[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:18

Jeetje Ynskek, ziet er niet fijn uit!

Jullie gaan hard shelley! Weet je al meer over je starttijd 3 augustus?

Even een lange en grote update van mijn kant (respect als jullie alles lezen :D ):

Ik was vorige week maandag hard van mijn paard gevallen. Als een soort schorpioen terecht gekomen dus mijn nek en gezicht hebben de klap opgevangen. Dat werd een ritje naar de eerste hulp. Instructrice dacht dat ik mijn nek had gebroken en niet meer zou opstaan. Dat was gelukkig niet het geval! Alleen schaafwonden in mn gezicht en een stijve nek. Was dus echt een heftige val om te zien..

Die donderdag ben ik er rustig weer opgegaan (om 9 uur 's ochtends ivm de warmte). Had een (relatief) rustige priveles. Zondag toch op concours geweest omdat ik mij eigenlijk wel goed voelde. Vond het ook zonde om mij af te melden. Mocht om 9 uur 's ochtends dus het was niet zo warm gelukkig. Fijn kunnen rijden en twee punten en een 1e en 2e plek mee naar huis mogen nemen. Gisteren was hij lekker vrij.

Verder heb ik de oefencross bij Renswoude meegereden. Alles gesprongen wat ik wilde springen dus ik ben helemaal happy! Afbeelding
Ik sta op de reservelijst voor een crossclinic 22 augustus. Ben nu nog op zoek naar een fijn springzadel. Jullie nog tips?


De volgende dressuurwedstrijd wordt denk ik 18 augustus in Hoogland. Gaat daar nog iemand anders heen? Is wel op gras dus advies en tips over kalkoenen zijn ook welkom!

Verder heeft Phil zijn oude blessure weer terug (inmiddels al voor de 4e of 5e keer geloof ik :oo ). Hij staat nu lekker op de wei.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:20

Gaaf hoor Emma,

Hij is gelukkig weer helemaal de oude:)

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:37

Fijn dat je er weinig aan over gehouden hebt! En een mooie foto!

Wij zijn zondag nog op concours geweest, hetbwas warm en veel vliegen we hadden 187,5 en 183 punten, daar was ik tevreden mee. Wel loop ik iedere proef tegen de zelfde punten aan dus daar moeten we hard aan trainen.

Zaterdag moeten we naar Regiokampioenschappen voor de vereniging, om 10 voor 3 rijden dus hopen dat de temperaturen niet te gek zijn.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:12

@ Xemma; Jeetje, dan heb je een beste smak gemaakt! :(:) Gefeliciteerd met je puntjes!
Cross lijkt me gaaf, mooi is het in Renswoude he?
Wat betreft kalkoenen, als het zo droog blijft als nu heb je ze niet eens nodig. Dan maak je het alleen maar lastiger voor ze, de grond is zo droog dat ze er niet ingaan. Ik zou gewoon zo'n koffertje kopen met verschillende maten en vormen, dan zit je altijd goed!
Wat heeft Phil?
@ Buxy; Gefeliciteerd!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:15

Die van mij is kreupel :7 Vorige week in de nacht het land op gegaan ivm warmte, ik wilde 'm donderdag aan de longe doen, kreupel! Paar dagen op rust gehad maar het werd niet beter. Gisteren afspraak gemaakt voor de kliniek voor woensdag. Stap ik 'm aan de hand gisteravond, ik dacht hij loopt in stap nu weer normaal. Hij was ook erg lastig aan de hand, mij wat te fris! Ik voor de zekerheid aan de longe gedaan, loopt hij toch stukken beter! :+ Vandaag even kijken met instr. loopt hij dan nog zo of beter dan zeg ik de afspraak maar af. Zal je altijd zien he :+

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:24

@xemmafalcon: klinkt als een heftige val :(:) Gelukkig ben je er nog goed vanaf gekomen en zat je de donderdag er alweer op!

@Buxy: succes zaterdag! *\o/*

Ik ben zondag met een paard naar de zee gegaan. Erg tof ritje gehad. In het naar huis rijden is er echter iets grondig fout gelopen. Op een onverklaarbare manier is mijn tussenschot afgebroken en onder de benen van mijn paard terecht gekomen. Die is natuurlijk beginnen flippen.
Direct gestopt, paard eruit gehaald. De beenbeschermers hebben (weer) hun werk gedaan. Ze had enkele kleine schaafwondjes.
Ik heb deze winter een accident gehad met de trailer. Misschien is deze niet 100% goed hersteld geweest en is ze daarom gescheurd? Het was niet met mijn dressuurpaard, zij zou zich niet zo snel laten kalmeren.

De wedstrijd voor zondag heb ik dus moeten annuleren. Die trailer is voor de schroot, er rust precies een vloek op :'). Ben dus volop op zoek naar een nieuwe en hoop deze maand toch nog een nieuwe te hebben.

Ondertussen heb ik de tijd om nog de puntjes wat meer op de I te zetten. Nu het wat frisser is direct een lesje geboekt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:27

Pfoe Hifive; dat had wel anders kunnen aflopen!! Laat je je trailer nooit nakijken? Lijkt me toch dat ze zoiets hebben moeten zien bij een keuring?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:37

Gaan er nog mensen starten in Steenderen dit weekend? :D Gelderse kampioenschappen

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:40

Jeetje wat heftig hier jongens, en zo hard vallen en dan ook nog zo'n pech met de trailer! Lijkt mij ontzettend eng....

Jullie nog gestart afgelopen tijd met die hitte? Vond het zelf echt veeeeel te warm, veel wedstrijden afgezegd. Komende zondag is 't lekker wat koeler en ga ik starten in putten, super fijne locatie daar.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:43

Ik zou zondag mijn L2 debuut hebben, maar dat had ik al afgezegd ivm de hitte.
Als hij gewoon weer rad is dan hoop ik over tweeenhalve week te gaan.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:45

Marietje35 schreef:
Ik zou zondag mijn L2 debuut hebben, maar dat had ik al afgezegd ivm de hitte.
Als hij gewoon weer rad is dan hoop ik over tweeenhalve week te gaan.

Hoe kan dat toch met wedstrijden dat er altijd wel weer wat lijkt te zijn :roll:
Of de trailer, of het paard of het weer of wat dan ook....
ik wil gewoon lekker vooruit! soms echt frustrerend he. .

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:49

Soms lijkt er wel een vloek op te heersen! Ik heb al zoveel pech gehad met mijn paarden, dat ik nu ook wel even flink in de stress gezeten heb. (en nog een beetje zit) Ondanks dat ik best weet wanneer ik me echt zorgen moet maken, had ik nu toch op de achtergrond een "het zal toch niet weer" gevoel.
Ik zal blij zijn als hij vandaag weer 100 % loopt en ik de afspraak kan afzeggen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:00

Marietje35 schreef:
Soms lijkt er wel een vloek op te heersen! Ik heb al zoveel pech gehad met mijn paarden, dat ik nu ook wel even flink in de stress gezeten heb. (en nog een beetje zit) Ondanks dat ik best weet wanneer ik me echt zorgen moet maken, had ik nu toch op de achtergrond een "het zal toch niet weer" gevoel.
Ik zal blij zijn als hij vandaag weer 100 % loopt en ik de afspraak kan afzeggen.

ja ik duim voor je....
is echt zo ontzettend frustrerend als het net even goed gaat

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:02

Het is nooit leuk als ze niet goed zijn. Besefte ineens hoe gek ik met dit dier ben, ook al heeft hij wat "bagage" Hoop echt nog 15 jaar van hem te genieten.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:07

Marietje35 schreef:
Pfoe Hifive; dat had wel anders kunnen aflopen!! Laat je je trailer nooit nakijken? Lijkt me toch dat ze zoiets hebben moeten zien bij een keuring?

We hebben er een half jaar prima mee gebold. Ze is gekeurd geweest zonder opmerkingen.
Ik neem allezinds geen risico's meer nu. :n

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:16

HiFive5 schreef:
Marietje35 schreef:
Pfoe Hifive; dat had wel anders kunnen aflopen!! Laat je je trailer nooit nakijken? Lijkt me toch dat ze zoiets hebben moeten zien bij een keuring?

We hebben er een half jaar prima mee gebold. Ze is gekeurd geweest zonder opmerkingen.
Ik neem allezinds geen risico's meer nu. :n

Nee, dat snap ik!! :(:)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:26

Oei Emma nare val! Gelukkig goed vanaf gekomen. Gave cross foto! Heb 25 augustus ook weer een oefencross gepland staan.

Marietje, balen. Hoop dat het zichzelf opgelost heeft dan.

Hifive jeetje wat eng! Gelukkig is paard er goed vanaf gekomen.

Buxy, mooie winstpunten weer.

Leeneliefje, wij ook vrij weinig gereden door de hitte. Succes vast van het weekend!


Ik start ook aankomende vrijdag op de regiokampioenschappen Overijssel. Maar er staat nu dus 33 graden voorspelt. Hoop ontzettend dat ze aan het regelen zijn dat de rubrieken naar de ochtend gaan. Anders doe ik het mij en mijn paard niet aan. Zaterdag ook nog een concours staan maar dan mag ik al in de ochtend.

Morgen avond naar een kennis, gaan oefenen voor de show die we geven in laag zuthem 10 augustus. Het tinker ras promoten. Pas de deux word het. Zal echt gaaf worden.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:29

Wat leuk Shelly!
Als het zo warm wordt, dan zullen ze vast het programma aanpassen?

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:02

Was inderdaad niet zo'n fijne val, maar ik heb gelukkig een paar engeltjes op mn schouder :D

Ah fijn ynskek! Tandarts was hier laatst ook op stal, vind het zo interessant!

Gefeliciteerd met je punten Buxy! Mag ik vragen waar je elke keer zo tegenaan loopt?

Dankje marietje. Renswoude was mooi ja! Ik zat er zelf ook al aan te denken dat als het zo droog blijft het niet eens nodig is. Maar 18 augustus duurt nog even dus je weet het maar nooit. Heb je ervaring met het setje van ej? Phil heeft alweer zijn kruisband (af)gescheurd. Ik ga duimen dat jou paard vandaag gewoon weer goed loopt! Zoiets is altijd poedersuiker, zeker als je niet echt weet waar het vandaan komt.

Oei dat is echt heel naar HiFive! Nog nooit zoiets meegemaakt ook. Gelukkig deden de transportbeschermers hun werk goed. Aansluitend op het antwoord van Marietje, wordt een trailer niet nagekeken na een ongeluk? (even ervan uitgaande dat het ongeluk met dezelfde trailer was :o )

Leeneliefje ik zat nog te twijfelen over putten aankomende zondag maar vind het wat veel worden voor hem, dus denk niet dat ik ga.

Waar ga je 25 augustus heen Shelley? Leuk van de pas de deux! Mag wel hopen dat ze het programma wat aanpassen als het weer zo heet wordt.

Springen jullie gewoon met dressuurzadel of springzadel? Ben dus op zoek naar een zwart springzadel, maar zie door de bomen het bos niet meer. Weet wel welke boommaat en inchmaat ik moet, maar dan nog heb je zo veel verschillende! :oo
Laatst bijgewerkt door xemmafalcon op 31-07-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:05

Ik vind zelf op zich met die warmte het rijden zelf niet eens het probleem, even 20 minuten losrijden en twee proefjes moet wel kunnen. Maar het vervoer vind ik echt het probleem, je zal maar in de file komen met je paard op de trailer. brrrrr niet aan denken.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:06

Oh jeetje, klinkt alsof je een nare klap gemaakt hebt xemmafalcon. Gelukkig heb je er niets aan over gehouden!
En hopen dat de afspraak inderdaad afgezegd kan worden Marietje35, zou fijn zijn alsie weer gewoon goed loopt :)

HiFive5: Gats wat eng! Oef, dat is echt een van mn nachtmerries, dat er iets in de trailer gebeurt onderweg. Ik kan me voorstellen dat je nu een nieuwe zoekt ja.

Verder iedereen gefeliciteerd met de puntjes :)

Ik ben vorige week terug gekomen uit Noorwegen (vakantie). Dat was wel even een shock bij het uitstappen op Schiphol, man wat warm! Vrijdagochtend om 6uur s ochtends gereden, omdat dat het enige tijdstip die dag was waarop de temperatuur nog een beetje acceptabel was :=
Nu het dagelijks trainen weer aan het oppakken (behalve zondag, toen zijn we lekker vroeg naar het bos geweest), ik heb het idee dat ze weer/nog net zo fijn loopt als voordat ik op vakantie ging. De eerst volgende wedstrijd heb ik voor 26 augustus staan,hopelijk is het dan eindelijk gedaan met die hittegolf :P

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:52

xemmafalcon, zie protocollen ~~}>
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:24

@emma, jammer! Anders was ik je nog tegengekomen, of hadden we mogen strijden tegen elkaar :))

@bux, best uiteenlopend commentaar toch? Alleen nagefelijkheid nog een puntje? Zie ik dat goed?

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:50

De aanleuning is opzich goed alleen in de overgang duikt hij heel erg

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:35

@ Xemma; Voorlopig blijft het dit weer, maar als je vaker op gras start zou ik gewoon zo'n setje kopen.
Ik heb er geen ervaring mee, de laatste keer dat ik op gras gestart heb is echt meer dan 10 jaar geleden. :=
Wat betreft een springzadel; dat lijkt me wel zo fijn. Kan je niet een zadelmaker bellen die langs komt met een stel 2e hands?
@ Aaidaa; hoe was Noorwegen? Lijkt me een mooi land.
@ Buxy; Zit niet echt een lijn in het commentaar, eigenlijk is het van alles wel wat.

Ik heb de afspraak voor de kliniek afgezegd. Hij is nog niet 100 %, maar zeker 80 - 90 %. Geef m nog een paar dagen vrij, verwacht wel dat hij dan weer goed is. Zal je altijd zien he, maak je de afspraak .... :+