Welke proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Welke proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:25

Hallo allemaal,

Ik ben aan het twijfelen of ik zondag mee ga doen aan een proefwedstrijd in de B met paard.
Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, dus ik weet nog niet hoe alles zit.

Hoe kom ik er achter welke proef ik moet rijden?
En zijn ze bij een proefwedstrijd net zo streng als in een gewone wedstrijd?
Paard en ik zijn er totaal niet klaar voor, maar ik zou het leuk vinden om eens te proberen.

Tips zijn ook erg welkom!

renateeee_

Re: Welke proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:27

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:30

_Kyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:31

Op de 10e bladzijde van je proevenboekje staat het inderdaad ook :). Meestal zijn ze bij een onderlinge wedstrijd iets soepeler met jureren. Gewoon lekker doen, je hebt niks te verliezen en het is altijd goed voor de ervaring :D. Succes!

Edit: de proef van 2011 is inderdaad de goede!
Laatst bijgewerkt door _Kyarah op 15-08-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:32

Ja hoor. Vraag anders voor de zekerheid even bij de organiserende vereniging of misschien staat het wel op hun website? Succes, altijd leuk om eens uit te proberen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:53

Dankjewel!
Ik wil het inderdaad nog even navragen bij de organiserende vereniging.
Ik twijfel heel erg. Eerst morgen maar de proef oefenen en dan zie ik wel of ik ga :P

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:47

Gewoon even navragen en de proef uit je hoofd kennen!

Succes zondag,ik mag ook weer aan de start in de B

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 10:42

Ik heb het nagevraagd. Ik moet proefje 4 gaan doen.
Vanavond nog even oefenen. Anders wordt het helemaal een ramp :o
Jij ook succes!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:02

Vaak staat de proef er ook achter op de startlijst,
Wat leuk dat je het gaat proberen, op een onderlinge zijn ze altijd soepeler.
Gewoon goed oefenen en van te voren de proef even door lezen dan komt het wel goed.
Vergeet niet een uur van te voren aanwezig te zijn in verband met in lopen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 11:41

Moet je echt een uur van te voren aanwezig zijn ja?
Een vriendin van mij start springen tussen 9 u en half 10.

Aangezien ik er al een goed half uur heen moet rijden had ik bedacht om maar een kwartiertje los te rijden.
Dus na het springen naar het dressuurterrein rijden en mij daar melden en dan los rijden. Of raden jullie aan om echt te gaan kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat? Een andere vriendin start dressuur om 10 over half 10, dus als het kan wil ik daar ook nog kijken (vanuit het losrijterrein).

Ik hoef trouwens niet in wedstrijdtenue. Maar zijn er dingen die wel wenselijk zijn?
Ik wil een zwarte broek met een wit shirtje en eventueel een zwarte blazer aan doen.

Een vriendin raadde mij echt aan om in te vlechten, maar ik kan geen paard vlechten en er is niemand die mij daar bij kan helpen. (wel vandaag, maar dan zakken ze teveel uit).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:49

Ik zou toch wel een witte broek doen met een zwarte blazer, vaak gelden wel de offciele regels op onderlinge wedstrijden.
Dit is dat je toch in wedstrijd of club tenue moet starten.

Verder is het verstandig om een uur van te voren aanwezig te zijn het kan namelijk echt heel erg in lopen.
Ga je te paard of met de trailer? Want ik zou wel iets langer los rijden zodat je hem echt goed los hebt.
Als je zelf wedstrijd hebt kan je gewoon niet bij je vriendinnen kijken, je moet gewoon kijken bij de ringmeester of het in loopt.
Vaak moet je je in de kantine aanmelden en kan je gaan starten dit doe ik vaak als eerste anders vergeet ik het.

Vaak wil ik wel even zien tegen wie ik allemaal start dus kijk even bij het losrij terrein ga dan zelf alles in orde maken en op mijn gemakje losrijden omdat ik zeker wil weten dat ik daar de tijd voor heb.
En ik niet heb gehaast om bij vrienden te kijken.

Verder zou ik wel knotten dat staat wel zo verzorgd :D

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 12:13

lrtj_ schreef:
Ik zou toch wel een witte broek doen met een zwarte blazer, vaak gelden wel de offciele regels op onderlinge wedstrijden.
Dit is dat je toch in wedstrijd of club tenue moet starten.

Verder is het verstandig om een uur van te voren aanwezig te zijn het kan namelijk echt heel erg in lopen.
Ga je te paard of met de trailer? Want ik zou wel iets langer los rijden zodat je hem echt goed los hebt.
Als je zelf wedstrijd hebt kan je gewoon niet bij je vriendinnen kijken, je moet gewoon kijken bij de ringmeester of het in loopt.
Vaak moet je je in de kantine aanmelden en kan je gaan starten dit doe ik vaak als eerste anders vergeet ik het.

Vaak wil ik wel even zien tegen wie ik allemaal start dus kijk even bij het losrij terrein ga dan zelf alles in orde maken en op mijn gemakje losrijden omdat ik zeker wil weten dat ik daar de tijd voor heb.
En ik niet heb gehaast om bij vrienden te kijken.

Verder zou ik wel knotten dat staat wel zo verzorgd :D

Dit staat erbij: Het betreft een impulsrubriek, dat betekend dat er geen winstpunten te verdienen zijn en men niet in officieel tenue hoeft.

Aangezien ik het pas gisteravond wist is het eigenlijk niet te doen om nog een witte broek te regelen. Ik heb alleen een bruine, blauwe of zwarte broek. En ik heb ook geen wit dekje. En knotten kan ik echt niet. Dus dat wordt lastig. En de manen zijn ook redelijk lang, dus ik denk ook niet dat een knotje mooi wordt. En het is niet mijn eigen paard en mag ze dus niet knippen.

Ik ga te paard naar de wedstrijd. Daarom dacht ik dat ik wel wat minder lang los kan rijden.
Ik weet ook niet hoe hij gaat reageren. Normaal gesproken loopt hij niet zo actief, maar nu met alle drukte denk ik wel. Dus dat is ook even kijken hoe hij reageert, want ik wil hem wel actief hebben, maar hij moet ook niet onder mij uit lopen. Dus dan is langer losrijden wel weer fijn.

Nu ga ik al helemaal twijfelen of ik wel zou gaan :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:18

Gewoon gaan is voor de lol bij ons gelden wel de officiële regels maar als het daar zo aangegeven is is het goed.

Als je te paard gaat wordt een uur eerder komen vrij lastig maar zorg dat je dan iig 3 kwartier van te voren aanwezig bent zodat je op je gemak kan los rijden, en als het in loopt je iig aanwezig bent. zorg ook dat iemand mee is die binnen kan melden dat jij er bent en eventueel kan betalen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:19

Gewoon gaan, is voor jullie beiden een mooie oefening. En je aan je eigen plan gaan houden. Niet door iedereen zo onzeker worden. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier. Zo rijd ik met een jong paard wat nog nooit op wedstrijd is geweest. Ook maar een kwartier tot 20 minuten in. En als jij er lopend heen gaat. Hoef je inderdaad niet lang meer los te rijden.
Zorg er gewoon voor dat jij er netjes uitziet. Schone kleding aan met geen scheuren er in. En gewoon je paard/pony schoon maken. En er voor zorgen dat de manen aan 1 kant hangen. Dat mag namelijk ook.
Succes morgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:19

Gewoon vlechtjes maken en die vastzetten met een elastiekje moet je toch wel lukken? Losse manen staan zo slordig.
Als je geen witte broek hebt, werkt een zwarte ook prima.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:21

@ Slina Heb er nog nooit commentaar op gehad of een minder cijfer, omdat ik de manen los heb bij mijn huidige wedstrijdpaard. Het is namelijk gewoon toegestaan.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 12:29

Bedankt voor jullie reacties!
Een vriend van mij komt een half uur van te voren. En verder moet ik alles zelf doen.
De manen zitten gelukkig aan 1 kant.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:30

FriesWytske schreef:
@ Slina Heb er nog nooit commentaar op gehad of een minder cijfer, omdat ik de manen los heb bij mijn huidige wedstrijdpaard. Het is namelijk gewoon toegestaan.

Ja, maar dan alsnog vind ik het slordig staan.
Complete wedstrijdoutfit met haardonut en al, hoeft van mij niet.
Maar manen vlechten staat bij mij bovenaan.
(Mits je start met een warmbloed. Fjordenboog valt niet te vlechten)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 12:35

Ik start inderdaad met een warmbloed.

Maar ik vind het er nog erger uit zien als alle knotjes inzakken of het niet gelijk is enz. En de eerste keer, sochtends vroeg met haast is ook geen goed plan. En als het dan genoeg is om de manen naar 1 kant te doen heb ik dat liever.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:38

Slina schreef:
FriesWytske schreef:

Ja, maar dan alsnog vind ik het slordig staan.
Complete wedstrijdoutfit met haardonut en al, hoeft van mij niet.
Maar manen vlechten staat bij mij bovenaan.
(Mits je start met een warmbloed. Fjordenboog valt niet te vlechten)

Dat is jouw mening. Maar het mag ook bij warmbloed paarden los hangen. Kijk maar eens in je proevenboekje. En ik vind het niet slordig staan. Iemand die de manen los heeft hangen, om wat voor reden dan ook. Heeft misschien wel meer werk om die netjes te hebben, dan iemand die knotjes er in doet.
En ik start ook een warmbloed.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 12:43

Wat denken jullie. Ik heb nog zwarte rijhandschoenen, zou ik die aan doen of uitlaten? Wordt anders wel een heel zwart geheel :P Ik doe er trouwens een nieuw donkerblauw dekje onder met paarse streep.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:45

FriesWytske: Mooie van Bokt, je mag overal een mening over hebben :)

Zou alleen de handschoenen aandoen als je normaal ook met handschoenen rijdt :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:45

Is maar net of jij lekker met handschoenen rijd of niet. Maar je mag gewoon met zwarte handschoenen rijden.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 13:01

Ik rijd normaal zonder en vind het vanwege teveel zwart ook mooier om uit te laten.