[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:25

Volgend weekend mogen we weer los.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:07

@galopje2000: welke stal rijd jij dan meestal? waar sta je zelf?

ik was afgelopen zaterdag bij Marsua in maarssen, daar hebben ze op de korte spiegelzijde een hele spiegelwand, maar dan niet met een normale spiegel waar je jezelf echt helder in ziet maar eentje die een beetje vervormd haha, mijn paard is normaal niet zo kijkerig maar hier moest ie toch wel even aan wennen :P m

KellyLytsa

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-02-08
Woonplaats: De Hoef

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:43

Zo, ik heb al even niet meer gereageerd hier!

Ik ben vandaag weer eens gestart en we hebben twee keer de eerste plaats behaald met 199 en 201 punten :) Ze ging lekker! Anderen ook nog winstpunten gescoord dit weekend?

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:54

Wat een super punten Kelly! Gefeliciteerd!

Laura: Meestal probeer ik zo dichtbij mogelijk te starten, maar de grote concoursen zijn meestal leuker :) Maar nu indoor vooral op mijn eigen club. :) Paarden staan hier aan huis!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2437
Geregistreerd: 07-02-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:56

Ik zondig ook :+

Vandaag eerste proef 178 gereden en 6 de plaats. Win begon ineens heeeel raar te doen met z'n tong. Leek als of z'n tong over t bit zat.. Durfde er niet aan te komen. 2de proef ging stukken beter 184 en een derde plaats. Kreeg wel ineens na de eerste middendraf ontzettende last van mijn rug...
Mijn eerste l2 punt in binnen :D

FriesWytske
Berichten: 9906
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:59

Super billy en Kelly.

Ik start ook alleen maar hier in de buurt. En in de winter ga ik eigenlijk maar naar 2 locaties.

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:08

5 nov is ons l2 debuut! Ben erg benieuwd

KellyLytsa

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-02-08
Woonplaats: De Hoef

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:13

Gefeliciteerd Billy met je punt!

Kimberley 5 november is dat geen doordeweekse dag? Worden er bij jullie in de buurt veel wedstrijden georganiseerd dan? Leuk hoor :D

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:15

Iedereen gefeliciteerd met de punten!!
Mijn paarden staan ook thuis.

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:53

is idd op een doordeweekse dag, woensdag. in noord sleen is er elke woensdag dressuurwedstrijd, en aangezien ik werkloos ben heb ik nu tijd haha. Ik dacht dat er op donderdag regelmatig in Emmen dressuur is.

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:46

Kimberley84 schreef:
is idd op een doordeweekse dag, woensdag. in noord sleen is er elke woensdag dressuurwedstrijd, en aangezien ik werkloos ben heb ik nu tijd haha. Ik dacht dat er op donderdag regelmatig in Emmen dressuur is.


Bij ons in Emmen is elke dinsdag op het HCE, lekker makkelijk want ik kan er zo heen rijden. Volgens mij heeft Dalerveen ook op dinsdag avond wedstrijd. :)

@Kimberly; spannend hoor je debuut, heel veel succes!

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:54

Oja dat is dinsdag! Dalerveen is ook dinsdag maar dat is springen hihi

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:03

Ohja, daar doe ik maar niet aan mee haha. 1 x per 2 weken springen met de vereniging meer dan genoeg ;)

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:07

Ik spring wel elke week op les, maar zit erg in twijfel om een x bb te starten. Aan het paard ligt het niet... ze springt op z niveau met een andere ruiter en zal niet gauw weigeren. Maar ik schijt al met de gedachte om een ''wedstrijd te springen''. terwijl we in les prima het parcours rond komen haha. Ach ik hou het lekker bij de dressuur denk ik maar. Zou het al een hele prestatie vinden om l2 met haar te worden. Ze is een echt springpaard en dus geen mooie dressuurgangen. Elke punt voelt voor mij dubbel verdient!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:22

ik vind het zo lekker om doordeweeks te starten! lekker avonds heb je de hele dag nog gewoon voor jezelf :D als je bijv op zaterdag om 13.00 moet starten ofzo is het grootste deel van je dag al weg!

ik ga aankomende vrijdag weer, moet wel pas om 20.45 en 21.10 starten haha :P ik hoop dat hij het weer zo goed doet als afgelopen weekend :D


@kimberley: ik snap je hoor! een echt springwedstrijd is zo anders dan een parcoursje in je les springen, ik heb ook zo 1x in de 2 weken springles op een springstal en dan springt hij met gemak zo een parcours van 1.10 maar op een wedstrijd kom je zulke andere dingen tegen waar hij zo van onder de indruk is dat vooral overtuigingskracht van jezelf heel belangrijk is! en door je eigen zenuwen wil dat nog wel eens minder zijn natuurlijk

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:24

Wij springen BB voor C pony's ofzo :+ , hij heeft pas 3 keer gesprongen en een keer gecrost talent ervoor hebben we niet maar hij gaat eigenlijk overal over heen. In het begin niet maar nu die het snap wel.

Kimberly ik heb met een springpaard Z1 gereden en gestopt omdat we de wissels er niet op krijgen. Dus het is niet onmogelijk.

Wij starten eigenlijk alleen maar thuis in de winter uitzondering van de selecties. Met mijn Z2 pony kan ik thuis selecties rijden maar die is op het moment een grote stuiterbal als die aan het werk mag.

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:41

@Betuwe niks is onmogelijk dat is waar, maar zij mist echt de kracht ervoor, dat realiseer ik mij heel goed. Onze doelstelling is m1 met winst, vanuit daar kijken we wel of hoger nog mogelijk is, maar verwacht het niet. Ik krijg regelmatig te horen dat ze net ''dat'' mist voor de dressuur en te gewoontjes (vlak) is en ja dat klopt. Maar mijn uitdaging is dan juist om het maximale eruit te halen. Mijn vorig wedstrijdpaard was een hackneyxgelder m2 mee geworden op 20 jarige leeftijd. (was wel z1 geweest eveneens z springen!) Uitzondering op de regel haha

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:12

Kimberley84 schreef:
@Betuwe niks is onmogelijk dat is waar, maar zij mist echt de kracht ervoor, dat realiseer ik mij heel goed. Onze doelstelling is m1 met winst, vanuit daar kijken we wel of hoger nog mogelijk is, maar verwacht het niet. Ik krijg regelmatig te horen dat ze net ''dat'' mist voor de dressuur en te gewoontjes (vlak) is en ja dat klopt. Maar mijn uitdaging is dan juist om het maximale eruit te halen. Mijn vorig wedstrijdpaard was een hackneyxgelder m2 mee geworden op 20 jarige leeftijd. (was wel z1 geweest eveneens z springen!) Uitzondering op de regel haha


Wat super leuk om dat dan toch allemaal voor elkaar te krijgen. En inderdaad een reƫel doel stellen is zo belangrijk. Ik heb voor mezelf M2 als doel. Ben nu in 9 wedstrijden L2 maar merk door zijn bouw en ook leeftijd (18) dat ik eerlijk moet zijn naar mijn beesie.

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:03

@Kimberley: precies zo sta ik er ook in, Toy Boy is ook geen ras echt dressuurpaard, sterker nog zijn vaders kant is volop Frans springbloed (Baloubet de Rouet) en zijn moederskant is 100% engels volbloed (juist ja waar zit dat stukje dressuur dan?)
maar toch vind ik het geweldig om dan juist het maximale eruit te halen en geeft het dan extra voldoening als het echt goed gaat!

Ik was bijvoorbeeld laatst bij mijn nieuwe springinstructrice voor het eerst, ze zag me een beetje lostijden voor de les en zegt nou dat is toch gewoon een dressuurpaard?

hij mist alleen net dat stukje show en schwung in zijn gangen voor de dressuur wil je echt succesvol in de M2/Z gaan rijden (en je vergelijken met de echte dressuurpaarden die dat wel hebben) maar we zien wel waar we uitkomen :D

Thirza

Berichten: 9263
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:36

Wat leuk dat jullie ook springen, hier gaat mijn bijrijdster op springles met hem, ik durf dat niet.

Deus is papierloos, maar wat ik weet is ie spring gefokt en is ook echt geen dressuur paard om te zien en kwa gangen ook niet. Daarbij ben ik zwaar talentloos dus dat wij L2 gaan starten vind ik zo leuk! Hoop er ook echt een puntje in te rijden.

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:54

Kimberly, Laura en Thirza: Ja, die van mij is ook echt spring gefokt, en heeft geen bijzondere gangen. Maar ik merk wel dat nu de knop om is, hij al veeel meer show gekregen dan eerst. (voor zijn doen dan) Voor de rest denk ik dat het zeker mogelijk is. Mij word altijd vertelt 'met een gezond paard kan iedereen Z rijden' en daar zit zeker wat in :j

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:04

Maar dan moet je paard het ook uitdagend vinden en de juiste instelling hebben... Boogie vindt springen geweldig, dressuur doet ze omdat ik het vraag haha

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:09

haha die uitspraak klopt ook wel maar de uitvoering daar gaat het om :D en het ene paard of combinatie voert het net op een andere (betere) manier als het andere!

ik zie trouwens dat je een Quasimodo Z hebt! wat leuk, mijn ouder paard was dat ook :D en toevallig heb ik ook nog kort eentje van Emillion gereden haha :P
ik ken trouwens best wel wat nakomelingen van Quasimodo die het goed doen in de dressuur! die van mij had ook een redelijk ruime draf super ruime galop en misstond echt niet in de dressuurring :)

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:24

ik heb ook een springgefokt paard vader is Matterhorn, mijn paard heeft geen hele goede stap maar wel een fijne draf en galop.
vind een beetje springbloed wel fijn zijn vaak wat koeler in de kop.

simpie94

Berichten: 837
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:16

Zondag mogen we weer. Nog even een keer de deur uit voor de selecties beginnen. Zin in! :j