat ik toch maar even zo. Kijk ik dan wel of ik december nog M1 ga starten of in het nieuwe jaar..

vraagje. Zoek een gewoon hooinet. Die slowfeeders zijn mega (heeft hope wel) alleen voor ukkepuk wil ik een gewoon groot hooinet. Jullie tips? Bij EJ is echt minuscuul klein ding :Y) had nog 1 van jaaaren geleden.. maar zoek nog een tweede.

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:28

Nette punten Meya! Een 9 voor houding en zit heb ik nog nooit gehad.

Ik had zaterdag wedstrijd en de voorbereiding was een stuk beter dan de vorige keer.
1e proef was ze nog wat gespannen, met kleine foutjes. Bij het halthouden voor het achterwaarts reed er net een auto achter de manege langs. Dat hoorde ze, dus ze draaide haar hele hoofd naar buiten om dat eens beter te bekijken. Ze verloor hierbij haar balans en tikte met haar hoef tegen de wand, waar ze zelf ongelooflijk van schrok, en sprong echt weg. Kleine volte gedraaid en toen maar opnieuw gedaan.
Hier had ik 183 punten, dus nog netjes.

2e proef goed hersteld en kon ik er meer aan rijden. Hier had ik 197,5 en een 1e prijs! Heel blij mee.
Leuk commentaar van de jury (had 2x dezelfde jury).
Ook fijn gejureerd van een 4,5 naar een 8 en alles was daar tussen zit.
Kon alle cijfers goed plaatsen.
Stand nu na 3 wedstrijden L2+8 *\o/*

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:35

@ setteli: nou dat zijn helemaal geen slechte punten met zo'n voorbereiding, dan is er in ieder geval genoeg bevestigd! Toch fijn dat je gegaan bent dan!
Oh, en je update, super zeg!! Zie je wel, als de puzzel stukjes dan even goed vallen heb je ook gelijk top punten!

@ Meya: zo dan, gefeliciteerd met je 9, chique! En jullie gaan ook gewoon heel mooi en stabiel het L2 door, dan lukt het M1 in december vast ook wel.

Wij gaan aanstaande zaterdag & zondag op pad, dus even lekker km's maken en doorpakken. Afgelopen week met les ging hij súper fijn, les ervoor was alweer een maand geleden en in die tijd toch wel veel progressie geboekt dus dat is altijd fijn.

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:00

ik meld me ook in heb nu alle winstpunten in de l1 binnen en start over een maand L2 nog even de puntjes op de i zetten

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:54

Khoorn, welkom! Stel je even voor anders? Wat voor paard heb je?

Marieke, wel fijn 2 dagen achter elkaar zodat je kilometers kan maken.

Setteli knap hersteld! Gefeliciteerd!

Iris toch knap in het M1!

Meua gefeliciteerd met de punten en prijzen!

Harvey gewoon lekker door blijven oefenen, komt vanzelf goed!


Ik heb vorige week weer gestart en zoals altijd na een paar weken wedatrijdpauze had hij heel veel spanning. Kon er gewoon echt niet fijn aan rijden en stomme fouten. Hadden 176 en 176.5 dus dat viel nog mee. Punten waren heel terecht.
Afgelopen weekend zou ik eigenlijk ook starten maar door omstandigheden helaas niet. Zondag lastminute een clinic gereden als pauzevulling op de clubkampioenschappen van mijn oude ponyclub. Was mooi in de kijkerige dressuurbaan met een hoop publiek langs de kant dus een hele goede oefening voor mijn stresskip. Hij vond het heel spannend maar zaten ook hele goede dingen bij.

Aankomende donderdag starten we weer op een heel erg kijkerige locatie met heel klein losrijstukje wat hij echt heel eng vindt, dus ik verwacht er vrij weinig van. Vrijdag rijden we daar kür op muziek, ook al denk ik dat hij compleet gaat flippen kijk ik daar wel echt naar uit!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:41

Mijn wedstrijd van morgen gaat niet door :-( verdorie. Volgende week weer... had er zo op geoefend en getraind. Voor iedereen die deze week nog gaat, succes!

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:47

Paard vaak last van spanningen glenstorm?

Jammer harvey waarom niet?

Hier straks weer les. :)

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:16

@ glenstorm: hoe is het donderdag gegaan en met je kür? Lastig is dat als ze zo snel veel spanning opbouwen.

@ harvey: jammer dat het niet door gaat, was dat bedoeld als L2 of nog de L1 wedstrijd?

Ik ben súper blij! <3
Beide dagen wedstrijd gehad, op een bekende en op een nieuwe locatie. Opzich stabiele proeven neer kunnen zetten, helaas door spanning wel wat foutjes en een paar zonde-dingetjes, maar verder ook hele fijne stukken. Wat gisteren slecht ging, ging vandaag goed en andersom :')
Gisteren 184 & 190 en vandaag 180.5 en 189 en beide dagen mooi bovenin de middenmoot geëindigd.
Dan zijn we ineens alweer M1 startgerechtigd! {:}

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:59

Wat fijn!!

Nou omdat ik om dat tijdstip echt niet kon starten. Was een L2 wedstrijd en achteraf gezien een erg chille jury. Balen. Nu woensdag op pad en zondag ook! Spannend. Wat vinden jullie van de november proef in vergelijking met die van nu?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:53

Harvey, jammer dat je niet gestart had. Mij lijkt de nieuwe proef wel prima, ga zo met rijden m even een keer oefenen.
Marieke, mooie punten! En alweer M1 startgerechtigd! Gaaf zeg!

Wedstrijd donderdag was ik blij mee, hij was eigenlijk voor zijn doen best wel relaxed. Daardoor was hij wel iets onzeker omdat hij dan uit zijn eigen stoere heel voorwaartse gedrag wordt gehaald. Daardoor gewoon wat stomme dingen omdat hij zo graag goed zijn best wel doen. Ik heb nog nooit zo'n 'dronken' AC lijn gereden bijvoorbeeld. Ik had zelf beide proeven wel winst verwacht, zeker de 2e. Maar helaas 169 (kon me wel in het commentaar vinden, maar vond het tamelijk streng gejureerd). Tweede proef had ik 179,5 :') met 4en en 8en. Wel heel realistisch gejureerd en aankomende zaterdag heb ik die jury ook weer dus eens kijken of we deze week wat met haar commentaar kunnen doen.
Ik was zelf in ieder geval tevreden omdat hij nu tenminste gewoon ontspannen was. Volgende keer weer beter qua punten hopen we dan maar.

Kür vond hij het wel weer heel spannend, net als bijna alle paarden. Met losrijden waren ze nogal hard de muziek aan het testen waardoor er gewoon een enorm hard gekraak was van de boxen. Verder liep hij wel echt top met losrijden, veel beter al dan donderdag. Kon hem fijn van ontspanning naar aanspanning rijden. In de baan vond hij het mega eng met dat extra jury hokje en super veel publiek langs de kant. Maar ondanks veel spanning met zijn hoofd een kilometer de lucht in liep hij stoer door. Alleen pakte die wat extra meters waardoor ik wel voor kwam lopen op de muziek. Nog wel boven de 60 procent en met als commentaar 'Goed paard' van subtopjury's, dus ik ben gewoon heel trots op hem.

Ik hoop dat het filmpje het doet: https://www.instagram.com/p/BaxE2ayFZoa/

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:16

Ah jammer harvey maar daar is inderdaad weinig aan te doen.
Proef 13 en 14 vond ik een stuk pittiger dan 11 en 12, maar toen was m'n paard ook wel eens stuk minder bevestigd. Achterwaarts op X ipv bij A vond ik een stuk lastiger recht houden en het stukje X-B teugels op maat maken haha...

@ glenstorm: oh wat fijn, in ieder geval wel progressie weer en ook wel fijn dat je je, ondanks de tegenvallende punten, wel in het commentaar kan vinden. Dan kan je er ook wat mee. Ben wel benieuwd hoe het jullie komend weekend bevalt dan! Komt vast wel goed.
Super leuk stukje uit je kür, grappig, 2 vergelijkbare lijnen had ik destijds ook in mijn L kür met het vorige paard :D Het 'tegengesteld' wijken over de AC lijn en de diagonaal middengalop maar ik ging toen van A naar de hoek, cool! :D Dat paard had toen ook zoooo veel spanning met de muziek erbij, maar toch was het wel vet om te doen

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:11

Marieke al weer M startgerechtigd, gefeliciteerd! Wat zijn je plannen nu? Ga je al over?

Balen dat je niet kon starten Harvey...

Glenstorm gaaf die kür joh! Zou ik ook graag een keertje doen met mijn paard, ik heb nog nooit een kür gereden. Wel balen van die 179,5, dat is wel erg zuur... Ik heb ik het L1 wel een keer 194,5 gereden, daar baalde ik ook van. Maar had m'n punten toen al binnen dus het maakte niet echt uit.

Ik heb zondag weer wedstrijd en heb er echt zo veel zin in! Hij loopt de laatste dagen echt zo fijn <3 Hopelijk kunnen we dat zondag vasthouden en onze laatste puntjes rijden. Eerst nog even les vrijdag voor de puntjes op de I :)
Ook grappig, z'n vorige eigenaresse en tevens fokker doet zondag ook mee met z'n moeder (de moeder van mijn paard dus). Echt leuk om die weer eens te zien, ben wel benieuwd :)

Dat stukje X-B teugels op maat maken vind ik echt vreselijk :') Het lukt wel, maar ik vind het eigenlijk niet eerlijk om m'n paard in drie stappen weer op te richten. Verder vind ik de proeven niet heel anders.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:09

Marieke gefeliciteerd! Hoe gaan de M oefeningen?

Jammer Harvey
Zure punten glenstorm.. ook jammer dat het niet helemaal met je gevoel overeen kwam. Wel leuk een kür op muziek. Staat ook nog op mijn lijstje om te doen :)

Denk alleen stukje xb teugels op maat maken. Andere kant, B-M is wel vergelijkbaar.

Succes Sanned.

Hier volgende week maandag weer wedstrijd. Kreeg vandaag via fb een herinnering foto van vorig jaar. Vriend heeft vandaag klein stukje gefilmd. Wel leuk om naast elkaar te leggen en verschil te zien :)

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:14

@ sanned & Meya: we gaan gelijk over, ons M1 debuut staat gepland op 26 november. Eerlijk gezegd is dat puur omdat dit het 3e paard is waarmee ik in de buurt kom van het M maar het me nog niet eerder gelukt is :') Dus we gaan het gewoon proberen, niet geschoten... Maar het is nog lang niet bevestigd. SB is nog erg groen en de gedragenheid en gehoorzaamheid in met name overgangen terug moet nog een stukje scherper.

Maar goed, we hebben nu een maandje om lekker te gaan sleutelen dus ik heb er wel vertrouwen in dat we geen gigantische flater zullen slaan :')

@ sanned: veel succes alvast komend weekend, super leuk zeg dat de moeder van je paard ook meedoet!

@ Meya: wat grappig dat je op maandag op wedstrijd gaat, dat is nog eens iets anders dan het weekend, handig!

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:26

MariekeS, ja ik denk dat je dat toch wel snel hebt met een L kür. Je wilt het toch niet te veel laten lijken op de normale proeven, maar je mag vrij weinig. Maar kür rijden is echt gaaf!

Sanned, fijn dat het goed gaat. Ga je ook meteen naar de M1 als je je punten hebt? Wel gaaf om zijn moeder te zien.
Ik heb trouwens in het L2 ook al 194,5 en 194 gereden, ook beetje zuur dan.

Meya, zo leuk hè om dat verschil te zien.


Vandaag liet paard weer hele goede dingen zien. Echt hele fijne stukken kunnen rijden. Lang bezig met opwarmen, maar als hij eenmaal loopt dan gaat hij als een trein. Enige waar ik van baal is dat paard zo onzeker is op het moment dat hij zo goed loopt. Zolang hij een oefening heeft, doet hij enorm goed zijn best. Maar op het moment dat ik gewoon even stap zonder een oefening te doen, wordt hij zo gespannen en onzeker dat hij dan zo in een keer in de lucht kan springen en steigeren. Zolang ik hem maar bezig hou en hij weet wat hij moet doen loopt hij top. Als ik bijvoorbeeld een eenvoudige wissel rij en dan hem extra laat wachten door wat extra stappassen ontploft hij al. Maar hij moet toch echt gaan leren om die spanning dan af te laten vloeien en rustig af te gaan wachten wat we gaan doen. Komt vast wel goed, hij laat wel enorm goede stukken zien en de contragalop is in een maand tijd al heel bevestigd.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:32

@Marieke haha ik kan me voorstellen dat je dan graag M wil starten. Komt vast goed! Je hebt inderdaad nog een maandje om te trainen. En anders is het gewoon een rondje voor de ervaring toch :P

Ons M1 debuut staat ook gepland voor de 26ste :) Die laatste puntjes halen we zondag wel, en zo niet laat ik het nog omzetten. Voor mij wordt het ook de eerste keer M, maar het paard is met z'n andere ruiter al M1 en zij heeft over twee weken haar M2 debuut. Dus hij kan het wel :)

Vind het inderdaad heel leuk dat z'n moeder ook meedoet, heel leuk om die weer eens te zien. Ik heb haar wel gezien toen we Vic kochten, maar dat is al weer bijna 5 jaar geleden.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:34

Goed bezig allemaal! Soms vallen de punten eenmaal tegen, gewoon lekker door gaan! En een kür lijkt mij ook enorm gaaf. Misschien ooit!

Ik heb woensdag en zondag een wedstrijd. Hij doet het achterwaarts op X wel erg netjes. Wil wel graag vanuit het achterwaarts in galop aanspringen ipv draf maar ik hoop dat hij dat thuis laat. Ik ben nog niet helemaal gewend aan de nieuwe proeven, ga de videos via knhs nog vaak kijken. Het stukje X A halsstrekken halve grite volte en daarna op X op maat maken en dan weer een halve grote volte zo raar.. komt in beide proeven voor.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:27

Hier zondag ons debuut. Paardlief durft al eens omhoog gaan als ik voorwaartse hulp geef na de achterwaartse -O- Dat is het enige waar ik mij zorgen om maak. Het zorgt dan ook voor spanning in de rest van de proef dus ik zie al allerlei horrorscenario's voor mij ~~}>
Nu de selecties gereden worden is er enorm veel volk op wedstrijd. Is voor mij eigenlijk een reden om een wedstrijd stop in te lassen. Maar paardlief kan er maar van leren denk ik? (Het is eig dat ik persoonlijk niet van veel volk houdt :Y) )

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:06

Leuk dat dit topic wat actiever wordt :)

@Glenstorm, lijkt me lastig dat je paard zo veel spanning opbouwt. Heeft hij dat met name op wedstrijd of ook thuis? Je kan hem moeilijk de hele tijd bezig blijven houden. Misschien kan je proberen juist vaker dat soort rustmomentjes in te bouwen. Zo went hij er misschien aan dat je hem niet altijd een opdracht geeft. Bouwt hij die spanning tijdens het rijden steeds meer op of is het er al zodra je op stapt? Het zou ook nog kunnen dat het eigenlijk de oefeningen zijn die spanning geven en dat dat er dan uitkomt op het moment dat hij even niks hoeft te doen.

@Harvey1 succes met je wedstrijden!

@HiFive jij ook succes met je debuut zondag! Haha het klinkt alsof je zelf meer spanning op bouwt dan het paard :P Daar heb ik ook een hele tijd last van gehad. Sinds dat minder is gaan de proeven een stuk beter moet ik zeggen :') Maar dat heeft best een tijdje geduurd.

Meya_

Berichten: 1436
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:15

Marieke, spannend maar leuk!! Succes alvast! :) Ach, hoeft niet gelijk winst te zijn toch.. nieuwe klasse is soms even aftasten. Ik heb het zelf ook, denk cool bijna weer M1 starten :D Heb nog al een uitdaging/doel gesteld met Hope maar ga er vanuit dat ik daar nog wel enkele jaren voor heb om dat te behalen.


Lastig Glenstorm.. geduld moet je dus hebben :Y) wat zegt je instructeur/instructrice er over? Hoe je er aan moet werken?

Sanned ook succes! Wel lekker als het paard het kan. Lukt dat wat, een paard 'delen'?

Hifive5 succes!!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:12

Meya jazeker! Het gaat al bijna 5 jaar goed :D We hebben het paard samen gekocht en delen alle kosten, hij is dus echt van ons samen. Het is vooral een kwestie van elkaar dingen gunnen. Ik kan er ook van genieten als ik haar een mooie wedstrijd zie rijden. En we hebben dezelfde opvattingen over het rijden en de verzorging, dat is wel heel belangrijk natuurlijk.
Tuurlijk heeft het wel eens nadelen, maar het heeft voor mij vooral heel veel voordelen. Als belangrijkste dat ik hem überhaupt niet zou kunnen betalen in m'n eentje :') En er ook niet genoeg tijd voor zou hebben. Maar daarnaast is er altijd iemand die mee wil op wedstrijd, foto's wil maken, eindeloos geklets over het paard aan wil horen. Iemand om samen plannen mee te maken, om op te passen als ik op vakantie ben. Iemand die het paard even goed kent als jij en waarmee je kan overleggen als je het even niet meer weet. En toen hij geblesseerd was en er twee keer per dag mee gestapt moest worden was het ideaal.

Dus ja, het lukt zeker :) Ook wel grappig, we zijn ooit ongeveer tegelijk in de B begonnen met wedstrijden rijden. Met name in het begin reed zij wat vaker wedstrijden en ging ze wat harder. En nu gaan we al een hele tijd telkens vrijwel tegelijk over naar de volgende klasse, maar zij precies een klasse hoger. Haar L2 debuut en mijn L1 debuut waren op dezelfde wedstrijd. Mijn L2 debuut en haar M debuut waren in dezelfde week. En zij heeft over twee weken haar M2 debuut en ik als het goed is twee weken later m'n M1 debuut :P
Volgend jaar deze tijd rijden we allebei Z hebben we afgesproken :)) :P