Als eerst ik weet niet of dit hier goed staat, ik hoop van wel!
Ik wilde heel graag dat mijn pony de wedstrijden in gaat.. Mijn bijrijdertje van 12 rijdt hem al 2 jaar en in overleg met haar ouders gaan we vanaff 1 jan een startkaart aan vragen.
Nu wil ik dus graag weten hoe dat in zijn werk gaat. Wat de kosten zijn & hoe je je kan inschrijven enz enz...
Het meisje is dus 12 & ze rijdt op mijn d-pony (haflinger).
Je bijrijdster moet in elk geval lid worden van een ponyclub. Als je je daar aanmeldt, kunnen zij je waarschijnlijk ook helpen met verdere zaken. Aanmelding bij de KNHS kan soms via de vereniging, soms moet je dat zelf doen. Je moet daar het chipnummer en paspoortnummer voor hebben. Kosten voor de KNHS staan vast (zie hun website), kosten voor de vereniging kunnen verschillen, moet je daar vragen. Je hebt ook een geldig paspoort voor de pony nodig met geldige inentingsbewijs en de pony moet gemeten zijn door een officiële meter en aangetekend in het paspoort. Als de pony jonger dan 8 jaar is, moet hij elk jaar opnieuw gemeten worden. Is hij 8 jaar of ouder dan blijft de maat voor de rest van zijn leven staan.
Inschrijven voor wedstrijden kan soms via het secretariaat van de ponyclub maar tegenwoordig kan dat ook zelf via de website. Je betaalt dan inschrijfgeld per proef.
Veel informatie kan je ook vinden op de website van de KNHS of als je op bokt de zoekfunctie gebruikt.
inderdaad via www.startlijsten.nl / www.wedstrijdforum.nl staan alle uitgeschreven concoursen en daar kun je online of via de aangegeven mail je opgeven met het inschrijfformulier wat je op die site kunt downloaden en invullen. Bij vraagprogramma's per concours kun je de inschrijfkosten vinden. (bij de paarden gemiddeld 8-10 euro per proef)
1. Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein / de wedstrijdaccommodatie bevinden; deze regel is ook van toepassing op de voorlezer van de deelnemer. 2. Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers tijdens de proef te verschijnen in: a. een rij-jas, type colbert. b. een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte mouwen hebben en een hoge boord of kol. c. een witte, beige of gele rijbroek. d. een paar rijlaarzen of jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren/gladde kunstleren chaps.