[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:32

Ja, ik hoop echt dat het een grap is idd! Iets anders zoals muesli kan ik me nog goed voorstellen voor wat extra pit.

@aaidaa die van mij is ook bang van tegemoetkomende/passerende paarden! Dus ze sluit zich idd heel erg af als ik tussen de andere paarden los ga rijden. Vaak stopt ze dan uit angst. Al moet ik zeggen dat het echt al veeeeel beter gaat, gelukkig! Afgelopen zondag liet ze zich goed losrijden tussen de andere paarden, wat dat betreft al 5 winstpunten waard _O- .
Ze is in de ring ook wel eens een keer opzij gevlogen doordat een paard te dichtbij kwam :'). Het is dus harder werken met zo eentje, maar tot nu toe komen we altijd met nette winstpunten thuis en leuk commentaar. En heb alle vertrouwen in haar want ze kan het makkelijk zat <3. Het is voor haar alleen zo belangrijk dat we het wedstrijdritme blijven vasthouden, daarmee groeit haar zelfvertrouwen elke keer weer.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 29-08-18 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:35

Als ze thuis wel lopen, maar op wedstrijd niet dan los je dat niet op met voer, maar met consequent rijden.

Red Bull, hoe komen ze erop :7 }:0

@ Alpha; dat is heel lastig, mijn vorige paard had ook een dingetje met tegenliggers. Dat heeft heel lang geduurd voordat ik dat eruit had!

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:02

Ze loopt op wedstrijd ook hoor, alleen rij ik er soms net wat minder aan waardoor het wat minder mooi gaat dan thuis, was ook niet echt serieus bedoeld :)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:06

Was in het algemeen bedoeld :D

Maar, dan weet je in jouw geval wat je te doen staat! :)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:11

Ja zeker :D Het is alleen nog even omschakelen naar vooral lekker rust er in houden, naar wat meer pit er in rijden. Daar waren we voor 'de zomerstop' aangekomen, maar ik was nu weer even teveel terug gezakt naar het oude patroon.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:18

Hoe ging het op de hippiade Marietje?

Verder nog mensen op pad geweest dit weekend?

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:40

Hoe verging het de mensen die op pad gegaan zijn?

Ik ben terug gestart na 2 maand zomerstop.
Mijn doel was om een constant actief tempo aan te houden een constante aanleuning te verkrijgen, nou dat is gelukt :D
De eerste proef was netjes maar braaf, vond ik zelf. Dat gaf ons 190 punten en met als commentaar dat de achteruit niet diagonaal was en dat ik de middengalop meer moet markeren.
De tweede proef was beter en gaf 196,5 punten. Tweemaal een tweede plaats *\o/*
Dat brengt ons op L2+11 waardoor ik stilletjesaan ga afscheid nemen van dit topic.
Komende zaterdag start ik nog eens L2 maar de week erop ga ik 1 proef M1 starten, om te kijken of het ons ligt.
2 proeven durf ik precies nog niet aan :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:11

Wat goed Hifive!! Ga je al gelijk over? Succes dan!

Hippiade was zo gaaf!! Wat een ervaring. Paard was ontzettend braaf, ik dat niet verwacht, maar hij liep alsof hij er al jaren liep :')
Met het meertal in de middenmoot geeindigd, was prima!

Zaterdag weer op pad, L2. Ben benieuwd.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:16

Goed bezig HiFive5, succes in de M alvast :)
En dat klinkt ook fijn Marietje35!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:22

Marietje35, goed gereden! Lijkt me een groot event.

08/09 nog eens een rondje L2 en dan gelijk starten ja :j Ik heb in onze zomerstop veel geoefend op de M proeven dus denk dat we er wel klaar voor zijn. Maar 2 proeven in 1 wedstrijd vind ik nog te veel :-).

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:51

Het is immens groot! Zo ontzettend gaaf om te rijden ook :j
Het is duidelijk dat die van mij het afgelopen half jaar zoveel heeft geleerd, ik ben heel blij dat ik al die dingen met hem ben gaan doen, het heeft hem zoveel vertrouwen gegeven. Ik weet zeker dat hij vorig jaar daar niet zo had gelopen.

M1 is ook zwaarder, je hebt gelijk om dan met 1 proef te beginnen.

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:46

Ik ben net terug van vakantie, dus hier komt de bijleespost.

Ik moet de eerste proef uit mijn hoofd kennen van mijn instructrice, dus dat doe ik dan ook braaf (start vanaf september).

Iedereen gefeliciteerd ook met zijn punten!
Filmpje ziet er goed uit buxy, sluit mij qua commentaar aan bij marietje.
Succes met afstuderen anika!
Gefeliciteerd hifive!
Wat fijn dat hij het zo goed deed op de hippiade marietje!

Hieronder nog het filmpje:



Verder ben ik dus lekker op vakantie geweest. Afgelopen maandag er weer voor het eerst opgezeten. Zat eerst op een smalle C pony in de les dus toen ik daarna op Syl stapte voelde het alsof ik op een groot paard zat :+ . Hij denderde wat door mij heen, dus dat was even een struikelpuntje, maar verder was hij wel fijn te rijden. Zondag 16 september weer wedstrijd en dan donderdag 20 september mag hij mee voor het examen rijden van een paard voor de instructeursopleidilg.

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:37

Lekker Emma! Waar ben je heen geweest?

Ik mag zondag weer op wedstrijd ,maar gezien de extreme regenval hier vandaag en de voorspellingen voor de aankomende dagen staat dat iets wat op losse schroeven . Even afwachten maar

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:54

annika_s schreef:
Lekker Emma! Waar ben je heen geweest?

Ik mag zondag weer op wedstrijd ,maar gezien de extreme regenval hier vandaag en de voorspellingen voor de aankomende dagen staat dat iets wat op losse schroeven . Even afwachten maar


Kan mij voorstellen dat de bodems wat moeite hebben met de hoeveelheid water dat uit de lucht kwam. :o
Dit was bij Kraaij.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:45

Kom hier graag meelezen, start nu nog l1 maar wil begin oktober over vanwege de selecties.
1x onderling l2 gestart en 23 sept weer onderling, dus vast mooi aan het oefenen

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:45

Filmpje doet het hier helaas niet?
Iedereen weer gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Hier even een paar weken geen cc, we zijn lekker wat aan het oefenen met springen. 22 en 23 september gaan we weer dressuren, 2 dagen achter elkaar starten op de zilveren ster.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:16

He jongens, ik meld me weer eens.
Onderhand al m1 gestart en een heel mooi debuut kunnen rijden!
Meteen in de prijzen (2de en 3de plaats) en 181,5 en 193 punten behaald :)

Moet zeggen dat de jurering een stuk minder streng was dan wat ik vreesde. Lekker doorstarten nu dus.
Verbazingwekkend genoeg heb ik vooral op de 'moeilijke' oefeningen zoals contra en schouderbinnenwaards hoge cijfers en voor A-C binnenkomen 5jes :roll: "twee meter naast AC lijn"
hahaha. zo zonde.

Ik ga even bijlezen!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:21

@hife : gewoon lekker 2 proeven starten joh. Ik heb ook 0,0 geoefend en maar meteen 'in het diepe gesprongen' en m1 gestart. Zo ontzettend veel verschil zit er niet in. Alleen het doorzitten vind ik zelf pittig. Lijnen zijn veel fijner te rijden dan in het l2 dat dan weer wel.

@buxy, fijn toch even die afwisseling, blijven ze lekker fris van tussen de oortjes :D En goed voor de rugspieren natuurlijk.

@emma, ik kan je filmpje ook niet zien helaas...


gaan er nog mensen in Zevenaar starten binnenkort? De indoor wedstrijden in Arnhem gaan ook weer van start. doe ik in Oktober weer aan mee.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:29

Goed bezig Leeneliefje!

Ik had afgelopen woensdag les en voor het eerst een M1 proefje geoefend. Dat ging echt super goed. Contra en SB liggen haar echt veeeel beter dan wijken, maar moet eerst toch nog die L2 door := . Nu pas 2 keer weggeweest, moet ff kijken wanneer ik weer ga.
In oktober rijden we iig al wel een oefenwedstrijdje M1 voor de gein :o .

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:31

Gefeliciteerd met je punten op je M1 debuut leeneliefje!
Dat is voor mij wel heel ver weg hahah! Ik zit rondom regio Utrecht :p

Ik ga aankomende zondag weer, vanmiddag nog les en even de puntjes op de i.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:32

Alpha89 schreef:
Goed bezig Leeneliefje!

Ik had afgelopen woensdag les en voor het eerst een M1 proefje geoefend. Dat ging echt super goed. Contra en SB liggen haar echt veeeel beter dan wijken, maar moet eerst toch nog die L2 door := . Nu pas 2 keer weggeweest, moet ff kijken wanneer ik weer ga.
In oktober rijden we iig al wel een oefenwedstrijdje M1 voor de gein :o .


M1 is ook wel leuk hoor, ben je wat meer met de verzameling bezig en mijn paard vindt dat ook wel leuk.
Hij was gister zooo ontzettend stijf na onze training, heb 'm echt een beetje overvraagd de dag er voor denk ik :') arm paard.... Vandaag maar ff loswerken en dan weer lekker rust.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:33

annika_s schreef:
Gefeliciteerd met je punten op je M1 debuut leeneliefje!
Dat is voor mij wel heel ver weg hahah! Ik zit rondom regio Utrecht :p

Ik ga aankomende zondag weer, vanmiddag nog les en even de puntjes op de i.

ohja nee dan ga je daar niet heen.
Ik ga wel eens in Elst straten (de plantage) en in Putten (lozeman)
Of is dat ook nog uit jouw richting?

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:53

Hahah ook dat is nog volledig uit de richting. Ik start rondom waverveen/Mijdrecht/ houten Harmelen beetje die regio

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:49

Mooie punten Leeneliefje voor een debuut :)
Zevenaar is niet bij mij in de buurt.

Wij zijn vandaag voor de 2e keer L2 gestart. Rijden ging de afgelopen weken niet je van het en gisteren echt superslecht, had het idee dat ik op een kameel zat. Vandaag weinig verwachtingen, nog besproken om af te groeten als het niks werd maar hij was ineens heel fijn te rijden (wel vergeleken met de afgelopen weken). Zijn toch 2 x 1e geworden met 185 en 186,5. Strenge maar rechtvaardige jury, maar niemand kreeg het kado wat je weleens hebt :)

Morgen weer, hopelijk laat hij zich weer lekker rondsturen.

Foto van de winnaar :+
Afbeelding

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:27

Nog mensen gestart? Hier vandaag weer op pad 188 en 183 eerste proef best heel fijn gereden en weer een paard dat fijn en ontspannen achterwaarts ging! Dat was onze overwinning vandaag *\o/*