Uitgebeld en toch trots

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Uitgebeld en toch trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 16:47

Ja ja, het moest er eens van komen. Een dressuurprikker op een springwedstrijd (Oke dan, een wedstrijdJE).

Bij ons in de buurt schijnen steeds meer verenigingen geld te willen verdienen of zo, want ik hoor steeds vaker dat er "groene" parcoursen worden georganiseerd op officiele wedstrijden. Ideaal voor jonge paarden of schijtlijsters zoals ik.

Vandaag zou ik voor het eerst in mijn ruitercarriere (oke, ander woord voor mijn rondhobbelpraktijken) op een parcoursje starten. Voor het eerst van een andere vereniging. Uiteraard heb ik onderling wel eens een poging gewaagd een groen-groen parcourtje te starten. Maar dat was niet hoger dan 50 - 60 cm (vooral met een kameel van 180 errug overtuigend).

Ik zou om 6 uur opstaan, maar de storm, die druk doende was mijn raam van mijn slaapkamer onveilig te maken, had me veel te vroeg gewekt. Ik heb me minstens een uur liggen bibberen. Die storm was een mooie gelegenheid om alsnog af te bellen. We hadden samen (knol en ik) al in geen weken een hindernis van dichtbij gezien. De laatste keer was dames tegen heren springen op onze manege. Dat ging wel redelijk, maar ja die 180 cm lummel kan dan ook struikelen over een 50 cm hoog "luciferhoutje".

Ben er nog effe uitgeweest om te kijken of er geen negatief reisadvies was voor aanhangwagens, maar dat was er niet. Ben een uur welles-nietes aan het spelen geweest. Toch knoop doorgehakt en naar stal gereden. Onderweg bleek dat de wind op mijn raam meer vat had dan op de rest van de Achterhoek. Met mezelf en de stalhoudster afgesproken om om te keren als ik aan het eind van de weg geen heil erin zag. Maar nee, heb je die wind nodig (om om te draaien), gaat ie effe liggen. Dus we waren veilig in Didam.

Poging gedaan dat parcours te lopen. Ik ben er nog steeds zeker van dat het aardig aan de maat staat (en ja ik heb hoogtevrees!), maar omstanders wisten me te vertellen dat het echt maar B voor E-ponies was. Dus een leuk groen parcours. Helaas was er niemand bereid dit aan mijn paard te vertellen.

Het inrijden ging lekker. Normaal kom ik regelmatig niet lekker uit (vooral met lagere hindernissen), maar op de een of andere reden was het licht hier zo goed (of lag het toch ergens anders aan?) en kwam ik toch redelijk lekker uit. Een paar van die heerlijke wappers en ik kon het parcours in.

JEIKS een dressuurmiep in een springring. Ik heb nog wel eens last van spaghettiebenen, maar vandaag, ik weet niet wat het was, maar de zenuwen waren redelijk onder controle. Hem effe de bak doorlaten draven. Hij vond het allemaal zo IEKS dat ie bijna niet meer in galop te krijgen was. Gegroet en off we go.

Hindernis 1, moest effe doordrijven, hindernis 2, super (oke, vond ik dan) Hindernis 3 hadden we een meningsverschil. De eerste keer won Rock, de tweede keer hebben we een compromis gesloten. Hindernis 4 en 5, lijntje op 4 (of waren het er toch 5?) Ik zou het niet weten, maar we kwamen er fantastisch door. Maar toen 6A en B. Tja, zitten en rijden. Ik kan hem niet genoeg sluiten en heb dan (nog?!) niet de kracht hem er recht door te krijgen, dus hier zijn we gestrand.

Ik voel me nu net een pennymeisje, maar deze miep is toch best trots. Jaren angst gehad voor hindernissen, nog meer jaren voor simpele 50-cm parcoursjes (en dat met paarden, niet eens met shetlanders!). En we hebben het toch gehaald tot 6B. De sprongen die we wel gedaan hadden zagen er goed uit (volgens omstanders).

En ik? Ik ben blij dat ik de stap heb gewaagd. Het gaf me een goed gevoel. Hier kunnen we weer mee verder. Ik ga vanaf nu regelmatig weer naar springles (door omstandigheden was dit niet mogelijk) en met medelessers hebben we al afgesproken dat we toch maar eens wat oefenparcoursen gaan rijden. En heel misschien, ooit, kom je Charlotte en Rocamor tegen, rondscheurend door een ECHT B-parcours.....

Rockes <3


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131950
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:03

Gefeliciteerd ! *LOL*
Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt, en zo te lezen heb je jezelf toch aardig over je angst heen kunnen zetten.
Ondanks dat je halverwege gestrand bent vind ik het toch een prestatie van formaat hoor !
Misschien ben je nog net op tijd in topvorm om je te kwalificeren voor Athene Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:13

Heerlijk wat herkenbaar is dit *LOL*
Alleen ben jij al een stapje verder dan ik.
Ik heb pas drie springlessen achter de rug, maar herken veel in jou verhaal. Mijn reus kan ook zo heerlijk moeilijk doen om die lage hindernissen Haha! .
Maar ik hoop nog wel een keer zover te komen als jij dat ik ook een ofen parcourtje kan springen. (Al denken sommigen wel dat er voor ons ooit ook nog we een B-parcourtje in moet zitten Schijnheilig )

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 17:21

Nou Mickey, stug volhouden. Wat jij al met je paard hebt overwonnen, dan zijn die hindernissen straks echt peanuts.

En ik denk niet dat ik me wil kwalificeren voor Athene. Het is een beetje druk bij ons op het werk, gaat mijn baas niet goed vinden. Of was het nu toch dat ik eigenlijk stiekem niet goed genoeg ben? Lachen

Rockes <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:32

Je schrijft iig hartstikke leuk, is jouw verslag niet iets voor het clubblad? Knipoog

Maar het begin is er, ben blij te horen dat je zo'n positieve instelling hebt en verder wilt gaan met springen. Binnenkort jullie eerste nulrondje, wedden?

Bos-en-crosspony Ret en ondergetekende doen trouwens over twee weken mee aan de stalkampioenschappen. 't Is maar 60 cm, maar je moet toch ergens beginnen, nietwaar? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:35

Mickey schreef:
Maar ik hoop nog wel een keer zover te komen als jij dat ik ook een ofen parcourtje kan springen. (Al denken sommigen wel dat er voor ons ooit ook nog we een B-parcourtje in moet zitten Schijnheilig )


Knipoog Knipoog

Rocamor, leuk verslag en terecht trots hoor! Gewoon lekker volhouden, dan komt dat B parcours vanzelf Haha!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:20

Goed hoor dat je toch het slechte weer hebt getrotseerd voor een SPRINGwedstrijdje. Je moet gewoon een echt B-parcours in, vindt hij vast leuker, moet echt gaan springen. En als mijn ukkepuk een L-parcours aankan, kan die reus zeker meer.
BTW, hij stond vanavond nog steeds boospaard te spelen dus hij heeft er geen nadelige dingen aan overgehouden! Knipoog

Sprakeloos

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:08

hee, leuk zeg!! Had het eerder gemeld, had ik kunnen komen kijken!!!! Fans.... Haha!
Toch goed dat je je opgegeven hebt voor een springwedstrijd, de meeste durfen dat nog niet eens!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers